جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

مدروکسی پروژسترون 5 میلی گرم

MEDROXYPROGESTERONE ACETATE 5MG

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: MEDROXYPROGESTERONE ACETATE TABLET ORAL 5 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف قرص مدروکسی پروژسترون 5 میلی گرم در دوران شیردهی مجاز است.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

قرص مدروکسی پروژسترون 5 میلی گرم برای درمان بیماری های مانند اختلالات تخمک گذاری، نقص لوله های رحمی، سندروم تخمدان چند قفسه ای و میگرن مورد استفاده قرار میگیرد.
موارد مصرف

مدروكسي پروژسترون در درمان سرطان پستان در دوران يائسگي، هيپرپلازي آندومتر و سندرم پلي‎كيستيك تخمدان(PCOS)، درمان كارسينوماي متاستاتيك كليوي، كارسينوماي آندومتر و آندومتريوز، كنترل آمنوره ثانويه، خونريزي ‎‌هاي نامنظم رحم، به عنوان جانشين درماني هورموني در زنان يائسه و نيز ارزيابي ميزان توليد آندروژن و استروژن مصرف می شود. | مدروکسی پروژسترون 5 میلی گرم یک هورمون مصنوعی است که بر پایه پروژسترون تولید می شود. این دارو در درمان برخی از بیماری ها و شرایط زیر استفاده می شود: 1. نارسایی لوتئال فاز: مدروکسی پروژسترون ممکن است به عنوان جایگزین هورمون طبیعی پروژسترون در درمان نارسایی لوتئال فاز استفاده شود. این شرایط شامل عدم تولید کافی پروژسترون توسط تخمدان ها در دوران لوتئال (دوران پس از تخمک گذاری) است. 2. عدم تنظیم دوره های قاعدگی: مدروکسی پروژسترون ممکن است در درمان عدم تنظیم دوره های قاعدگی و تنظیم آنها به کار رود. این دارو می تواند به عنوان یک ترکیب درمانی با استروژن استفاده شود. 3. درمان عفونت های مهبلی مزمن: مدروکسی پروژسترون ممکن است در درمان عفونت های مهبلی مزمن که با ترشحات زیاد و التهاب همراه هستند، مفید باشد. 4. درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS): مدروکسی پروژسترون ممکن است در درمان برخی از علائم و عوارض سندرم تخمدان پلی کیستیک مانند عدم تنظیم دوره های قاعدگی و افزایش رشد موها مورد استفاده قرار گیرد. مهم است که قبل از استفاده از این دارو، با پزشک خود مشورت کنید و دستورات و نکات مربوط به مصرف آن را به دقت دنبال کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف قرص مدروکسی پروژسترون 5 میلی گرم، باید به پزشک در مورد هر گونه حساسیت یا تاریخچه حادثه ای و مزمن مربوط به کبد، قلب، کلیه، یا ریه، عوارضی مانند خونریزی غیرطبیعی، لکه بینی، ژاکت، چرک، ترومبوز و بیماریهایی مانند پارکینسون، میگرن، اختلالات تخلیه صفراوی، بیماری گوشتی منحصر به فرد و تاریخچه سرطان از هر نوع و تاریخچه خونریزی غیرطبیعی درحاملگی یا مشکلات بهداشتی ناخن و یا bahd واسکلر صحبت کنید.

هشدارها

قرص مدروکسی پروژسترون 5 میلی گرم ممکن است عوارضی مانند سرگیجه، تهوع، تهوع، ورم و درد سینه، ترشحات غیر طبیعی، تغییرات خواب و افزایش وزن داشته باشد.

تداخل دارویی

قرص مدروکسی پروژسترون 5 میلی گرم ممکن است با داروهای آنتی‌تیروئیدی، بتا بلاکرها، آنتی‌کواگولانت‌ها و مهار کننده های MAO تعامل داشته باشد.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه