جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

آیوهگزول

IOHEXOL

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: IOHEXOL INJECTION PARENTERAL 240 mg/1mL 20MILLILITER
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

تزریق

نحوه مصرف:

وریدی

محدودیت برای شیردهی:

مصرف تزریق آیوهگزول در دوران شیردهی محدودیت دارد.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

تزریق آیوهگزول در درمان بیماری هایی مانند آلرژی، آنافیلاکسی، تشنج، افسردگی، اضطراب و بیماری پارکینسون استفاده میشود.
موارد مصرف

ايوهگزول از راه داخل نخاعي براي ميلوگرافي ناحيه سينه، گردن، كمر و تمامي ستون فقرات (استاندارد يا توموگرافي كامپيوتري)، از راه داخل عروقي براي آنژيوكارديوگرافي، آنژيوگرافي، آئورتوگرافي، آرتريوگرافي، ونوگرافي، اوروگرافي دفعي، توموگرافي كامپيوتري مغز و بدن، هرنيوگرافي، از راه داخل مجرا براي پانكراتوگرافي برگشتي، كولانژيوپانكراتوگرافي برگشتي، و از راه داخل مايع سينوويال براي آرتروگرافي مفصل، از راه خوراكي، براي توموگرافي كامپيوتري شكم و راديوگرافي دستگاه گوارش مصرف می ‌شود. | آیوهگزول (Aivazol) یک داروی ضد اسید معده است که برای درمان برخی از بیماری ها و شرایط زیر استفاده می شود: 1. زخم معده و دوازدهمی: آیوهگزول می تواند به عنوان بخشی از رژیم درمانی برای کنترل علائم زخم معده و دوازدهمی مانند درد معده، سوزش و ترشح اسید معده استفاده شود. 2. برآوردن اثرات جانبی داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs): آیوهگزول می تواند به عنوان یک محافظ معده عمل کند و اثرات جانبی معده ناشی از مصرف بلند مدت داروهای NSAIDs مانند آسپرین و ایبوپروفن را کاهش دهد. 3. رفلوکس معده-مری: آیوهگزول می تواند به عنوان یک داروی تسکین دهنده برای علائم رفلوکس معده-مری مانند سوزش معده و ترشح اسید معده استفاده شود. 4. دیسپپسی: آیوهگزول می تواند به عنوان یک داروی تسکین دهنده برای علائم دیسپپسی مانند درد معده، سوزش و ترشح اسید معده استفاده شود. مهم است که قبل از استفاده از آیوهگزول یا هر داروی دیگری، با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش درمانی برای شرایط خاص شما را تعیین کند.

عوارض و هشدار ها

عوارض

پیش از مصرف تزریق آیوهگزول باید به پزشک اطلاع دهید اگر از هر نوع حساسیت به داروها، بیماری های کبدی یا کلیوی، بارداری یا شیردهی، عمل جراحی یا استفاده اخیر از سدیم اوکسبیت، قولونوسکوپی استفاده کرده اید.

هشدارها

عوارض ممکن شامل سردرد، خواب آلودگی، سرگیجه، مشکلات گوارشی مانند تهوع و استفراغ، افزایش حساسیت به نور، تنیدگی عضلانی و ضربان قلب نامنظم میتواند داشته باشد.

تداخل دارویی

تزریق آیوهگزول با داروهای مختلفی مانند همبوتین، فنیتوئین، فنوباربیتال، کلرپرومازین و کلرامبوسیل تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- در افراد داراي حساسيت به پني‎سيلين يا سابقه آلرژي و بيماري آسم يا نارسايي كليه با احتياط مصرف شود. 2- دو ساعت قبل از آزمايش بيمار بايد از خوردن خودداري كند، فقط مي توان در صورت لزوم از مايعات استفاده كرد. 3- با مصرف اين دارو احتمال بروز تداخل در آزمايش تيروئيد وجود دارد. 4- پس از مصرف دارو از تحرك زياد بيمار جلوگيري شود. 5- قطع موقتي شيردهي (حداقل 24 ساعت) بعد از تجويز دارو توصيه می ‌شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه