جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

۴ راه جلوگيری‌ از سرد شدن رابطه ی‌ عاشقانه

سرد-شدن-رابطه
تاریخ بروزرسانی : ۳۱ مرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین
عشق برخلاف تصورمان چیزی نیست که از آسمان بیفتد و بدون توجه‌مان دوامی همیشگی داشته باشد. عاشق‌شدن یک مرحله است و عاشق‌ماندن مرحله‌ی دیگری است که نیازمند استفاده از راهکارهایی‌ برای جلوگیری‌ از سرد شدن این رابطه عاشقانه است.
این مورد نیازمند تلاشی پیوسته است تا رابطه‌ی عاشقانه سرد نشود و با همان کیفیت روزهای اول باقی بماند. درست است که رابطه‌ی عاشقانه و اساسا انسان فرمول مشخصی ندارد اما می‌توان از الگوهای تکرارشونده‌ای که در طول زمان شکل گرفته‌اند استفاده کرد و شباهت‌های رفتاری را از میان این الگوها بیرون آورد و در زندگی به کار بست تا درنهایت رابطه‌ای گرم و پرشور خلق شود.اولین قدم برای جلوگیری از سردشدن رابطه‌ی عاشقانه این است که بپذیریم همه‌ی رابطه‌ها بالا و پایین دارند و با دانستن این نکته سراغ راهکارهای سودمند برای رابطه‌مان برویم.
  • وقت‌ گذراندن با کسی که دوستش داریم

راهکار اول چیزی است که همه می‌دانیم و آن‌‌قدر بدیهی به نظر می‌رسد که گاه از خاطرمان می‌رود. وقتی کسی را دوست داریم دل‌مان می‌خواهد وقت زیادی را با او بگذرانیم. اما این باهم بودن به معنای این نیست که هرکدام کار خودمان را بکنیم؛ بلکه قرار است برای لحظه‌لحظه‌اش برنامه‌‌ریزی کنیم و خلاقیت داشته باشیم. گوشی‌هایمان را کنار بگذاریم و تجربه‌های مشترک داشته باشیم. فیلمی را که هر دو دوست داریم ببینیم، با هم غذا درست کنیم و میز غذا را بچینیم، خاطره تعریف کنیم و بخندیم. خریدرفتن یا حتی تمیزکردن خانه با هم می‌تواند بخش دیگری از کارهایی باشد که با عشق با هم انجام می‌دهیم.

ابراز-محبت

  •  محبت‌مان را ابراز کنیم

دونفری که همدیگر را دوست دارند به این موضوع آگاهی دارند که طرف‌شان دوست‌شان دارد، اما خیلی وقت‌ها لازم است عشق‌مان را یادآوری کنیم؛ واقعیت این است که ابراز عشق باعث می‌شود آن لحظه‌های ناامیدی و تکراری‌شدن دیرتر به سراغ‌مان بیاید و باورمان به معجزه‌ی عشق بیشتر شود. گفتنِ یک دوستت دارمِ ساده‌ی صبح‌گاهی، نوشتنش روی تکه‌کاغذی که کنار چند شاخه گل نرگس جا خوش می‌کند، یا بیان‌کردنش از پشت تلفن آن‌هم وقتی کسی انتظارش را نمی‌کشیده، انرژی‌ای دارد که تا روزها سرجایش باقی می‌ماند.

  • غیرمنتظره بودن

تمام لذت زندگی به این است که نمی‌دانیم لحظه‌ی بعد چه چیز در انتظارمان است؛ آن‌هم وقتی روزمرگی همه جا کمین کرده است. دوست‌داشتن تکراری نمی‌شود و همیشه تازه است، فقط نیازمند سرکشی روزانه است. نیازمند غافلگیری است تا بعدازظهری عادی و تکراری را مثل همان روزهای اول آشنایی کند؛ خانه‌ای که در غروب یک روز معمولی‌اش روی میز کنار چای عصرانه شمع روشن شده باشد یا هدیه‌ی کوچکی که در کتابخانه انتظار عزیزمان را بکشد، بلیط سفر دونفره‌ای که بی‌برنامه‌ریزی قبلی خریداری شده یا شاخه گلی که می‌شود یک روز ظهر خسته‌ی کاری برای کسی که دوستش داریم بفرستیم نه تنها از سرد شدن رابطه‌ی عاشقانه جلوگیری می‌کند بلکه معجزه‌ی عشق را چندبرابر می‌کند.

  •  یادآوری دلیل دوست‌داشتن به خودمان

آدم‌ها به توجه نیاز دارند و با وجود دانستن این مساله انگار هرقدر که زمان می‌گذرد برای هم عادی‌تر می‌شویم و دیگر یادمان می‌رود که طرف مقابل‌مان همانی بوده که با دیدنش توی دل‌مان خالی می‌شده و حتی به وقت حضور هم دل‌تنگش بوده‌ایم، یادمان می‌رود که زمانی تمام مرکز توجه‌مان بوده و حتی فراموش می‌کنیم که چرا دوستش داشته‌ایم. برای این‌که تازگی‌مان را برای هم حفظ کنیم باید مدام به خودمان یادآوری کنیم که چرا دوستش دارم؟ و چرا فکر می‌کنم او بهترین انتخاب من است؟ چه چیزهایی در او برایم از بقیه‌ی آدم‌ها بهتر است؟ و این ویژگی‌ها را مثل تمرین برای خودمان بنویسیم و تکرارش کنیم و این تکرار تنها تکراری است که تازگی را به دنبال دارد و به پایداری رابطه‌ی عاشقانه کمک می‌کند. کنار تمام این راهکارها باید به‌خاطر داشته باشیم که دوست‌داشتن تمرین مدام شناخت طرف مقابل و خودمان است.

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال»‌ وصل شوید.

تصویر خدمات اقساطی

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

محمدجواد

3 سال پیش

با کسی که دوسش دارم اما گاهی اوقات تند حرف میزند و باعث دعوا میشود چه کارکنم؟؟؟ و اینکه عشقش رو با دوسش در یک سطح دوست دارد اما نباید اینطور باشد و من دوست ندارم چطور کاری کنم که از دوستش هم من را بیشتر دوست داشته باشد؟؟؟
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات