جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

نحوه برخورد صحیح با همسر پرخاشگر

تاریخ بروزرسانی : ۳۰ خرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

پرخاشگری یکی از خصوصیت‌های رفتاری ناهنجار است که متاسفانه در میان افراد جامعه روز به روز در حـال گسترش است. برخورد با فرد پرخاشگر زمانی بسیار مهم می‌شود که این فرد همسر شما باشد و شما بارها در مقابل رفتارهای او قرار بگیرید. این مسئله می‌تواند روی شدت و کیفیت لذت بردن از زندگی تاثیر بگذارد. اما نحوه برخورد با همسر پرخاشگر چگونه است؟ باید در مقابل فریاد‌های او بی‌توجهی نشان داد؟ سکوت کرد؟ مقابله به مثل کرد؟ و یا چندین رفتار دیگری که هر شخص با توجه به ویژگی‌های رفتاری از خود نشان می‌دهد. در ادامه راهکارهایی را به شما ارائه می‌دهیم که نه تنها به شما کمک می‌کند برخورد صحیح با همسر پرخاشگر خود داشته باشید، بلکه به مرور شاهد اصلاح بسیاری از رفتارهای پرخاشگرانه همسر خود شوید.


تصویر خدمات اقساطی

راهکارهای برخورد صحیح با همسر پرخاشگر

به هیچ وجه مقابله به مثل نکنید

یکی از اشتباه‌ترین روش‌های برخورد با همسر پرخاشگر آن است که شما نیز پا به پای همسرتان فریاد بکشید و مقابله به مثل کنید. این رفتار حتی در صورتی که حق با شما باشد تنها باعث شعله‌ور شدن آتش خشم همسرتان می‌شود و هیچ نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: قرص زینک پلاس و چاقی

سکوت کنید

یکی از روش‌هایی که تقریبا تمام روانشناسان و مشاورین خانواده برای برخورد با همسر پرخاشگر عنوان می‌کنند آن است که در لحظه عصبانیت همسرتان سکوت کنید. البته این سکوت باید به هیچ وجه جنبه بی‌احترامی یا بی‌توجهی داشته باشد بلکه به این معنا است که شما سعی کنید خشم خود را کنترل کنید. این کار به کاهش استرس هم کمک می‌کند. معمولا افراد بعد از عصبانیت، پس از مدتی آرام و از رفتار و صحبت های خود پشیمان می‌شوند بنابراین با سکوت خود راه برای عذرخواهی همسرتان باز بگذارید. در این زمان می‌توانید در آرامش راجع به مساله پیش آمده صحبت کنید و سعی کنید آن را حل کنید.

او را سرزنش یا قضاوت نکنید

ممکن است همسر شما بخاطر بروز مشکلات مالی یا خانوادگی یا هر مساله دیگری عصبانی باشد. یکی از کارهای اشتباهی که متاسفانه طرف مقابل در این مواقع انجام می‌دهد سرزنش و قضاوت است. عنوان کردن عباراتی از قبیل “تقصیر خودت بود”، “چقدر گفتم این کارو نکن”، “تو همیشه کارا رو خراب می‌کنی” و غیره نه تنها کمکی به آرامش همسرتان نمی‌کند بلکه تنها عصبانیتش را چند برابر می‌کند.

از فریادهای همسرتان نترسید یا گریه نکنید

یکی دیگر از راهکارهای برخورد مناسب با همسر پرخاشگر آن است که در مقابل رفتارهای او خونسردی خود را حفظ کنید. ترسیدن یا گریه کردن در مقابل رفتارهای فرد عصبانی هیچ کمکی به شما و طرف مقابلتان نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: تست کرونا در منزل

او را به آرامش دعوت نکنید

حتما شنیده‌اید به یک فرد افسرده اگر بگویید سعی کن شاد باشی یا مساله مهمی پیش نیامده، او را بیش از پیش ناراحت می‌کنید. در مورد افراد عصبانی نیز قضیه کاملا مشابه است. برای برخورد مناسب با همسر پرخاشگر خود سعی نکنید از جملاتی مانند ” آرامشتو حفظ کن” یا “مساله مهمی که پیش نیومده” استفاده کنید، زیرا این طرز برخورد هیچ تاثیر مثبتی بر بهبود رفتار همسرتان نخواهد داشت.

راهکارهای صحیح با همسر پرخاشگر

سعی کنید با آرامش و منطقی با همسرتان صحبت کنید

سعی نکنید او را متقاعد کنید

برای آنکه همسر پرخاشگر خود را بیش از پیش عصبانی نکنید دست از تلاش برای متقاعد کردن او بردارید. در مواقع عصبانیت افراد در مقابل هر حرفی حالت دفاعی به خود می‌گیرند و هیچ مساله‌ای حتی اگر درست باشد را نمی‌پذیرند.

اجازه ندهید مرزها شکسته شوند

عصبانیت و پرخاشگری الزاما با توهین همراه نیست، اگر همسر پرخاشگر شما بابت مساله ای عصبانی و ناراحت است سعی کنید حرف‌های او را بشنوید و تا حد ممکن سکوت کنید تا آرام شود، اما اگر همسرتان در صحبت‌‌‌هایش به شما توهین کرد مساله را به او گوشزد کنید.

بیشتر بدانید: بازسازی رابطه بعد از خیانت

در آرامش با یکدیگر صحبت کنید

یکی دیگر از روش‌های برخورد صحیح با همسر پرخاشگر آن است که در زمان‌هایی که هر دو در حالت روحی مناسبی به سر می‌برید، باهم صحبت کنید. برای نتیجه‌گیری بهتر در ابتدا ویژگی‌های مثبت همسرتان را ذکر کنید، به او بگویید دوستش دارید و از او بابت تمام زحماتش تشکر کنید. در پایان به او بگویید که رفتارهای پرخاشگرانه او چقدر شما را ناراحت می‌کند و بر روحیه کودکتان تاثیر منفی می‌گذارد.

بیشتر بدانید: فیبروم رحم چگونه از بین میرود

نتیجه‌گیری

از تمام راهکارهای بالا به این نتیجه می‌توان رسید که بهترین راهکار برای برخورد صحیح با همسر پرخاشگر حفظ آرامش، سکوت، احترام و عدم نشان دادن ضعف است. حتما بعد از آرام شدن همسرتان راجع به مساله و رفع آن صحبت کنید.

تیم کارشناسی سامانه مشاوره آنلاین حال می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور آنلاین وصل کند. ما در حال باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین حالا اپلیکیشن موبایل را نصب کنید یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین حال‌ وصل شوید.

 پرسش‌های  متداول

پرخاشگری چیست؟

متاسفانه پرخاشگری به عنوان یک آسیب اخلاقی در سطح جامعه و خانواده به شدت دیده می‌شود، فلذا شناخت علل و راه‌های درمان آن می‌تواند مفید باشد.

اصلی‌ترین دلیل پرخاشگری همسر چیست؟

یکی از مهم‌ترین علل اصلی پرخاشگری، ناکامی در تامین نیازهاست. فرد زمانی که نیازهایش از جمله نیاز به محبت، توجه یا احترام برآورده نشود، احساس ناکامی می‌کند و این ناکامی زمینه ساز بروز پرخاشگری می شود.

یک را‌ه‌ برای مقابله با همسر پرخاشگر چیست؟

به رفتارهای درست همسرتان هر چند ناچیز و اندک باشد توجه و احساس خوب خود را در مورد رفتارهایش بیان کنید.

برای مقابله با پرخاشگری همسر از کدام متخصص مشاوره بگیریم؟

شما میتوانید برای مقابله با پرخاشگری با روانشناسان حال گفت‌و‌گو کنید و مشاوره زوج درمانی داشته باشید.

 

منابع

 

www.couplesinstitute.com

www.mindbodygreen.com

 

 

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات