جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

بهم میگه دوست معمولی باقی بمونیم

حال-دوست پسرم میگه دوست معمولی باشیم
تاریخ بروزرسانی : ۲۶ مرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

به فردی علاقه‌مند شدید و به شما می‌گوید: «بیا فقط دوست معمولی باشیم». احتمالا با شنیدن این جواب کمی گیج و سردرگم می‌شوید. حق دارید ولی آیا ممکن است با کسی که برایمان بیشتر از یک دوست، جذابیت دارد و به او علاقه داریم؛ دوست معمولی باقی بمانیم؟ چطور باید مثل دوست معمولی باشیم؟ اینها دقیقا همان سوالاتی هستند که در این مطلب میخواهیم به آن‌ها پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.


تصویر خدمات اقساطی

شریک عاطفی‌ام میگه دوست معمولی باشیم؛ اما چطور؟

آیا پسرها میتوانند با دختری دوست معمولی باشند که برایشان جذابیت زیادی دارد یا به او علاقه‌مندند؟

اگر بخواهیم ساده بگوییم، بله؛ پسرها میتوانند این کار را بکنند ولی نه همه آنها. مردان بالغ که بیشتر از احساسات تابع منطقشان هستند میتوانند با کمی تلاش علاقه‌شان را هدایت کنند به طوری که به رابطه دوستانه‌شان آسیبی وارد شود. اما اگر شما و شریک عاطفی‌تان مدت زمان زیادی را با همدیگر گذرانده‌اید و خاطرات و لحظات مشترک فراوانی دارید؛ احتمالا باقی ماندن رابطه‌تان به عنوان دوستان معمولی به این سادگی‌ها نیست. چون نمیتوانید عواطف خود را کنار بگذارید و روابطتان بسیار پیچیده می‌شود و در نهایت شما کسی هستید که آسیب می‌بینید.

دوست پسرم میگه دوست معمولی باشیم

درصد کمی از مردم می‌توانند عواطف خود را کاملا کنترل کنند.

با این حـال تصمیم گیرنده اصلی خودتان هستید. اگر به احساساتتان مسلط باشید میتوانید یک دوستی معمولی و پایدار را تجربه کنید.

چگونه دوست معمولی باشیم؟

اگر همچنان مطلب را می‌خوانید احتمالا تصمیمتان را برای تبدیل کردن رابطه به یک دوستی معمولی گرفته‌اید. برای اینکه با فرد مورد نظرتان فقط دوست معمولی بمانید (در حالی که قبلا به او احساس داشتید) باید قوانینی را رعایت کنید:

  • فعالیت‌های زوجی ممنوع!

اگر میخواهید مثل یک دوست معمولی باشید باید دور کارهای دو نفره یک خط قرمز بکشید. البته به این معنی نیست که اصلا نتوانید اوقات دونفره داشته باشید یا در کافه یک نوشیدنی بخورید. اما بهتر است با سایر دوستانتان به صورت مشترک برنامه‌ریزی کنید. دوستانی معمولی با همدیگر (به صورت گروهی) تفریح می‌کنند.

  • محبت و رفتارهای احساسی را مدیریت کنید

پسری که با او دوست معمولی هستید میتواند یک همکلاسی یا همکار باشد. ممکن است قبلا با همدیگر روابط  عاطفی عمیقی داشتید یا حتی فردی باشد که میتواند به سادگی احساسات شما را برانگیزد. در هر حـال نباید با او مثل یک دوست پسر رفتار کنید. حد و حدود خودتان را بشناسید و آن را محترم بشمارید.

 دوست معمولی در کلاس

برای حفط فاصله، سعی کنید در موقعیت های دو نفره قرار نگیرید.

  • از دوست پسر معمولی‌تان برای روابط عاشقانه مشورت نگیرید

پسرها درباره جزئیات روابط عاشقانه‌شان با دوستان معمولی صحبت نمی‌کنند. وقتی با او در مورد روابط عاشقانه‌تان صحبت می‌کنید ممکن است تصور کند که به یک سوپرمن نیاز دارید تا شما را از دست شریک عاطفی‌تان نجات دهد یا می‌خواهید او را برای شروع یک رابطه عاشقانه تحت تاثیر قرار دهید. در هر دو حالت گمان نمی‌کنم بخواهید در موردتان چنین فکرهایی بکند.

بیشتر بخوانید: بعد از خیانت همسر چه کنم

  • هیچ وقت مشاوره دوستی ندهید

اگر با پسری دوست معمولی هستید هیچ وقت درباره دوست دخترش به او مشاوره ندهید. ممکن است آنها با همدیگر بحث کنند و پس از مدتی اشتی نمایند. اما شما نمیتوانید قضاوت‌های قبلی‌تان را پس بگیرید. بنابراین اگر او در دو راهی انتخاب بین شما (به عنوان یک دوست معمولی) و دوست دخترش قرار بگیرد؛ کسی که ضرر می‌کند شما هستید.

اکیپ دوست های معمولی

به پارتنر قبلی خود مشاوره دوستی ندهید.

  • ساده و صریح صحبت کنید

اگر پسری که با او دوست معمولی هستید، اعتراف کرد که احساس میکند در این رابطه دوستانه به شما احساس عشق و علاقه می‌کند، با او ساده و مستقیم حرف بزنید. مدت زیادی او را معطل نگه ندارید و احترامش را حفظ کنید. حتی اگر فکر می‌کنید دچار عشق یک طرفه است و شما احساسی مشابه ندارید با حالتی دوستانه- نه عاشقانه- به او بگویید : «من به دوستی‌مان علاقه دارم و نمیخواهم آن را از دست بدهم ولی اگر فکر میکنی که نمیتوانی با این شیوه ادامه بدهی، درکت می‌کنم.»

  • تکنیک‌های عاشقانه را فراموش کنید

وقتی با جنس مخالفتان دوست معمولی هستید باید همانطوری با او رفتار کنید که با سایر دوستانتان معاشرت می‌کنید. سعی کنید رابطه‌تان ساده و آرام باقی بماند. مثلا اگر میبینید روز سختی را پشت سر گذاشته و یا استرس دارد؛ او را به یک فنجان قهوه دعوت کنید. کمک کنید تا برخی از کارهایش را با خیالی راحت‌تر انجام دهد و به او راهکار‌هایی برای کاهش استرس دهید. مثل انگیزه دادن شرکت در یک کنفرانس برای سخنرانی یا جلسه با رئیس شرکتش. همینطور اگر دور از همدیگر زندگی می‌کنید هر از چند گاهی حـال و احوالش را بپرسید.

  •  تعریف کردن حد و مرز

از ظاهر دوست معمولی  خود تعریف نکنید. با تعریف کردن از ظاهرش به او می‌گویید که بیشتر از یک دوست معمولی به چشمتان می‌آید و همین سیگنال اشتباه میتواند او و رابطه دوستی‌تان را پیچیده و سردرگم کند. همینطور قدردانی و تشکرتان را با کلام نشان دهید. زمانی که با مشکلی مواجه می‌شود برای روحیه دادن به او فقط از عبارات امیدبخش و بیان کردن توانایی‌هایش برای مقابله با مشکل پیش رو با چاشنی لبخند استفاده کنید.

  • شفافیت را در رابطه دوستی حفظ کنید

دوست‌ها همدیگر را قضاوت نمی‌کنند، به همدیگر احترام می‌گذارند، سعی می‌کنند ارتباط خود را سالم و عمیق نگهدارند. اینها دقیقا نکات کلیدی است که باید برای داشتن رابطه دوستی معمولی با جنس مخالف رعایت کنید. همیشه دوست معمولی (از جنس مخالف) خود را مورد حمایت و احترام قرار دهید و شنونده خوبی برای حرفهایش باشید. این باعث می‌شود تا رابطه دوستی‌تان عمق بگیرد؛ البته یک عمق دوستانه نه عاشقانه.

بیشتر بخوانید: تست کرونا در منزل

پیشنهاد حالی

وقتی پسر یا دختری (جنس مخالف) میخواهد با شما دوست معمولی باشد ولی از پیش به همدیگر علاقه‌مند بودید یا علاقه‌ای یک جانبه به او دارید؛ باید به خودتان رجوع کنید. اگر میتوانید حد و مرز احساساتتان را بشناسید و آن را مدیریت کنید؛ تبدیل شدن به یک دوست معمولی میتواند تجربه خوب و سازنده‌ای باشد. برای دوست معمولی بودن باید بتوانید شفافیت رابطه‌تان را حفظ کنید. حد و مرزهای رابطه با جنس مخالف را رعایت کنید.،ساده و صریح صحبت کنید. از دادن یا گرفتن مشاوره دوستی و روابط عاشقانه اجتناب کرده و همینطور تا حد ممکن فعالیت‌های دو نفره و زوجی را ترک نمایید.

هر جای ارتباطات‌تان که احساس کردید نیازی دارید که برای مشخص کردن حد و مرزهای ارتباطات‌ دچار سردرگمی شدید، موبایل خود را بردارید. حال را باز کنید و از مشاوره زوج درمانی استفاده کنید تا از سردرگمی رهایی یابید و بتوانید برای آینده خود و رابطه خود تصمیم بهتری بگیرید.

سوالات متداول

چطور باید با شریک عاطفی قبلی خود مثل دوست معمولی باشیم؟

باید حتما از فعالیت های زوجی جلوگیری کنید و سعی کنید در کنار دوستان خود به تفریح بپردازید. رفتار‌ها و واکنش‌های احساسی خود را کنترل کنید و حد و مرز داشته باشید.

برای جلوگیری از سو تفاهم در دوستی معمولی باید چه کنم؟

باید صریح و رک صحبت کنید و نگذارید طرف مقابلتان به شما بیش از حد ابراز علاقه کند. باید در رابطه غیر عاطفی با جنس مخالف خود شفاف باشید.

آیا میتوانم از شریک عاطفی قبلی خود در دوستی‌های بعدی کمک بگیرم؟

بهتر است تا این کار را نکنید زیرا امکان برداشت نادرست توسط طرف مقابل شما وجود دارد

منابع

 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات