جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

۱۵ روش برای آن‌که در محیط کار شخصی حرفه‌ای شناخته شوید

تاریخ بروزرسانی : ۰۹ مهر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

ارتباط عمومی با همکاران در محیط کار باید تابع قوانین محیط کار باشد. در واقع نمیتوانید همانطور که با دوستانتان رفتار می‌کنید با همکاران یا رییستان رو به رو شوید. در این مطلب قصد داریم در مورد اصول رفتار حرفه ای و نحوه برخورد با همکار مرد و رییس شرکت صحبت کنیم. با ما همراه باشید.


تصویر خدمات اقساطی

راهنمای اصول رفتار حرفه ای و قوانین محیط کار

اصول رفتار حرفه ای نوعی آداب معاشرت در چارچوب قوانین محیط کار است که ارتباط مستقیمی با رفتار محترمانه و مودبانه دارد. داشتن رفتار حرفه‌ای میتواند شانس موفقیت کاری‌تان را در آینده بهبود ببخشد. برخی از این اصول رفتار حرفه ای با همکاران عبارت هستند از:

ارتباط عمومی با همکاران در محیط کار  

صادق باشید

در محیط کار همیشه با صراحت عمل کنید هرگز اطلاعات محرمانه مربوط به مشتریان را با بخش‌های غیر مرتبط و غیر ضروری به اشتراک نگذارید. اگر این روش رفتاری را در برخورد با همکارانتان هم در پیش بگیرید، جلوی بسیاری از خبرچینی‌ها و شایعات در محیط کار گرفته می‌شود.

احترام و رفتار دوستانه را فراموش نکنید

تابع قوانین محیط کار خود باشید ولی هرگز برای خطاب کردن همکارانتان از ادبیات شفاهی یا کتبی نامناسب استفاده نکنید. در صورتی که اشتباهی مرتکب شدید عذرخواهی کنید. گاهی بیان نکردن نظرات و عقیده شخصی هم نوعی احترام به همکاران است.

ارتباط عمومی با همکاران در محیط کار  

مدیریت زمان داشته باشید

برای حضور در محل کار تاخیر نداشته باشید. در عوض صبح‌ها چند دقیقه زودتر در شرکت حاضر شوید و با همکارانتان سلام واحوالپرسی کنید. به بهانه استراحت و ناهار از کارتان نزنید. هر روز برنامه روزانه‌تان را مرور کنید تا بدانید چه حجمی از کار در چه ساعات یا محل‌هایی باید انجام شوند.

کار تیمی را جدی بگیرید

در اغلب شرکت‌ها فعالیت‌های روزانه به صورت گروهی و تیم انجام می‌شوند بنابراین باید بتوانید با سایر اعضای تیم همکاری و تعامل داشته باشید. اگر اختلافی وجود دارد آن را کنار بگذارید و مشکلات را بین خودتان حل و فصل کنید. به این ترتیب فعالیت‌های تیمی به خوبی پیشرفت می‌کنند و نتایج موفق شکل می‌گیرند. بر مهارت های تمرکز و افزایش مهارت فن بیان خود کار کنید تا بتوانید عملکرد بهتری در گروه داشته باشید.

به سبک ظاهری و نوع پوشش خود اهمیت دهید

پوشیدن لباس مناسب و آراسته نه تنها از قوانین محیط کار و اصول رفتار حرفه ای به شمار می‌رود بلکه روی نحوه برخورد با همکار مرد هم اثر می‌گذارد. بنابراین سعی کنید از پوشیدن لباس‌هایی با تصاویر یا عبارات ناشایست، تحریک آمیز و.. دوری کنید.

مسئولیت پذیر باشید

مسئولیت وظایف و اقدامات خودتان را بر عهده بگیرید. اگر کاری به شما محول شده آن را به دوش سایرین نیاندازید. اگر نمیتوانید کاری را طبق زمانبندی به پایان برسانید، اطلاع دهید و در صورت نیاز کمک بگیرید.

داشتن تعهد به قوانین محیط کار

تعهد برای انجام وظایف و مسئولیت‌ها یکی از مهمترین اصول رفتار حرفه ای است. افراد متعهد همیشه اقدامات مثبتی برای پیشبرد اهداف و وظایف انجام می‌دهند و این سبک کاری آنها باعث الهام بخشی سایر همکاران می‌شود.

ارتباط عمومی با همکاران در محیط کار  

شایعه پراکنی و حرف‌های بی‌ارزش ممنوع!

از شایعه و حرف‌های بی ارتباط به کارتان دوری کنید. اگر یکی از همکارانتان درباره رابطه عاشقانه کارمندان و.. صحبت کرد به گفتن کلمه «واقعا؟» بسنده کنید و بعد سریعاً موضوع صحبت را تغییر دهید.

دوری از تنش و برخورد با سایر همکاران

با همکارانتان درگیر نشوید. طبق اصول رفتار حرفه ای همیشه راهی برای مذاکره و حل اختلافات وجود دارد. بنابراین برای تعامل سازنده به دنبال راه حل‌های منطقی و درست باشید و همواره آرامشتان را حفظ کنید؛ این تکنیک در نحوه برخود با همکار مرد هم مفید است.

