جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

چگونه شریك زندگی را باعث مشكلات ندانیم؟

مقصر-دانستن-شریک-زندگی
تاریخ بروزرسانی : ۲۸ تیر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

اغلب مردم هنگامی که به مشاور مراجعه می کنند شکایت می کنند از اینکه زندگی با شریک زندگی شان دشوار است، یا افسرده ، و یا خود شیفته شده است. با این حال، در طی دوره مشاوره، واضح است که آنها خودشان با این مسائل مبارزه می کنند .با این حال، به جای اینکه این مسائل خود را به صورت آشکارا پذیرفته وبه آن اذعان کنند، ناخودآگاه آنها یک دیوار دفاعی به دور خود می کشند و به جای آن به خود می گویند که مقصر شریک زندگی شان است. در این مقاله به بررسی نمونه هایی از این مشکل میپردازیم. برای کمک به درک اینکه چگونه کسی مشکلات را به گردن شریک زندگی اش می اندازد و خود را قربانی می‌داند، نمونه هایی وجود دارد :

یک مادر با دختر نوجوان خود مشکل دارد ، اما بسیار دشوار است اندیشیدن به این موضوع که او دختر خود را ناامید کرده  به همان شیوه که مادر خود او، وی را ناامید کرده بود . به جای مواجهه با این حقیقت دشوار، او به شوهرش می گوید: “شما هرگز با او موافق نیستید ، جای تعجب نیست که او با شما راحت نیست . “یک زن مضطرب است که او بهترین سال های کار خود را در یک کار بی ارزش گذرانده. او همسر خود را به نشستن و بی کاری متهم می کند و اینکه  او هرگز سعی در تغییر زندگی خود برای بهتر شدن نکرده است .مردی از وزنش ناراضی است و زمانی که احساس افسردگی می کند حسابی پرخوری می کند. او شریک زندگی خود را برای پرخوری و نداشتن ” کنترل برروی خود” تحقیر می کند.همه مردم در این نمونه ها ناخودآگاه خود را ناامید می کنند در یک منطقه که درواقع معرف تصویر و هویت خودشان است. از آنجایی که افشای معایب خود بسیار زیان باراست، ناخودآگاه آنها این مسائل را به یک شخص دم دست ارجاع می دهند مانند : شریک زندگی شان یا کسی که او را دوست می دارند .
آیا شما به شریک زندگی تان ربط می دهید ؟ در اینجا چگونگی گفتن است
یکی از راه های تعیین اینکه آیا شما ممکن است مسائل خود را به شریک زندگی خود ربط دهید ، این است :
در مورد مسائلی که در مورد شان بسیار شرمنده هستید فکر کنید – حتی اگر مشکل باشد.

شریک-زندگی-را-باعث-مشکلات-ندانیم
برای برخی، این مسئله ریشه در بیماری روانی دارد، مانند افسردگی و اضطراب. برای دیگران، این چیزی است که در نگرش آنها. هر چه که باشد ، آیا این را درخودتان می بینید که مسائلی را که با آن مبارزه می کنید را به شریک خود بگویید ؟
حتی اگر شما و همسرتان هر دو با یک سری مسائل کلیدی مبارزه کنید، در مورد شریک زندگی تان ناعادلانه و برای رابطه تان ناسالم است اگر شما در مورد مسائل خودتان با شریک زندگی تان گفتگو نکنید و به جای آن صرفا تمرکز خود را بر این بگذارید که آیا شریک شما آنها را نمایش می دهد یا نه. بعد از مدتی، شریک زندگی شما بیمار خواهد بود که از او انتقاد می شود و یا ترک تان می کند  یا شروع به انتقاد از شما می کند.
همچنین، و حتی مهمتر از همه، بازتاب دادن مسائل مربوط به خود بروی دیگران ، به شما کمکی نمی کند . باید روی آنها کار کنید و آنها را حل کنید .
یافتن راه حل ها با استفاده از مثال های قبلی ما
در نمونه هایی در آغاز این مقاله، اگر مادر می توانست در مورد ناتوانی خود در همدردی با دخترش صحبت کند، و متوجه می شد که چرا این مشکل برای او پیش آمده (در این مثال، ما می بینیم که احتمالا مسائل مربوط به خودش با مادرش است و یا تکرار نحوه برخورد مادرش با او)، پس او ممکن است بتواند ارتباط نزدیک و دوست داشتنی با دخترش ایجاد کند.
اگر زن در مثال دوم در کار خود پیشرفت نداشته باشد، ممکن است تصمیمی برای بازگشت به دانشگاه یا تغییر شغل داشته باشد
اگر مردی که در مثال آخر مواجه با چالش های اساسی خود باشد، می تواند به طور مستقیم از طریق برنامه تناسب اندام و یا درمان افزایش وزن و مسائل مربوط به آن را مورد توجه قرار دهد.
همانطور که می بینید، روش های مثبتی وجود دارد که می توانید از طریق تفکر منطقی و کار سخت خودتان را بالا بکشید . مهمتر از همه، این باعث می شود که شما از آسیب رساندن به دیگران جلوگیری کنید .

درمانی برای کمک به خودتان از طریق مسائل مربوط به رابطه در نظر بگیرید

مشاوره روانشناسی در کمک به این مسئله بسیار مفید است. مشاوره زوج درمانی می تواند به زوج ها آموزش دهد که چگونه با مسائل خود بطور مستقیم، باز و صادقانه، بدون عنگ زدن منفعلانه و یا دیگر سبک های ارتباطی مشکل ساز، مقابله کنند.
علاوه بر این، مشاوره فردی می تواند به هر یک از زوجین در مسائل مربوط به خود کمک کند، که به نظر می رسد نا امید کننده یا دردناک باشد. اگر این مقاله با مسئله شما سر و کار دارد، آن را با شریک زندگی تان خود به اشتراک بگذارید و از آن برای باز کردن بحث در مورد این موضوع استفاده کنید
هرگز دیر نیست که یک نوع سالمتر از ارتباطات را در رابطه خود شروع کنید و در زمانی که این مسئله را دارید روی خودتان برای بهبودش کار کنید .

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «مشورت» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «مشورت» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.
همین حالا مشاوره رایگان را شروع کنید

تصویر خدمات اقساطی

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

مدیریت

4 سال پیش

بله دوست من، درست می فرمایید. این آگاهی شما از این شرایط بسیار خوشحال کننده است و در این راه راهنمایی های یک مشاور می تواند بسیار کمک کننده باشد.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات