جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

سرترالین هگزال 50 میلی گرم قرص

SERTRALIN HEXAL 50 MG TABLET

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: SERTRALINE (AS HYDROCHLORIDE) TABLET ORAL 50 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

ندارد

محدودیت بارداری:
مصرف دامپزشکی:

ندارد

موارد مصرف

اين دارو براي درمان افسردگي، وسواس، وحشت، استرس پست تروماتیک، اختلال خلقي دوران قاعدگي و اضطراب به كار می‌رود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

در نارسایی کبد، بيماري ‌هاي قلبي، سابقه حملات تشنجي،‌ اختلالات انعقادي،‌ گلوكوم با زاويه بسته و سابقه مانيا با احتياط فراوان تجويز شود.

هشدارها

در نارسایی کبد، بيماري ‌هاي قلبي، سابقه حملات تشنجي،‌ اختلالات انعقادي،‌ گلوكوم با زاويه بسته و سابقه مانيا با احتياط فراوان تجويز شود.

تداخل دارویی

سرترالین متابولیسم كبدی دارو‌ های ضدافسردگی سه حلقه ای و دارو‌های ضدآریتمی را كاهش داده و اثرات آن ها را تشدید می‌ کند. سرترالین همچنین متابولیسم آستمیزول را مهار كرده و باعث افزایش خطر آریتمی می شود. مصرف همزمان مهاركنندگان مونوآمین اكسیداز با این دارو ممكن است موجب بروز عوارض جدی و خطرناك قلبی-عروقی و CNS شود. از مصرف سرترالین همراه با پیموزاید به دلیل افزایش غلظت سرمی پیموزاید باید خودداری نمود. مصرف سرترالین با دارو ‌های سرتونرژیك می ‌تواند باعث بروزسندرم سروتونین و تشدید عوارض شود. مصرف این دارو همزمان با فراورده‎ های گیاهی حاوی گیاه علف‎چای مانند ‌هایپیران می‌ تواند موجب افزایش احتمال بروز عوارض جانبی شود.

نکات قابل توصیه

1- براي دستيابي به اثر ضدافسردگي دارو ممكن است تا 4 هفته زمان لازم باشد. 2- از قطع مصرف ناگهاني دارو بايد خودداري كرد. 3- به دليل احتمال بروز سرگيجه، اختلال در تصميم‎گيري، تفكر و مهارت‎ هاي حركتي، تاروشن شدن اثرات دارو در بيمار، هنگام رانندگي يا انجام كار ‌هايي كه نياز به هوشياري دارند، بايد احتياط نمود. 4- بيماراني كه احتمال اقدام به خودكشي در آن ها وجود دارد، نبايد مقادير زياد دارو را به -طور يك جا در اختيار داشته باشند.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه