جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

فلوکونازول 150م گ کپسول

FLUCONAZOLE 150MG CAP

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: FLUCONAZOLE CAPSULE ORAL 150 mg
دسته بندی: ضد قارچ ها
شکل دارو:

کپسول

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

محدودیت شیردهی

محدودیت بارداری: در این گروه، مطالعاتی بر روی حیوانات باردار انجام شد که نشان از اثرات جانبی بر روی جنین را داشت اما این آزمایشات به صورت گسترده و کافی در مورد جنین انسان انجام نشده است. این گروه از داروها تنها زمانی برای مادران باردار تجویز می‌شوند که منافع آن‌ها از مضراتش بیشتر باشد.
مصرف دامپزشکی:

دارد

بیماری های مرتبط

کپسول فلوکونازول 150م گ در درمان عفونت ها و علاقمندی های بازگشتی مخمری، عفونت های اندرکوتان بدون نشانه ها، عفونت های agaricus، عفونت های فارنژیت، استئومیلیتیس، دانتومیلیتیس، سینوسیت، عفونت های کوکسیدیوسیس استفاده میشود.
موارد مصرف

فلوكونازول در درمان عفونت هاي قارچي د‌هان وحلق، مري، پوست،واژن و عفونت هاي سيستميك ناشي از كانديدياز، کوکسیدیوایدومایکوز و کریپتوکوکوز،براي پيشگيري از عود مننژيت كريپتوكوكي در بيماران مبتلا به ايدز و پيشگيري از بروز عفونت هاي قارچي در بيماران تحت درمان با پرتودرماني يا داروهای سیتوتوكسيك مصرف می شود. اين دارو ممكن است به عنوان جايگزين آمفوتريسين در درمان عفونت هاي كريپتوكوكي نيز مصرف شود. | فلوکونازول 150 میلی‌گرم کپسول یک داروی ضد قارچ است که برای درمان عفونت‌های قارچی مختلف استفاده می‌شود. برخی از بیماری‌هایی که ممکن است با استفاده از فلوکونازول 150 میلی‌گرم کپسول درمان شوند عبارتند از: 1. عفونت‌های قارچی دستگاه تنفسی مانند عفونت‌های قارچی ریه و عفونت‌های قارچی مرتبط با آسپرژیلوزیس. 2. عفونت‌های قارچی دستگاه گوارش مانند عفونت‌های قارچی مخاط دهان و مری و عفونت‌های قارچی مرتبط با کاندیدیازیس. 3. عفونت‌های قارچی دستگاه ادراری مانند عفونت‌های قارچی مثانه و عفونت‌های قارچی مرتبط با کاندیدورها. 4. عفونت‌های قارچی پوست و ناخن مانند عفونت‌های قارچی پوستی و عفونت‌های قارچی ناخن. 5. عفونت‌های قارچی تناسلی مانند عفونت‌های قارچی مهبل و عفونت‌های قارچی مرتبط با کاندیدیازیس تناسلی. به هر حال، قبل از استفاده از این دارو، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا دقیقاً بدانید که آیا این دارو برای شما مناسب است یا خیر.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف کپسول فلوکونازول 150م گ کپسول باید به پزشک اطلاع داده شود در صورت داشتن بیماری های کبدی، کلیوی، قلبی، دیابت، سابقه حملات تشنج و یا مشکلات زمینه ای عروقی.

هشدارها

عوارض ممکن شامل سردرد، اختلال گوارشی مانند دل درد، اسهال و استفراغ، تهوع، ضعف عمومی و حساسیت های پوستی می تواند داشته باشد.

تداخل دارویی

کپسول فلوکونازول 150م گ کپسول با داروهای آنتی‌کواگولانت (مانند وارفارین) و دیزوپیرامید ها (مانند سیساپراید) تداخل دارد.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

دسترسی سریع

پزشکان مرتبط

حوزه های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه