جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

آیوپک 300

IOPAQUE 300MG I/ML 50ML VIAL

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: IOHEXOL INJECTION PARENTERAL 300 mg/1mL 50MILLILITER
دسته بندی: بدون دسته بندی
شکل دارو:

تزریق

نحوه مصرف:

وریدی

محدودیت برای شیردهی:

محدودیت شیردهی

محدودیت بارداری: این گروه از داروها شامل داروهایی است که اختلالات، آسیب‌ها و مشکلات آن بر روی جنین کاملا تایید شده است و احتمال خطر برای جنین با این داروها بسیار زیاد است. به همین جهت مصرف این گروه دارویی در دوران بارداری ممنوع می‌باشد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

بیماری هایی که تزریق آیوپک 300 در درمان آنها استفاده میشود عبارتند از عفونت های تنفسی، دستگاه ادراری، پوستی و غیره.
موارد مصرف

ايوهگزول از راه داخل نخاعي براي ميلوگرافي ناحيه سينه، گردن، كمر و تمامي ستون فقرات (استاندارد يا توموگرافي كامپيوتري)، از راه داخل عروقي براي آنژيوكارديوگرافي، آنژيوگرافي، آئورتوگرافي، آرتريوگرافي، ونوگرافي، اوروگرافي دفعي، توموگرافي كامپيوتري مغز و بدن، هرنيوگرافي، از راه داخل مجرا براي پانكراتوگرافي برگشتي، كولانژيوپانكراتوگرافي برگشتي، و از راه داخل مايع سينوويال براي آرتروگرافي مفصل، از راه خوراكي، براي توموگرافي كامپيوتري شكم و راديوگرافي دستگاه گوارش مصرف می ‌شود. | آیوپک 300 یک داروی ضد عفونی کننده است که حاوی ماده موثره "سولفامتوکسازول" است. این دارو برای درمان عفونت های باکتریایی مختلف استفاده می شود، از جمله: 1. عفونت های دستگاه تنفسی مانند عفونت های بینی، گلو، برونشیت و عفونت های تنفسی بالایی. 2. عفونت های دستگاه ادراری مانند التهاب مثانه، التهاب کلیه و التهاب روده. 3. عفونت های پوستی مانند زخم های عفونی، آکنه و سوختگی های خفیف. 4. عفونت های گوش و چشم مانند التهاب گوش و التهاب ملتحمه. 5. عفونت های گوارشی مانند اسهال باکتریایی. به هر حال، قبل از استفاده از آیوپک 300، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا دقیقاً ببینید که آیا این دارو برای شما مناسب است یا خیر.

عوارض و هشدار ها

عوارض

قبل از مصرف تزریق آیوپک 300 باید به پزشک اطلاع دهید در صورت داشتن بیماری های قلبی، کبدی، کلیوی، عفونت های قارچی و آلرژی به پنی سیلین و سفالوسپورین.

هشدارها

تزریق آیوپک 300 ممکن است عوارضی مانند عفونت های قارچی، تهوع، استفراغ و اسهال داشته باشد.

تداخل دارویی

تزریق آیوپک 300 با داروهای پروبنسید، متوترکسات و وارفارین تداخل دارد.

نکات قابل توصیه

1- در افراد داراي حساسيت به پني‎سيلين يا سابقه آلرژي و بيماري آسم يا نارسايي كليه با احتياط مصرف شود. 2- دو ساعت قبل از آزمايش بيمار بايد از خوردن خودداري كند، فقط مي توان در صورت لزوم از مايعات استفاده كرد. 3- با مصرف اين دارو احتمال بروز تداخل در آزمايش تيروئيد وجود دارد. 4- پس از مصرف دارو از تحرك زياد بيمار جلوگيري شود. 5- قطع موقتي شيردهي (حداقل 24 ساعت) بعد از تجويز دارو توصيه می ‌شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه