جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ساندوستاتین لار 20 میلی گرم آمپول

SANDOSTATIN LAR 20MG AMP

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: OCTREOTIDE (AS ACETATE) INJECTION, POWDER, LYOPHILIZED, FOR SUSPENSION, EXTENDED RELEASE PARENTERAL 20 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

تزریق, پودر, خشک‌کردن انجمادی, سوسپانسیون, تمدید شده

نحوه مصرف:

وریدی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف تزریق ساندوستاتین لار ۲۰ میلی گرم آمپول در دوران شیردهی مجاز است.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

تزریق ساندوستاتین لار ۲۰ میلی گرم آمپول در درمان بیماری هایی مانند آکرومگالی، سندرم کشن و تومورهای غده هیپوفیز مورد استفاده قرار میگیرد.
موارد مصرف

اوكترئوتايد در درمــــان تــــومور‌هاي كارسينوئيد، ترشح كننده گلوکاگون، ترشح كننده VIP و آكرومگالي مصرف مي ‎شود. | ساندوستاتین لار 20 میلی گرم آمپول معمولاً برای درمان بیماری های زیر استفاده می شود: 1. بیماری های تیروئید: این دارو ممکن است برای کنترل هورمون های تیروئیدی در بیماران با هیپرتیروئیدی (تولید بیش از حد هورمون تیروئید) استفاده شود. 2. بیماری های گوارشی: ساندوستاتین لار ممکن است در درمان بیماران با علائم و علائم مربوط به بیماری های گوارشی مانند زخم معده، بیماری رفلاکس معده-مری، عوارض جانبی از جراحی معده و امراض دیگر استفاده شود. 3. بیماری های هپاتیک (کبدی): این دارو ممکن است در درمان بیماران با بیماری های کبدی مانند سیروز کبد، کم کاری کبد و بیماری هپاتیتیتیس (التهاب کبد) استفاده شود. 4. بیماری های هورمونی: ساندوستاتین لار ممکن است در درمان بیماران با بیماری های هورمونی مانند آکرومگالی (افزایش غیرطبیعی در اندازه بدن) و سندرم کوشینگ (افزایش غیرطبیعی در هورمون کورتیزول) استفاده شود. مهم است که قبل از استفاده از این دارو، با پزشک خود مشورت کنید و دستورات و نکات مربوط به مصرف آن را به دقت دنبال کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف تزریق ساندوستاتین لار ۲۰ میلی گرم آمپول باید به پزشک در مورد تاریخچه بیماری‌ها، داروهای مصرفی، حالت عمومی بدن و هرگونه واکنش آلرژیک اطلاع داد.

هشدارها

تزریق ساندوستاتین لار ۲۰ میلی گرم آمپول ممکن است عوارضی مانند التهاب موضعی، تهوع، استفراغ، گرگرفتگی، اسهال و کاهش فشار خون داشته باشد.

تداخل دارویی

تزریق ساندوستاتین لار ۲۰ میلی گرم آمپول ممکن است با برخی داروهای ضدپارکینسون و هپارین تداخل داشته باشد.

نکات قابل توصیه

1- فراورده های دپو بایستی از راه داخل عضلانی و بلافاصله پس از تهیه تجویز شوند. 2- قطع ناگهاني دارو ممكن است موجب انقباض كيسه صفرا و متعاقباً بروز كوليك صفراوي و التهاب لوزالمعده گردد. 3- براي جلوگيري از ايجاد تحريك و درد در محل تزريق، ناحيه تزريق بايد دائماً عوض شود. 4- در صورتي كه اين دارو در فاصله بين دو وعده غذايي يا موقع خواب تزريق شود، ممكن است عوارض گوارشي آن كاهش يابد.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه