جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

لیزینوپریل-تدافارم

LISINOPRIL-TEDAPHARM

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: LISINOPRIL TABLET ORAL 20 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف قرص لیزینوپریل-تدافارم در دوران شیردهی محدودیت شیردهی ندارد.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

قرص لیزینوپریل-تدافارم در درمان بیماری هایی مانند فشار خون بالا، نارسایی قلبی، پسوریاتیک میوکاردیت، دیالیز و بیماری کلیه استفاده می شود.
موارد مصرف

موارد مصرف: اين دارو در درمان پرفشاری خون، نارسایی قلبی و نفروپاتی دیابتی و به -عنوان پیشگیری پس از انفارکتوس قلبی مصرف می شود. لیزینوپریل به صورت ترکیبی با هیدروکلرتیازید در یک قرص واحد نیز در بازار وجود دارد. به بخش اشکال داروئی مراجعه شود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف قرص لیزینوپریل-تدافارم به پزشک خود در مورد بارداری، شیردهی، حساسیت به داروهای دیگر، عوارض قبلی و همچنین داروهای دیگری که استفاده می کنید، اطلاع دهید.

هشدارها

عوارض و هشدارهای قرص لیزینوپریل-تدافارم شامل هپاتیت، اختلالات خونی، تهوع، استفراغ، خارش و آبریزش پوست، سردردهای شدید، تشنج، تغییرات روانی، از دست رفتن کنترل عضلات و تورم صورت و لبان میتواند باشد.

تداخل دارویی

قرص لیزینوپریل-تدافارم با داروهای مسدودکننده beta، دیورتیک های حلقوی، ترکیبات سبوسپتیب، ضدالتهاب غیر استروئیدی، اشعه رادیوگرافی و شربت پتوسین تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- اين دارو پرفشاری خونی را درمان نمی کند، بلكه آن را كنترل مي نمايد. لذا مصرف آن ممكن است برای مدت طولانی ضروري باشد. 2- طي مصرف اين دارو، رعايت رژيم غذايي و محدوديت مصرف سديم اهميت دارد.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه