جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

او آر اس

ORS

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: ORS POWDER, FOR SOLUTION ORAL /
دسته بندی: ضد اسهال
شکل دارو:

پودر, ترکیبی

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

محدودیت شیردهی

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

پودر، ترکیبی او آر اس در درمان بیماری‌های مثل آرتریت، آرتروز، التهاب مفاصل، درد عصبی، نقرس، بیماری‌های التهابی مزمن و بیماری‌های مرتبط با مفاصل استفاده میشود.
موارد مصرف

اين فراورده براي جبران املاح از دست رفته در اسهال ‎‌ و براي پيشگيري از تشديد دهيدراتاسيون مصرف می ‌شود. | او آر اس (ORS) یک محلول الکترولیتی است که برای درمان و جلوگیری از دهیدراتاسیون (تلفات آب و الکترولیت بدن) استفاده می شود. این محلول معمولاً برای درمان بیمارانی که به علت اسهال و استفراغ شدید دچار دهیدراتاسیون شده اند، توصیه می شود. ORS می تواند در درمان بیماری هایی مانند اسهال حاد، استفراغ، تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی، تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی و تهوع و استفراغ ناشی از بارداری مفید باشد.

عوارض و هشدار ها

عوارض

پیش از مصرف پودر، ترکیبی او آر اس باید به پزشک در مورد هرگونه بیماری مزمن، حساسیت، داروهای مصرفی، بارداری و شیردهی اطلاع داد.

هشدارها

عوارض و هشدارهای ممکن شامل سردرد، تهوع، استفراغ، گیجی، خواب آلودگی، راش، ضعف عمومی، آریتمی‌ها، اختلالات جهشی خون، ایجاد تشنج و واکنش‌های آلرژیک ممکن است.

تداخل دارویی

پودر، ترکیبی او آر اس تداخل دارویی با داروهای نیترات، آنتی‌ساکاریدها، آنتی‌بیوتیک‌های طیف وسیع، ضدافسردگی‌های مانع بازجذب سروتونین، و مهارکننده‌های مختلف انزیم‌ها دارد.

نکات قابل توصیه

1- ضمن تامين املاح و آب در كودكان، مصرف غذا‌هاي ديگر ضروري است. 2- محتوي پاكت ORS بايد در يك ليتر آب جوشيده سرد شده حل و استفاده گردد. 3- براي جلوگيري از استفراغ در نوزادان، داروبايد به آهستگي به آنها خورانده شود. 4- محلول ORS بايد بلافاصله قبل از مصرف تهيه شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه