جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

پروژسترون 200 میلی گرم

PROGESTERONE 200MG

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: PROGESTERONE CAPSULE, LIQUID FILLED ORAL 200 mg
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

کپسول, مایع پرشده

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

Is it safe to use Progesterone 200mg capsule or liquid during breastfeeding? (safe Or contraindicated, Fa)

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

Progesterone 200mg capsule or liquid is used in the treatment of the following diseases: (list of disease tags Fa)
موارد مصرف

پروژسترون براي درمان آمنوره و خونريزي ‌هاي غيرطبيعي رحم (ناشی از عدم تعادل هورموني)، جلوگیری از بارداری، كنترل منوراژي،‌ زايمان زودرس، آندومتريوز، سندرم پيش از قاعدگي و در زنان فاقد تخمدان براي آماده كردن رحم جهت پذيرش تخمك بارورشده در روش IVF مصرف می‌ شود. | پروژسترون 200 میلی گرم یک هورمون است که در درمان بسیاری از بیماری ها و شرایط استفاده می شود. برخی از کاربردهای اصلی آن عبارتند از: 1. درمان نقص لوتئال: پروژسترون معمولاً به عنوان جایگزین هورمون لوتئال (پروژسترون طبیعی تولید شده توسط تخمدان ها) در زنانی که تولید طبیعی پروژسترون کم استفاده می شود. این شرایط شامل نقص لوتئال، سندرم تخمدان پلی کیستیک و برخی از عوامل دیگر است. 2. درمان نارسایی لوتئال: پروژسترون ممکن است در درمان نارسایی لوتئال (کاهش سطح پروژسترون در دوره لوتئال) استفاده شود. این شرایط می تواند منجر به عدم تثبیت رحم و عدم توانایی بارداری شود. 3. پیشگیری از سقط: پروژسترون ممکن است در برخی از موارد برای پیشگیری از سقط در زنانی که سابقه سقط تکراری دارند، استفاده شود. 4. درمان علائم پیش از قاعدگی: پروژسترون ممکن است در درمان علائم پیش از قاعدگی مانند درد و تورم سینه، تنش و افسردگی قبل از قاعدگی استفاده شود. 5. درمان علائم اختلال تناوبی: پروژسترون ممکن است در درمان علائم اختلال تناوبی مانند هیاهوی همراه با همراهی و خواب آلودگی استفاده شود. مهم است که قبل از استفاده از هر دارویی، با پزشک خود مشورت کنید و دستورات و نکات مربوط به مصرف را به دقت دنبال کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

What information should be given to the doctor before taking Progesterone 200mg capsule or liquid? (short version of descriptive answer, Fa)

هشدارها

Progesterone 200mg capsule or liquid may cause the following side effects: (short version of descriptive answer, Fa)

تداخل دارویی

Progesterone 200mg capsule or liquid interacts with the following medications: (short version of descriptive answer, Fa)

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه