جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

آیوگراف

IOGRAPH

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: IOHEXOL INJECTION PARENTERAL 300 mg/1mL 50MILLILITER
شکل دارو:

تزریق

نحوه مصرف:

وریدی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف تزریق آیوگراف در دوران شیردهی محدودیت دارد. باید قبل از مصرف با پزشک معالج مشورت شود.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

تزریق آیوگراف برای تصویربرداری در بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی-عروقی، عفونت های باکتریایی و التهابات مختلف استفاده میشود.
موارد مصرف

ايوهگزول از راه داخل نخاعي براي ميلوگرافي ناحيه سينه، گردن، كمر و تمامي ستون فقرات (استاندارد يا توموگرافي كامپيوتري)، از راه داخل عروقي براي آنژيوكارديوگرافي، آنژيوگرافي، آئورتوگرافي، آرتريوگرافي، ونوگرافي، اوروگرافي دفعي، توموگرافي كامپيوتري مغز و بدن، هرنيوگرافي، از راه داخل مجرا براي پانكراتوگرافي برگشتي، كولانژيوپانكراتوگرافي برگشتي، و از راه داخل مايع سينوويال براي آرتروگرافي مفصل، از راه خوراكي، براي توموگرافي كامپيوتري شكم و راديوگرافي دستگاه گوارش مصرف می ‌شود. | آیوگراف یک روش تصویربرداری پزشکی است که در تشخیص و درمان برخی از بیماری‌ها استفاده می‌شود. این روش برای تصویربرداری اعضای داخلی بدن از جمله قلب، ریه، کبد، کلیه، مغز و استخوان‌ها استفاده می‌شود. برخی از بیماری‌هایی که می‌توان با استفاده از آیوگراف تشخیص داد و درمان کرد عبارتند از: 1. بیماری‌های قلبی و عروقی مانند آنژیوگرافی، کاتتریزاسیون قلبی و تعویض سوپراکلوییدی همبستر. 2. بیماری‌های ریه مانند آیوگرافی ریه، آنژیوگرافی ریه و برخی از روش‌های تصویربرداری مورد نیاز در تشخیص سرطان ریه. 3. بیماری‌های کبدی مانند آیوگرافی کبد، ترانس آرتریال کبد و ترانس ونوس کبد. 4. بیماری‌های کلیوی مانند آیوگرافی کلیه و تصویربرداری مورد نیاز در تشخیص سنگ کلیه. 5. بیماری‌های مغزی مانند آیوگرافی مغز و تصویربرداری مورد نیاز در تشخیص سکته مغزی و تومورهای مغزی. 6. بیماری‌های استخوانی مانند آیوگرافی استخوان و تصویربرداری مورد نیاز در تشخیص شکستگی استخوان. مهم است بدانید که استفاده از آیوگراف در هر بیماری به تشخیص و توصیه پزشک معالج بستگی دارد و باید با دقت و با توجه به شرایط هر بیمار مورد استفاده قرار گیرد.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف تزریق آیوگراف باید از نکاتی مانند وجود حساسیت نسبی به مواد رنگی، مصرف داروهایی مانند متفورمین و کلرید دی آزید اطلاع داد.

هشدارها

تزریق آیوگراف میتواند عوارضی مانند تهوع، استفراغ، سردرد، بی اختیاری عضلانی و بی حالی را به همراه داشته باشد. همچنین ممکن است بروز عوارض جدی مانند حساسیت شدید و واکنش آلرژیک در برخی افراد دیده شود.

تداخل دارویی

تزریق آیوگراف ممکن است با داروهای ضد تعریق، داروهای خواب آور، داروهای ضدآتروپین و داروهای ضد تشنج تداخل داشته باشد.

نکات قابل توصیه

1- در افراد داراي حساسيت به پني‎سيلين يا سابقه آلرژي و بيماري آسم يا نارسايي كليه با احتياط مصرف شود. 2- دو ساعت قبل از آزمايش بيمار بايد از خوردن خودداري كند، فقط مي توان در صورت لزوم از مايعات استفاده كرد. 3- با مصرف اين دارو احتمال بروز تداخل در آزمايش تيروئيد وجود دارد. 4- پس از مصرف دارو از تحرك زياد بيمار جلوگيري شود. 5- قطع موقتي شيردهي (حداقل 24 ساعت) بعد از تجويز دارو توصيه می ‌شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه