چطور یک خداحافظی حرفه‌ای از محل کارم داشته باشم؟

پشتیبانی حال
اصول اخلاقی پایان همکاری در محل کار
۰۴ آبان

رضایت شغلی ندارید و به فکر پایان همکاری با محل کار کنونی و پیدا کردن کاری جدید هستید؟ میخواهید موقعیت کاری‌تان را با حضور در شرکتی دیگر بهبود دهید؟

یا هر دلیل دیگری که برای پایان همکاری  خود دارید؛ باید یک سری اصول اخلاقی را برای قطع همکاری‌تان رعایت کنید.

اخلاق مدار بودن در این زمینه از شما فردی با رفتار حرفه‌ای و متشخص می‌سازد.

در این مطلب قصد داریم برخی از این اصول و قواعد قطع همکاری را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

یک خداحافظی حرفه‌ای از محل کار!

جدا از دلیلی که برای ترک محل کار و پایان کارتان دارید؛ نحوه واکنش مدیر شرکت یا همکارانتان میتواند کمی مضطرب کننده باشد.

به هر حـال آنها روی همکاری و حضورتان سرمایه گذاری کرده‌اند و این پایان همکاری میتواند به مسئولیت‌های آنها و روند کاری شرکت هم آسیب بزند.

از ترفندهای زیر  استفاده کنید تا یک خداحافظی که از اخلاق حرفه‌ای بر می‌آید، پایان همکاری شما را رقم بزند.

  • اطلاعیه دو هفته‌ای

دو هفته قبل از ترک حضوری محل کارتان؛ موضوع را با مدیر شرکت در میان بگذارید.

توجه داشته باشید بهتر است پیش از مطرح کردن  موضوع پایان همکاری با مدیرتان به سایر همکاران خود حرفی نزنید.

ممکن است شایعه پایان همکاری‌ تان زودتر از خبر اصلی به گوش مدیر برسد و از اینکه رسما او را در جریان نگذاشتید احساس بی‌احترامی کند.

در همین زمان میتوانید نامه یا ایمیل استعفای خودتان را به مدیر تحویل بدهید.

اصول اخلاقی پایان همکاری در محل کار

  • تمام کردن کارهای نیمه تمام

در این بازه دو هفته‌ای میتوانید کارها و وظایف نیمه تمامتان را به سرانجام برسانید.

کامپیوترتان را در شرکت مرتب کنید. فایل‌های کاری را سرو سامان دهید.

اگر لازم است فردی کارهایتان را برعهده بگیرد خلاصه‌ای از وظایفتان را با او در میان بگذارید و آموزش‌های لازم را به او بدهید.

اگر مشکلی در محل کارتان دارید که موجب پایان همکاری‌ تان شده میتوانید پیش از رفتن آن را حل کنید.

در مورد حقوق معوقه، بیمه و مسائل مالی‌تان هم صحبت کنید.

  • منفی نگر نباشید

صرف نظر از اینکه چقدر از محل کار، مدیر یا شغلتان متنفرید نباید این موضوع را به زبان بیاورید.

اصول اخلاقی پایان همکاری در محل کار

همینطور بهتر است در مورد برنامه‌هایی که بعد از پایان همکاری تان دارید حتی با همکاران نزدیک و صمیمی خود صحبت نکنید.

اگر بهترین شغل دنیا را هم کسب کرده‌اید به هیچ وجه در مورد شغل جدیدتان اغراق نکنید.

همکارانتان با رفتن شما جای خالی‌تان را احساس می‌کنند و نباید به آنها حس بدی بدهید.

  • یک خداحافظی شایسته

بیشتر افراد نیمی از عمر خود را در محل کارشان می‌گذرانند.

پس شاید خیلی دور از ذهن نباشد که همکارانتان را خانواده دوم بنامیم. بعد از قطعی شدن پایان همکاری ، آنها را در جریان بگذارید.

از مدیر و همکارانتان به خاطر لحظاتی که در کنار هم گذراندید؛ مهارت‌هایی که یاد گرفتید و همینطور اعتمادی که در این مدت به شما داشتند، تشکر کنید.

فراموش نکنید همان‌طور که مهم است در دوران شغلی رفتار شایسته‌ای داشته باشید، باید پایان همکاری شما هم خوب جلو برود.

اثری که از خود به جا می‌گذارید ارتباط خیلی نزدیکی با نحوه خداحافظی شما دارد.

وقتی دیگران شما را به یاد می‌آورند آخرین تصویر از شما لحظات خداحافظی شماست.

پس پیشنهاد مشاوران حال این است که حتی اگر مسئله ای مکدرتان کرده قبل از ترک محل کار تلاش کنید حتی اگر کم ولی برطرفش کنید.

مسئله‌ای وجود دارد که نیاز دارید با کسی مشورت کنید؟

تلفن همراه خود را بردارید، اپلیکیشن مشاوره روانشناسی آنلاین حال را باز کرده و با مشاور خود مشورت کنید.

منابع:

 

مقالات مرتبط