جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ویزیگراف 150میلی گرم در 50میلی لیتر

VISIGRAPH 150MG I/ML 50ML

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: IODIXANOL INJECTION PARENTERAL 150 mg/1mL 20MILLILITER
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

تزریق

نحوه مصرف:

وریدی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف ویزیگراف در دوران شیردهی محدودیت دارد. (FA)

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

ویزیگراف در درمان بیماری‌هایی نظیر سرطان، تشخیص اختلالات عروقی و اختلالات کبدی استفاده می‌شود. (FA)
موارد مصرف

اين دارو براي آنژيوكارديوگرافي، آنژيوگرافي،‌ آئوروگرافي، آرتريوگرافي، ونوگرافي، اوروگرافي دفعي، مقطع نگاري كامپيوتري و مغز و بدن به كار می ‌رود. | ویزیگراف یک نوع داروی ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) است که برای کاهش درد و التهاب در برخی از بیماری ها استفاده می شود. این دارو معمولاً برای درمان بیماری های مفصلی مانند التهاب مفاصل، آرتروز، التهاب عضلانی و مفصلی و آرتریت روماتوئید استفاده می شود. همچنین ممکن است در درمان درد عضلانی، درد پس از عمل جراحی و درد های مربوط به عوامل دیگری مانند دندانپزشکی و آبسه استفاده شود. با این حال، قبل از استفاده از هر دارویی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این دارو برای شرایط خاص شما مناسب است.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف ویزیگراف به پزشک مربوطه اطلاع دهید اگر دارای حساسیت نسبت به مواد رادیوپاک یا داروهای مشابه هستید، اگر دچار بیماری کلیه یا کبد هستید، و اگر در دوران بارداری هستید یا برنامه ریزی برای بارداری دارید. (FA)

هشدارها

ویزیگراف ممکن است عوارضی مانند تهوع، استفراغ، خارش، قرمزی، تورم و برفتگی پوست، سرگیجه و ضعف عمومی داشته باشد. برخی از عوارض جدی می‌توانند شامل عفونت‌های جدی، تشنج، واکنش آلرژیک شدید و تغییرات جدی در عملکرد کلیه و کبد باشد. (FA)

تداخل دارویی

برخی از داروها می‌توانند با ویزیگراف تداخل داشته باشند، بنابراین مهم است که همه داروها را که در حال مصرف هستید به پزشک خود گزارش دهید. (FA)

نکات قابل توصیه

1- پس از مصرف این دارو احتمال بروز تداخل در آزمايشات غده تيروئيد، آزمايش بيوشيميایي ادرار، زمان توليد ترومبین، ميزان فعاليت و به هم چسبندگي پلاكت ‎‌ها وجود دارد. 2- به منظور جلوگيري از دهيدراتاسيون، باید قبل از آزمايش به مقدار كافي مايعات به بيمار داده شود. 3- در حين تزريق و حداقل 60 دقيقه بعد از تزريق داخل عروقي دارو، بيمار بايد تحت مراقبت باشد. 4- تجويز گلوكوكورتيكوئيد‌ها و آنتي ‎هيستامين ‎‌ها به منظور كاهش بروز و شدت واكنش ‌هاي شديد در بیماران پرخطر (مثل آسم، سابقه آلرژي يا حساسيت به پني ‎سيلين، دهيدراتاسيون، سابقه اختلالات صرعي و فئوكروموسيتوم) توصيه می‌ شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه