جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

رسیدن به آرامش درون با تمرکز ذهنی

تمرکز
تاریخ بروزرسانی : ۲۶ تیر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

تمرکز ذهنی یک روند بزرگ نه تنها در فرهنگ های رایج بلکه در درمان معاصر است. بسیاری از مشاوران این ورژن از شیوه های سنتی شرقی را به
عنوان راهی برای ترویج آرامش و کاهش استرس در مراجعان به کار می برند. تبدیل به یک عنوان تمرینی محبوب برای مشاوران شده است، زیرا شواهدی وجود دارد که تمرکز ذهنی به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می کند.به عنوان یک درمانگر، من اغلب راهکارهای شناخته شده مبتنی بر تمرکز ذهنی را در کارم برای کمک به مراجعان برای مقابله با مشاغل و زندگی پر از استرس، ترکیب می کنم. در تمرینات ، تمرکز ذهنی را در مبارزه با اضطراب و کمال گرائی به طور خاص موثر دانسته ام.کلید تمرکز ذهنی تجسم کننده در واقع به یک ناظر مشتاق تبدیل شدن است . استفاده از پنج حس- بینایی، شنوایی، چشایی، بویایی و لامسه – می تواند در درک جهان اطرافتان به شما کمک کند. آنها می توانند کمک بزرگی به شما بکنند که در لحظه زندگی کنید .
گاهی اوقات بیشتر آنچه که ما در جهان اطرافمان مشاهده می کنیم تنها نویز در پس زمینه است . با تسریع در توصیف محیط پیرامونمان، ما اجازه می دهیم که به طور کامل از جهان اطراف مان شکرگذاری کنیم. وقتی توجه مان را به نقش خود به عنوان یک ناظر جلب می کنیم، دلواپسی ها و نگرانی های دیگر تمایل به محو شدن در پس زمینه را پیدا می کنند.

 


تصویر خدمات اقساطی

نمونه هایی از اثر تمرکز ذهنی در زندگی روزانه

در ژاپن یک مفهوم به نام “shinrin-yoku” وجود دارد که به معنی “حمام جنگلی” است. این فرایند شامل گذراندن زمان در طبیعت و پیاده روی است. این خروج از شلوغی و شلوغی زندگی روزمره باعث آرامش می شود. این تمرین شامل راه رفتن در طبیعت و استفاده از پنج حس به عنوان ابزار برای اتصال به محیط طبیعی ما است.

تمرکز-ذهنی

در یک پیاده روی درجنگل ممکن است صدای برگ ها یا شکستن شاخه های افتاده زیر کفش های خود را بشنوید و یا گرمای ملایم خورشید را از لابلای درختان حس کنید. مکان های عجیب و غریب ممکن است شامل صداهای آرامش بخش مانند آبشار و ترانه های شیرین پرندگان کوچک باشد. اما لزوما” نباید در یک مکان عجیب و غریب زندگی کنید تا تمرکز ذهنی داشته باشید.

گاهی اوقات توصیف کردن تمرکز ذهنی ، دشوار است. یکی از راه های بسیار مفید من این است که به مراجعان خود یک ویدئو در مورد مراقبه چای نشان می دهم  .من اعتقاد دارم به تشویق افرادی که ذهن شان درگیر زمان حـال است بر تمرکز بر آنچه که ما اغلب به آن توجهی نمی کنیم .

من اغلب یک نمونه از تمرین مدیتیشن چای را به اشتراک می گذارم زیرا این چیزی است که برای بسیاری از افراد قابل دسترسی است. این فرآیند شامل یک فرآیند متفکرانه و روشمند تهیه یک فنجان چای، ایجاد یک فضای آرام برای لذت بردن از آن و تمرکز بر تجربه آن لحظه است.

وقتی که من این نوع مدیتیشن را تمرین می کنم، از حس هایم استفاده می کنم تا به همه چیز از بوی چای، گرمای فنجان تا درجه حرارت اتاق و صندلی ای که در آن نشسته ام، توجه داشته باشم. کل فرایند ممکن است حدود 10- 15 دقیقه بطول بیانجامد . این می تواند کمک کان تا یک روز جدید را شروع کنم.

پذیرش زندگی با تمرکز ذهنی تأثیر مثبت بر اضطراب و افسردگی دارد و متناسب با تقریبا هر روال روزانه است. این یک فلسفه است که می تواند برای هر گونه فعالیت مانند نوشیدن چای، تفکر و یا حتی شستن ظروف استفاده شود. با تمرکز و توجه به  پنج حس خود می توانیم، به بخشی از خودمان متصل می شویم که اغلب از جهان اطراف ما جدا شده است. در آن لحظه ما واقعا می توانیم آرامش را احساس کنیم.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

مدیریت

4 سال پیش

دوست من، از اینکه مطلب برای شما مفید واقع شده است، بسیار خوشحالیم و از توجه شما ممنونیم.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات