جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

پردنیزولون فورت 50 م گ قرص

PREDNISOLONE FORT 50MG TAB

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: PREDNISOLONE TABLET ORAL 50 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف قرص پردنیزولون فورت 50 میکروگرم در دوران شیردهی محدودیت شیردهی ندارد.

محدودیت بارداری: در این گروه، مطالعاتی بر روی حیوانات باردار انجام شد که نشان از اثرات جانبی بر روی جنین را داشت اما این آزمایشات به صورت گسترده و کافی در مورد جنین انسان انجام نشده است. این گروه از داروها تنها زمانی برای مادران باردار تجویز می‌شوند که منافع آن‌ها از مضراتش بیشتر باشد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

قرص پردنیزولون فورت 50 میکروگرم در درمان بیماری هایی مانند روماتوئید آرتریت، آسم، برونشیت مزمن، آلرژی، لوپوس، ادرم آتوپیک، التهابات چشم، و نقص ادراری مورد استفاده قرار میگیرد.
موارد مصرف

پردنيزولون در درمان بیماری ‌هاي التهابي و آلرژیک چشم و مجراي خارجي گوش استفاده می ‌شود. | پردنیزولون فورت 50 میکروگرم قرص، یک داروی استروئیدی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها و شرایط پزشکی استفاده می شود. برخی از کاربردهای اصلی آن عبارتند از: 1. التهابات مزمن: پردنیزولون فورت می تواند در درمان التهابات مزمن مانند آرتریت روماتوئید، آسم، برونشیت مزمن و التهاب مفاصل مزمن مفید باشد. 2. بیماری های ایمنی: این دارو ممکن است در درمان بیماری های ایمنی مانند لوپوس اریتماتوس، آلرژی ها و اختلالات ایمنی دیگر مفید باشد. 3. بیماری های پوستی: پردنیزولون فورت می تواند در درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما و درماتیت مفید باشد. 4. بیماری های التهابی: این دارو ممکن است در درمان بیماری های التهابی مانند کولیت التهابی و بیماری کرون مفید باشد. 5. بیماری های تنفسی: پردنیزولون فورت می تواند در درمان بیماری های تنفسی مانند آسم، برونشیت و آلرژی های تنفسی مفید باشد. مهم است که قبل از استفاده از این دارو، با پزشک خود مشورت کنید و دستورات و نکات مربوط به مصرف آن را به دقت دنبال کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف قرص پردنیزولون فورت 50 میکروگرم باید پزشک را مطلع سازید در صورتی که شما درمانی مثل واکسناسیون، یا اگر شما بیماری های ویروسی مانند هرپس، فسفریس، یا غربالگری توبرکلوزیس در گذشته داشته اید.

هشدارها

برخی از عوارض قرص پردنیزولون فورت 50 میکروگرم شامل ضعف عضلانی، تنوع فشاری خون، ضعف ایمنی، رشد غیرطبیعی روی پوست، دیابت، تمایل به سرکوب سیستم ایمنی و عفونت های قارچی است.

تداخل دارویی

تداخل دارویی با این دارو شامل آمفوتریسین ب، تاکرولیموس، وارفارین، لیتیوم و متوترکسات است.

نکات قابل توصیه

اگر پس از 7-5 روز بهبودي حاصل نشد به پزشك مراجعه شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه