جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

تعهد در زندگی مشترک

تعهد-در-رابطه
تاریخ بروزرسانی : ۲۰ فروردین

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

برای بسیاری از مردم، ازدواج و داشتن یک همسر ایده آل است. این افراد خوش شانس اغلب مزدوج می شوند و زندگی زناشویی زیبایی دارند با این وجود، افراد دیگری، تعهد را کمتر آرمانی می بینند و در اغلب موارد، آن را کم اهمیت می دانند. در حقیقت، عوامل متعددی در ارتباط با مسائل مربوط به تعهد مطرح می شود و آنها از لحاظ روانی و تکاملی به کار می روند. در این مقاله به بررسیاین عوامل میپردازیم.

  1. مسائل مربوط به وابستگی

افرادی که دلبستگی اجتناب ناپذیر دارند، برایشان وابستگی سخت است . پیوستگی اجتناب ناپذیر از یادگیری در دوران کودکی حاصل می شود که والدین نمیتوانند نیازهای عاطفی کودک را بطرزی قابل اعتماد فراهم سازند . در بزرگسالی، این افراد عمدتا به خود وابسته هستند و ادغام زندگی خود با شریک برایشان ترسناک و ناراحت کننده است . حتی زمانی که آنها واقعا عاشق هستند، اغلب تردید دارند که متعهد شوند.

  1. شما با فرد مناسب ازدواج نکرده اید گاهی اوقات افراد در یک رابطه پایدار باقی می مانند حتی زمانی که در سطحی عمیق می دانند که شریک زندگی شان مناسب نیست یا آن شخص را دوست ندارند.تمایل به ایمنی و امنیت با اهمیت تراز سوء ظن آنها است و آنها هرگز با شریک زندگی خود احساس راحتی نخواهند کرد. ترس از تغییر مانع از حرکت آنها می شود، اما شریک آنها اغلب این دمدم مزاجی را به عنوان ترس از تعهد برداشت می کند.3. شریک شما از کار بر روی مسائل کلیدی که شما را ناراحت می کنند اجتناب می کند.در بلندمدت، ممکن است ترس داشته باشید ازمسائل خاصی که ازدواج شاد شما با شریک زندگی تان را از بین ببرد.به عنوان مثال، اگر شریک زندگی شما افسردگی اش را درمان نکرده باشد، ممکن است ترس داشته باشید که خودتان را به کسی که واقعا نمیتواند با شما از زندگی لذت ببرد وابسته کنید . اگر شریک زندگی تان از درمان امتناع کند ، ممکن است احساس تردید در مورد تعهد به او داشته باشید.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.
همین حالا مشاوره رایگان را شروع کنید

تصویر خدمات اقساطی

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

hesam blukat

5 سال پیش

تعهد در تموم زمینه های زندگی به نظرم مهمترین رکن هست در ازدواج هم دقیقا به همین صورته
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

بله دقیقا. یکی از عوامل مهم موفقیت در زندگی مشترک تعهد داشتن طرفین در آن است. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم.
پاسخ دهید
0

ملت وب

5 سال پیش

سلام خسته نباشید، تشکر و آرزوی توفیق روز افزون برای شما
پاسخ دهید
0

مدیریت

5 سال پیش

سلام کاربر گرامی ضمن تشکر از توجه شما به مطالب سایت ، تیم محتوا ساز مشورت آماده دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده شما در خصوص مطالب ارائه شده در سایت می باشد .
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات