جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

داکسی کیم

DOXYKIM

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: DOXYCYCLINE (AS MONOHYDRATE) CAPSULE ORAL 100 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

کپسول

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

ندارد

محدودیت بارداری:
مصرف دامپزشکی:

ندارد

موارد مصرف

اين دارو در درمان برونشيت مزمن، عفونت هاي ناشي از بروسلا، كلاميديا، ميكوپلاسما، ريكتزيا، آكنه ولگاريس، افوزيون پلورال، سيفليس، التهاب عفوني لگن، التهاب مزمن پروستات و سينوس مصرف می شود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

در بيماران مبتلا به نارسایی كليه وكبد بايد با احتياط فراوان مصرف شود.

هشدارها

در بيماران مبتلا به نارسایی كليه وكبد بايد با احتياط فراوان مصرف شود.

تداخل دارویی

مصرف همزمان این دارو با آنتی اسید‌ها جذب آن را كاهش می دهد. جذب خوراكی املاح آهن و تتراسیكلین ها درصورت مصرف همزمان دو دارو كاهش می یابد. سوكرالفیت جذب خوراكی تتراسیكلین ها را كاهش می دهد. تتراسیكلین ها درصورت مصرف با دارو‌های ضدبارداری خوراكی، اثر این دارو‌ها را ممكن است كاهش دهند. متابولیسم داكسی‎سیكلین در صورت مصرف دارو‌های ضدصرع (كاربامازپین، فنوباربیتال، فنی‎توئین و پیریمیدون) ممكن است افزایش و درنتیجه، غلظت سرمی این دارو كاهش یابد.

نکات قابل توصیه

1- درصورت ناراحتي گوارشي، داكسي‎سيكلين را مي توان با غذا يا شير مصرف كرد. 2- بيمار نبايد به مدت طولاني در معرض نور آفتاب يا لامپ هاي داراي اشعه ماورا بنفش قرارگيرد. 3- كپسول داكسي‎سيكلين را بايد به طور كامل با مقدار زيادي آب همراه با غذا درحال نشسته يا ايستاده بلعيد و به مدت حداقل 30 دقيقه پس از مصرف از درازكشيدن خودداري نمود. 4- ازمصرف همزمان داروي آنتي اسيد، مكمل هاي حاوي كلسيم و آهن، ملين هاي حاوی منيزيم و سديم بي كربنات طي 3-1 ساعت پس از مصرف تتراسيكلين ها بايد خودداري نمود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه