جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

مدروکسی پروژسترون 250 م گ قرص

MEDROXYPROGESTERONE ACETATE 250MG TAB

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: IMIPRAMINE HYDROCHLORIDE TABLET ORAL 25 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف قرص مدروکسی پروژسترون 250 میکروگرم در دوران شیردهی به طور عمومی مجاز است.

محدودیت بارداری: در این گروه، مطالعاتی بر روی حیوانات باردار انجام شد که نشان از اثرات جانبی بر روی جنین را داشت اما این آزمایشات به صورت گسترده و کافی در مورد جنین انسان انجام نشده است. این گروه از داروها تنها زمانی برای مادران باردار تجویز می‌شوند که منافع آن‌ها از مضراتش بیشتر باشد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

بیماری هایی که قرص مدروکسی پروژسترون 250 میکروگرم در درمان آن ها استفاده میشود شامل سندرم تخریب هرسپ پستانی، خونریزی رحمی نامنظم، عدم توده خونی و کیست های تخمدانی است.
موارد مصرف

ايمي پرامين براي درمان افسردگي و شب ادراري كودكان تجويز می ‌شود. | مدروکسی پروژسترون 250 میکروگرم قرص در درمان بیماری هایی مانند اختلالات قاعدگی، سندرم تخمدان پلی کیستیک، درمان نازایی و درمان بیماری های مرتبط با هورمون های تخمدانی استفاده می شود. همچنین، این دارو ممکن است در درمان بیماری هایی مانند اندومتریوز، آمنوره و درمان اختلالات هورمونی مرتبط با تخمدان ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، همیشه بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و دستورات و نحوه مصرف دقیق را از او دریافت کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف قرص مدروکسی پروژسترون 250 میکروگرم باید به پزشک در مورد بارداری، شیردهی، استفاده از دیگر داروها و همچنین هرگونه تاریخچه بیماری قلبی، پوستی، کبدی، آسم یا سرطان اطلاع داد.

هشدارها

عوارض ممکن شامل سردرد، تهوع، استفراغ، ورم، خونریزی غیرطبیعی، راش جلدی، مشکلات در بینی، تاری دید و عوارض حاد برای تنفس میتواند باشد.

تداخل دارویی

قرص مدروکسی پروژسترون 250 میکروگرم با داروهای قلبی مانند انفروبیت، وارفارین و با خوراکی‌های حاوی استروژن تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- از قطع ناگهاني مصرف دارو بايد پرهيز شود. در صورت نياز، كاهش مقدار مصرف به تدریج در طول يك دوره حداقل 4 هفته‌ اي بايد انجام شود. 2- در هفته ‎‌هاي اول درمان به دليل افزايش تمايل به خودكشي بايد بيمار را تحت نظر قرار داد. 3- براي شروع اثرات درماني اين دارو حداقل 2هفته وقت لازم است. 4- به علت نيمه عمر طولاني دارو، تجويز يك نوبت آن در موقع خواب،‌ كفايت می ‌کند. 5- به بيمار بايد يادآوري شود كه در صورت بروز علائم ضد ‎موسكاريني به درمان ادامه دهد، چون به اين اثرات تا حدي تحمل حاصل می‌ شود. 6- در صورت وجود سابقه مصرف مهاركنندگان مونوآمين اكسيداز توسط بيمار، بايد دو هفته بعد از قطع مصرف آن، مصرف اين دارو را آغاز نمود. 7- در صورت ضرورت مصرف داروي مهاركننده مونوآمين اكسيداز بايد حداقل يك هفته بین قطع مصرف اين دارو و شروع داروي جديد فاصله ايجاد شود. 8- اين دارو با ايجاد خواب ‎آلودگي، ممكن است بر اعمالي كه نياز به مهار تو هوشياري دارند (مانند رانندگي) تأثير بگذارد. 9- به دليل احتمال بروز منگي و سرگيجه، هنگام برخاستن ناگهاني از حالت خوابيده يا نشسته بايد احتياط نمود. 10- با مصرف اين دارو، خشكي د‌هان ممكن است بروز نمايد. در صورت تداوم اين عارضه به مدت بيش از 2هفته، بايد به پزشك مراجعه نمود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه