جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

افزایش خطر خونریزی بینی و مشکلات پوستی در زمستان!

تاریخ بروزرسانی : ۰۷ بهمن

فصل زمستان با آب و هوای سرد و خشک خود، تغییرات بزرگی در محیط زندگی ما ایجاد می‌کند. این تغییرات هوا ممکن است بر روی سلامتی و ظاهر پوست ما تأثیرات قابل توجهی داشته باشد. در این فصل، خشکی پوست، ترک‌های پوست، خارش و حتی خونریزی بینی از جمله مشکلات شایعی هستند که ممکن است تجربه کنیم. 

علت اصلی خونریزی بینی در این فصل مربوط به تغییرات آب و هوایی است که بر روی بینی ما تاثیر می‌گذارد. در فصل زمستان، هوا خشک می‌شود و رطوبت آن کاهش می‌یابد. این باعث خشک شدن و تحلیل رطوبت در بینی می‌شود. نتیجه این فرآیند، خشک شدن و ضعیف شدن عروق خونی در داخل بینی است. هنگامی که عروق خونی ضعیف شده و بینی خشک است، احتمال خونریزی بینی افزایش می‌یابد. 

به گفته  Jason Rizzo, MD, PhD  استاد و متخصص پوست و مو، اگر کسی در فصل زمستان خونریزی بینی دارد باید به آبرسانی پوستی اهمیت ویژه ای دهد. برای این کار نوشیدن آب کافی و همچنین استفاده از یک لایه نازک پماد برای مرطوب کردن پوشش داخلی بینی که به بافت مخاطی معروف است میتواند کمک کننده باشد.

Angad Chadha، MD توضیح داده که دمای هوای زمستان ممکن است باعث کهیر سرد شود که همان کهیر ناشی از دمای سرد است. این مشکل از نظر علمی یک بیماری آلرژیک در نظر گرفته می شود و باعث ایجاد بثورات قرمز و خارش دار روی پوست می‌شود. تغییرات دمای واقعی می‌تواند باعث ایجاد پاسخ التهابی مثل کهیر پوستی شود ولی این این اتفاق نادر است.

با این حال، اگر فردی در هوای سرد دچار کهیر شود، محصولات آنتی هیستامین خوراکی می توانند به فروکش کردن بثورات پوستی کمک کنند که حتما باید دکتر پوست آنلاین این موضوع را بررسی دقیق کند.

باد سوختگی، یا سرمازدگی شدید پوست، یک مشکل شایع در فصل زمستان است که ناشی از تماس پوست با هوای سرد و خشک می‌شود. در این فصل، هوا خشک می‌شود و رطوبت محیط کاهش می‌یابد. وقتی پوست مستقیماً با هوای سرد و خشک در تماس است، رطوبت طبیعی پوست به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و پوست خشک و حساس می‌شود.

علائم باد سوختگی شامل قرمزی، خشکی، تنگی، خارش و حتی ترک‌های کوچک در پوست است. اگرچه باد سوختگی به طور عمومی یک مشکل کوتاه‌مدت است و در موارد بسیار شدید ممکن است به طور موقت باعث خونریزی و التهاب شود.

البته آفتاب سوختگی در فصل زمستان نیز می‌تواند رخ دهد، اگرچه در این فصل معمولاً نیروی مستقیم آفتاب کمتر است. با این حال، اشعه مضر UV هنوز هم وجود دارد و می‌تواند به پوست صدمه برساند، به خصوص زمانی که در معرض آفتاب قوی و برف قرار دارید.

برای محافظت در برابر آفتاب سوختگی و سرمازدگی پوستی بر اثر وزش باد باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • پوشیدن لباس مناسب در برابر باد و خورشید در فصل زمستان 
  • حتی الامکان در ساعت مناسب از خانه خارج شدن
  • استفاده از کرم های ضدآفتاب و آبرسانی مناسب به پوست با استفاده از پمادها و یا لوسیون

فراموش نکنید مصرف آب کافی برای هیدراته کردن بدن از درون نیز می‌تواند بهبود خشکی پوست را تسریع کند. پس هر روز آب کافی بنوشید.

 

منابع :

www.health.com

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین اخبار