ارتباط عمومی با همکاران در محیط کار  

فرق زندگی خصوصی و کاری در نحوه برخورد با همکار مرد

نحوه برخورد با همکار مرد دقیقا مشابه همکاران خانم است با این تفاوت که باید حد و مرزها را مشخص‌تر ترسیم کنید. به هیچ عنوان از مسائل شخصی و خصوصی خود در محیط کار صحبت نکنید. همینطور ضمن داشتن رفتار دوستانه، از صمیمی‌شدن‌های نامتعارف دوری کنید.

برای اینکه با همکاران مرد دچار چالش نشوید بهتر است رفتاری رسمی داشته باشید و صحبت هایتان را در حد وظایف و مسئولیت‌های روزمره حفظ کنید.

فراموش نکنید همیشه همسر و رابطه زناشویی شما در اولویت قرار دارد و هرگز نباید چالشی سر راه آن ایجاد شود.

یادگیری هنر مکالمات کوتاه یکی از موثرترین نحوه برخورد با همکار مرد است. فراموش نکنید که درد و دل کردن در مورد مسائل خصوصی نه تنها از اصول رفتار حرفه ای نیست بلکه در مورد همکاران مرد به شدت نادرست و غیراصولی است.

شما میتوانید از بخش سوال رایگان از پزشک سایت حال با پزشکان و روانشناسان آنلاین به صورت کاملا رایگان ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را مطرح کنید.

خصوصیات موثر در رفتار با رئیس

نوع رفتار با رییس شرکت یا مدیر بخش‌تان میتواند تاثیر زیادی روی آینده شغلی و عملکردتان داشته باشد. معمولا رییس اداره و مدیران به برخی خصوصیات و ویژگی‌های کارمندان خود علاقه بیشتری دارند به همین دلیل با کسب چنین ویژگی‎هایی، برخورد و مدیریت رفتار با رییس شرکت برایتان ساده‌تر می‌شود و میتوانید موفقیت‌های بیشتری در کارتان پیدا کنید. مانند:

ارتباط عمومی با همکاران در محیط کار  

علاقه‌مندی به یادگیری

اگر طرز فکر یادگیرنده و خلاقی داشته باشید میتوانید در رفتار با رییس و مدیر شرکت از جایگاه مطلوبی برخوردار شده و برنده باشید. زیرا چنین افرادی به دلیل داشتن ایده‌های خوب و بکر برای کسب و کارها با ارزش هستند.

اعتماد به نفس

در رفتار با رییس خود صداقت داشته باشید و آن را با چاشنی اعتماد به نفس آراسته کنید. اگر در رفتار با رییس خود مطمئن و با اعتماد به نفس باشید او متوجه می‌شود که میتوانید از منطقه امن خود بیرون بیایید. این نوع رفتار با رییس در تعیین کیفیت سمت و جایگاه شما در شرکت موثر است.

مثبت بودن

به جای اینکه در برخورد و رفتار با رییس شرکت از حجم و ساعات کاری زیاد شکایت کنید سعی کنید میزان بهره‌وری خود را به نمایش بگذارید. داشتن انگیزه برای انجام وظایف و مسئولیت‌ها، ابتکار عمل و انرژی زیاد نکات مثبتی هستند که باید در رفتار با رییس و مدیر شرکت مد نظر داشته باشید.

دقیق باشید

جزئیات را دست کم نگیرید. دقت در انجام کارها اولین اصول رفتار حرفه ای با همکاران و همینطور مدیریت رفتار با رییس است. حتی اگر با استعدادترین کارمند یک شرکت باشید ولی نتوانید دقت و ریزبینی لازم برای اجرای امور را کسب کنید خیلی زود کنار گذاشته می‌شوید.

 

می‌بینید،‌شاید تا به حـال با این میزان اهمیت رفتار حرفه ای در محیط کار آشنا نبوده اید. گاهی پیش می‌آید که رفتارهایی بدون اینکه اراده کنید از خود بروز می‌دهید و بعدا از خود می‌پرسید چطور ممکن است که من چنین رفتاری داشته باشم؟

آنچه گاها ما فراموش می‌کنیم اهمیت بالا بودن کیفیت زندگی‌مان است. ما اغلب نگران وجودمان هستیم ولی توجهی به روح و روانمان نداریمف

الان با پیشرفت تکنولوژی دیگر جایی برای بهانه باقی نمانده است. دیگر نداشتن زمان یا هزینه زیاد نمی‌تواند دلیلی برای رها کردن ضرورت درمان‌های روانشناسی فردی باشد.

برخی از همراهان همیشگی حال، هزینه های رفت و آمد رو هم عاملی دیگر بر سر راه استفاده از خدمات روانشناسی می‌دانند، که مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی «حال» این مشکل را هم رفع کرده است.

منابع:

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات