جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

وراپامیل 40م گ قرص

VERAPAMIL HCL 40MG TAB

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: VERAPAMIL HYDROCHLORIDE TABLET ORAL 40 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

ندارد

محدودیت بارداری:
مصرف دامپزشکی:

ندارد

موارد مصرف

اين دارو براي كنترل آنژين مصرف می شود.

عوارض و هشدار ها

عوارض

1- در صورت وجود برادي كاردي شديد، نارسايي قلب یا شوك كارديوژنيك بايد با احتياط فراوان مصرف شود. 2- مقدار مصرف وراپاميل در بيماران مبتلا به نارسایی كبد بايد كاهش داده شود.

هشدارها

1- در صورت وجود برادي كاردي شديد، نارسايي قلب یا شوك كارديوژنيك بايد با احتياط فراوان مصرف شود. 2- مقدار مصرف وراپاميل در بيماران مبتلا به نارسایی كبد بايد كاهش داده شود.

تداخل دارویی

درصورت مصرف همزمان با وراپامیل، خطر بروز برادی كاردی، انسداد دهلیزی-بطنی و ضعف عضله قلب ناشی از مصرف آمیودارون افزایش می یابد. افزایش خطر بروز ضعف عضله قلب و آسیستول در صورت مصرف همزمان این دارو با دیسوپیرامید وجود دارد. افزایش غلظت پلاسمایی كینیدین (كاهش شدید فشار خون) و دیگوكسین (انسداد دهلیزی-بطنی و برادی-كاردی) در صورت مصرف همزمان وراپامیل ممكن است بروز كند. اثر كاربامازپین و تئوفیلین در صورت مصرف همزمان با وراپامیل افزایش می یابد. اثر وراپامیل در مصرف همزمان با فنوباربیتال و فنی‎توئین كاهش می یابد. آسیستول، كاهش شدید فشار خون و نارسایی قلبی درصورت مصرف توأم با داروهای مسدد گیرنده های بتا-آدرنرژیك بروز می نماید. ریفامپین ممكن است فراهمی زیستی وراپامیل خوراكی را كاهش دهد. هنگام مصرف پروكائین آمید یا كینیدین همراه با داروهای مسدد کانال کلسیمی باید احتیاط نمود. در صورت مصرف همزمان داروهای كاهنده پتاسیم خون، اثرات كاهنده فشار خون ممكن است تشدید شود.

نکات قابل توصیه

1- اين دارو پرفشاری خون را درمان نمی کند، بلكه آن را كنترل می نمايد. لذا مصرف آن ممكن است به مدت طولاني ضروري باشد. 2- نبض بيمار بايد كنترل شود و در صورتي كه كمتر از 50 بار در دقيقه باشد، مراجعه به پزشك ضروري است.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه