جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ایندومتاسین-ناژو

INDOMETHACIN-NAJO

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: INDOMETHACIN SUPPOSITORY RECTAL 100 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

شیاف

نحوه مصرف:

مقعدی

محدودیت برای شیردهی:

ندارد

محدودیت بارداری:
مصرف دامپزشکی:

ندارد

موارد مصرف

ايندومتاسين براي كنترل درد و التهاب متوسط تا شديد در بيماري ‌هاي روماتيسمي (مانند استئوآرتريت حاد يا مزمن، آرتريت جوانان، اسپوندیلیت آنکیلوزان، آرتریت حاد نقرسی) و درمان درد پريكارديت، ديسمنوره و باز بودن مجرای شریانیPDA(Patent Dactus Arteriosus) مصرف می ‌شود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

مصرف آن در بيماران مبتلا به بيماري هاي گوارشي، اختلالات كبد يا كليه، صرع، پاركينسون، بيماري هاي قلبي-عروقي، عفونت، افسردگي و بيماري هاي ذهني با احتياط صورت گيرد.

هشدارها

مصرف آن در بيماران مبتلا به بيماري هاي گوارشي، اختلالات كبد يا كليه، صرع، پاركينسون، بيماري هاي قلبي-عروقي، عفونت، افسردگي و بيماري هاي ذهني با احتياط صورت گيرد.

تداخل دارویی

ایندومتاسین با اثر كاهنده فشار خون دارو‌های مهاركننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE)، مقابله نموده و خطر بروز نارسایی كلیه و افزایش پتاسیم خون را افزایش می ‌دهد. ایندومتاسین با اثر دارو‌های مدر مقابله نموده، خطر افزایش غلظت پتاسیم خون را در صورت مصرف همزمان با دارو‌های مدر نگهدارنده پتاسیم افزایش داده و همراه با تریامترن گاهی سبب كاهش عملكرد كلیه می‌ گردد. اثر انسولین و دارو‌های سولفونیل اوره، احتمالاً توسط این دارو افزایش می ‎یابد. ایندومتاسین دفع متوتركسات و احتمالاً لیتیم را كاهش می‌ دهد. مصرف ایندومتاسین به همراه سیكلوسپورین و یا دارو‌های مدر خطر سمیت كلیه را افزایش می ‌دهد. مصرف همزمان این دارو با آسپیرین توصیه نمی ‌شود. ایندومتاسین كلیرانس زیدوودین را كاهش داده و ممكن است سبب بروز مسمومیت با زیدوودین شود.

نکات قابل توصیه

1- در صورت مصرف اين دارو در درمان آرتريت، دوره درمان بايد كامل شود. جهت دستيابي به پاسخ مطلوب، ممكن است حداقل 2 هفته زمان نياز باشد. 2- اشکال خوراکی دارو بهتر است همراه با غذا مصرف شود تا تحريك گوارشي كاهش يابد. 3- در صورت مشاهده علائم شبه آنفولانزا (لرز، تب يا درد عضلاني) قبل يا همزمان با بثورات جلدي، بايد به پزشك مراجعه شود. 4- هر گونه خونريزي غيرعادي مانند استفراغ خوني و خون در ادرار و خون در مدفوع به پزشک گزارش شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه