جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

فلوکونازول 200میلی گرم در 100میلی لیتر

FLUCONAZOLE (TEHRAN CHEMIE) 200MG/100ML INJ

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: FLUCONAZOLE INJECTION PARENTERAL 2 mg/1mL 100MILLILITER
دسته بندی: ضد قارچ ها
شکل دارو:

تزریق

نحوه مصرف:

وریدی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف تزریق فلوکونازول 200میلی گرم در 100میلی لیتر در دوران شیردهی مجاز است.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

دارد

بیماری های مرتبط

تزریق فلوکونازول 200میلی گرم در 100میلی لیتر در درمان عفونت های قارچی مانند کاندیدیازیس، کریپتوکوکوز نیروسیس؛ تریشوفیتونیازیس؛ اسپورتریکوز؛آسپرژیلوزیس؛ کوکسیدیومیکوزیس؛ ایپیدرموفیتوزیس و اندوکاردیت قارچی استفاده میشود.
موارد مصرف

فلوكونازول در درمان عفونت هاي قارچي د‌هان وحلق، مري، پوست،واژن و عفونت هاي سيستميك ناشي از كانديدياز، کوکسیدیوایدومایکوز و کریپتوکوکوز،براي پيشگيري از عود مننژيت كريپتوكوكي در بيماران مبتلا به ايدز و پيشگيري از بروز عفونت هاي قارچي در بيماران تحت درمان با پرتودرماني يا داروهای سیتوتوكسيك مصرف می شود. اين دارو ممكن است به عنوان جايگزين آمفوتريسين در درمان عفونت هاي كريپتوكوكي نيز مصرف شود. | فلوکونازول یک داروی ضد قارچ است که برای درمان بیماری های قارچی مختلف استفاده می شود. برخی از بیماری هایی که ممکن است با استفاده از فلوکونازول درمان شوند عبارتند از: 1. عفونت های قارچی دستگاه تنفسی مانند عفونت های قارچی ریه و عفونت های قارچی مرتبط با سیستم تنفسی. 2. عفونت های قارچی پوست و مو مانند کاندیدیازیس (عفونت قارچی پوست و مخاط) و تینیا (عفونت قارچی پوست و ناخن). 3. عفونت های قارچی دستگاه گوارش مانند عفونت های قارچی مخاط دهان و عفونت های قارچی مرتبط با دستگاه گوارش. 4. عفونت های قارچی دستگاه ادراری مانند عفونت های قارچی مجاری ادراری و عفونت های قارچی مرتبط با کلیه. 5. عفونت های قارچی دستگاه تناسلی مانند عفونت های قارچی مهبل و عفونت های قارچی مرتبط با آلت تناسلی مردان. مهم است که قبل از استفاده از فلوکونازول، با پزشک خود مشورت کنید تا دستورالعمل های درست درمانی را دریافت کنید و مطمئن شوید که این دارو برای شما مناسب است.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف تزریق فلوکونازول 200میلی گرم در 100میلی لیتر باید به پزشک در مورد هرگونه بیماری قلبی، کلیوی، کبدی، آلرژی به داروها، و مصرف همزمان داروهای دیگر اطلاع داد.

هشدارها

مصرف تزریق فلوکونازول 200میلی گرم در 100میلی لیتر ممکن است باعث عوارض ناخواسته نظیر سردرد، تهوع، استفراغ، درد عضلانی، خارش، لرزش و سرعت ضربان قلب بیش از حد معمول شود.

تداخل دارویی

تزریق فلوکونازول 200میلی گرم در 100میلی لیتر با داروهای آستمیپرازول، وراپامیل، فنی توئیود، سیسپلاتین و وینبلاستین تداخل دارد.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

دسترسی سریع

پزشکان مرتبط

حوزه های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه