جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

نحوه برخورد با همسر درونگرا چگونه است؟

نحوه برخورد با همسر درونگرا
تاریخ بروزرسانی : ۳۰ خرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

در این بخش قصد داریم راهکارهایی به شما ارائه دهیم تا نحوه برخورد با همسر درونگرا را بهتر بیاموزید. درونگرا یا برونگرا بودن از جمله مهم ترین فاکتورهایی است که قبل از انتخاب شریک زندگیتان باید در خود و طرف مقابل بررسی کنید. اختلاف رفتاری در این مساله می تواند در زندگی بسیار مخرب باشد و حتی باعث جدایی بشود. افراد برونگرا احساسات و افکار خود را به راحتی بیان می کنند و در جمع بودن را دوست دارند، برخلاف افراد درونگرا که سکوت و بودن در جمع های بسیار صمیمی مانند خانواده را ترجیح داده و بیان احساسات برایشان سخت است. ممکن است درونگرا بودن همسرتان را حمل بر بی توجهی بدانید و چون همسرتان به شما ابراز علاقه نمی کند و یا زیاد با شما وارد صحبت نمی شود فکر کنید به شما علاقه مند نیست.


تصویر خدمات اقساطی

نحوه برخورد با همسر درونگرا:

تفاوت های او را بپذیرید:

اولین گام برای داشتن برخورد مناسب با همسر درونگرا آن است که تفاوت های رفتاری او را بپذیریم و سعی نکنیم او را با تحت فشار قرار دادن تغییر دهیم. غر نزنید، عصبانی نشوید و دعوا هم نکنید. باید بپذیرید که همسر شما یک فرد درونگرا است و این ویژگی جز فطرت و ذات اوست، و کم حرفی و یا ابراز علاقه های کمش را حمل بر بی توجهی ندانید.

شیوه سوال پرسیدن خود را تغییر دهید:

افراد درونگرا معمولا نمی توانند مانند افراد برونگرا احساسات خود را به طور کامل و شفاف بیان کنند. برای مثال وقتی از همسر برون گرا سوال بپرسید که غذایم خوشمزه شده؟ او ممکن است پاسخ بدهد که بله عزیزم عالی شده مثل همیشه بی نظیر و از شما بابت پخت آن تشکر کند. اما همین سوال را یک همسر درونگرا تنها با بله پاسخ می دهد! بنابراین سعی کنید طور دیگری سوال بپرسید مثلا بپرسید نظرت راجع به غذا، لباس، مهمانی یا هر مساله دیگر چیست.

حد و مرزها را تعیین کنید:

ممکن است که همسر درونگرای شما از بودن در بعضی از جمع ها و یا رفت و آمد مداوم شما با بعضی از افراد راضی نباشد. قطعا یک همسر درونگرا نباید از همسر خود بخواهد تمام روابط اجتماعی خود را محدود کند. اما بهتر است قبل از هر مساله ای در کمال آرامش و به دور از تخریب یکدیگر حدود و مرزهایی که برایتان مهم است را با یکدیگر در میان بگذارید و راجع به آن ها صحبت کنید.

توجه به روش های کاهش استرس و بازسازی ذهن:

افراد برونگرا هنگامی که با مساله و مشکلی مواجه می شوند دوست دارند راجع به آن صحبت کنند و استرس خود را با قرار گیری در جمع دوستان کاهش دهند. اما درست نقطه مقابل افراد برونگرا هنگام مواجهه با یک چالش نیاز به تنهایی دارند تا بتوانند سازمان فکری خود را به ثبات برسانند. بنابراین زمانی که متوجه شدید ذهن همسرتان درگیر مساله ای است به او فرصت دهید تا کمی در تنهایی آرام بگیرد سپس با او صحبت کنید.

نحوه برخورد با همسر درونگرا

عشق را در رفتارهایش جست و جو کنید:

یکی از مشکلاتی که در زندگی با همسر درونگرا با آن مواجه خواهید شد آن است که همسرتان به ندرت ممکن است زبانی به شما ابراز علاقه کند و این مساله ممکن است بعد از مدتی باعث ناراحتی و سردی شما شود. اما باید این باور را در خود تقویت کنید که همین که همسرم بیش از هر کس دیگری وقتش را با شما می گذراند، خوش اخلاق است و برای برطرف کردن خواسته ها و نیازهایتان تلاش می کند و با هیچ جنس مخالف دیگری در ارتباط نیست یعنی شما را دوست دارد حتی اگر زبانی آن را بیان نمی کند.

به او زمان بدهید:

تشکیل زندگی و وارد شدن شما به عنوان یک شخص جدید به زندگی یک همسر درونگرا می تواند به مراتب برای او سخت باشد و شخص احتیاج به زمان داشته باشد تا بتواند به شما ابراز علاقه کند و راحت باشد. بنابراین اگر در روزهای نخستین زندگی مشترک خود هستید مدتی به همسر درونگرای خود زمان بدهید.

نتیجه گیری:

درون گرایی برای افراد به هیچ عنوان یک ضعف یا ایراد به حساب نمی آید و با خجالتی بودن و ضعف تفاوت دارد. بنابراین اگر در حـال زندگی با یک همسر درونگرا هستید ویژگی های رفتاری او را بپذیرید، به او فرصت دهید، اجازه دهید زمان هایی تنها باشد و سعی کنید به شیوه های مختلف و درباره مسائل مختلف با یکدیگر صحبت کنید.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید.یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «حال»‌ وصل شوید.


مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات