جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

۵ دلیل که ورزش برای سلامت روان شما بسیار مفید است

مشاوره-آنلاین-ورزش-سلامت
تاریخ بروزرسانی : ۰۱ تیر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

در این مقاله به پنج مزیت فوق العاده ای از ورزش میپردازیم که باعث میشود شما قبل از اتمام متن کتانی هایتان را بپوشید.

کاهش استرس و کاهش اضطراب
ورزش می تواند به مدیریت استرس فیزیکی و روانی کمک کند.
ورزش ، سطح نوراپینفرین (norepinephrine) را افزایش می دهد ، ماده شیمیایی در مغز که پاسخ مغز به استرس را کاهش می دهد. بنابراین ورزش علاوه بر کاهش استرس ها به شما کمک میکند در برابر استرس واکنش و برخورد بهتر و منطقی تری داشته باشید.
مواد شیمیایی مغزی، از جمله نوراپی نفرین و اندورفین(norepinephrine and endorphins) که در حین و پس از ورزش منتشر می شوند، می توانند برای افرادی که دچار اضطراب هستند، تأثیر آرام بخش داشته باشند.
افزایش مواد شیمیایی شادی بخشEndorphins، مواد شیمیایی قدرتمندی در مغز شما که در حین ورزش آزاد میشود، روحیه شما را تقویت می کند  و احساس خوشبختی و سبکی را در شما به وجود می آورد.
تقویت قدرت مغز، تسکین حافظه و جلوگیری از زوال عقلورزش ما می تواند به حفاظت از مغز در برابر زوال عقل کمک کند که مربوط به افزایش سن است. تمرینات ورزشی ،  مواد شیمیایی در مغز را تقویت می کند که از انحطاط هیپوکامپ(hippocampus) ، بخشی از مغز که مسئول حافظه و یادگیری است  ، جلوگیری می کند.
تحقیقات نشان می دهد ورزش قلبی عروقی می تواند سلول های مغزی جدید ایجاد کند و عملکرد کلی مغز را بهبود بخشد. و همان مواد شیمیایی مغز که باعث تقویت مود شما می شوند می توانند تمرکز شما را افزایش دهند و روان شما را شاداب کنند .
بهبود خواب گاهی اوقات استرس و اضطراب پایدار مانع از خوابیدن ما میشود. ورزش منظم، حتی کوتاه مدت در روز، می تواند به شما کمک کند که راحت تر بخوابید.
انرژی ، تمرکز و بهره وری را افزایش می دهدافرادی که به طور منظم هر نوع فعالیت فیزیکی را انجام می دهند ، از افرادی که تحرکی ندارند، انرژی بیشتری دارند .
برای این هفته یک برنامه ورزشی برای خودتان در نظر بگیرید تا بدن و ذهنتان شاداب باشند از شما شما تشکر کنند . 
تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

تصویر خدمات اقساطی

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

hesam blukat

5 سال پیش

میدونستم که ورزش روی سلامت بدن تاثیر خوبی داره اما نمیدونستم که تا این حد عالی بود ممنونم
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

ممنون از همراهی و توجه شما.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات