جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ساپو-کتوکونازول

SAPO-KETOKONAZOL

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: KETOCONAZOLE SHAMPOO TOPICAL 2 % 100MILLILITER
دسته بندی: ضد قارچ ها
شکل دارو:

شامپو

نحوه مصرف:

موضعی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف شامپو ساپو-کتوکونازول در دوران شیردهی مجاز است.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

دارد

بیماری های مرتبط

شامپو ساپو-کتوکونازول برای درمان بیماری‌های قارچی پوست و مو مانند قارچ سر و پوست، زردی پوست (مرطوب و خشک)، و ترشحات زیر بغل استفاده می‌شود.
موارد مصرف

كتوكونازول در درمان بلاستوميكوزيز ريوي و منتشر،‌ كانديدياز مقاوم مري، حلق ود‌هان، عفونتهاي كانديديايي دستگاه ادراري، پنوموني،‌ كانديدياز شديد مزمن مخاطي-پوستي وكانديدياز مهبلي-فرجي مصرف میشود. كتوكونازول در درمان پيتي ريازيس ورسيكالر، كچلي بدن، كروموميكوزيس وكوكسيديوئيدوميكوزيس شديد بهعنوان انتخاب دوم، كچلي اندام هاي تحتاني و پاي مقاوم به گريزئوفولوين، ليشمانيوز جلدي، عفونت هاي قارچي ناخن و اطراف آن و پنوموني قارچي، سپتي سمي قارچي و اسپورتريكوزيز منتشر مصرف می شود. | ساپو-کتوکونازول یک داروی ضد قارچ است که برای درمان برخی از عفونت های قارچی پوست و مو استفاده می شود. این دارو معمولا برای درمان عفونت های قارچی مانند قارچ پا، قارچ ناخن، قارچ سر و قارچ بدن استفاده می شود. همچنین ممکن است در برخی از موارد برای درمان عفونت های قارچی دیگر نیز تجویز شود. قبل از استفاده از این دارو، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش درمانی را برای شما تعیین کند.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف شامپو ساپو-کتوکونازول باید در صورت وجود حساسیت به این دارو، استفاده از سایر داروها، و وضعیت بارداری یا شیردهی را به پزشک اطلاع دهید.

هشدارها

برخی از عوارض شامپو ساپو-کتوکونازول شامل خارش، سوزش، قرمزی و خشکی پوست است. همچنین، ممکن است باعث تغییر رنگ مو و تغییر ساختار سر مو شود.

تداخل دارویی

شامپو ساپو-کتوکونازول ممکن است با برخی از داروهای قارچی و داروهای سیستمیک تداخل داشته باشد.

نکات قابل توصیه

1- كتوكونازول بايد همراه باغذا مصرف شود. 2- ازتماس اشكال موضعي دارو با چشم اجتناب شود. 3- عفونت هاي قارچي ممكن است به دوره درمان طولاني نياز داشته باشند. 4- هنگام مصرف موضعي دارو، مقداركافي از دارو بايد درموضع مصرف شود، به طوري كه سطح پوست را بپوشاند.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

دسترسی سریع

پزشکان مرتبط

حوزه های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه