جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

با رژیم کانادایی اصلی در ۱۵ روز تا ۱۰ کیلو لاغر شوید

رژیم کانادایی اصلی
تاریخ بروزرسانی : ۳۰ مهر

رژیم کانادایی اصلی یک برنامه کاهش وزن می‌باشد که شامل دریافت کالری بسیار کم و مجموعه ای سخت از محدودیت های غذایی است. این برنامه بر اساس ایده «خوردن برای زندگی کردن» و «زندگی برای خوردن» با هدف دستیابی به وزن سالم و بهبود سلامت کلی ایجاد شده و شامل غذاها و خوراکی هایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

به صورت رایگان از بخش محاسبه BMI آنلاین رژیم غذایی مناسب خودتان را دریافت کنید.

تصویر خدمات اقساطی

رژیم کانادایی اصلی چیست؟

این رژیم سریع‌ترین رژیم غذایی برای شلاغری شماست اما در اینکه آنچه کم شده است، عضله  و اب بوده یا چربی هنوز جاس سوال دارد.

رژیم کانادایی اصلی درواقع یک برنامه غذایی ثابت 13 روزه است که شامل غذاهایی با پروتئین بالا و چربی کم است. گفته می شود. رژیم رژیم کانادایی اصلی برگرفته از رژیم غذایی معروف اسکاندیناوی است و از آنجایی که تحقیقات زیادی در مورد تعدیل رژیم غذایی اسکاندیناوی انجام شده و نتایج مثبتی به همراه داشته است، می‌توان به این رژیم نیز اعتماد کرد. رژیم غذایی کانادایی مانند رژیم اسکاندیناویایی برای سلامت جسمانی افراد به ویژه سلامت قلب بسیار مفید است

متأسفانه بسیاری از افراد زمانی که نیاز به کاهش وزن سریع دارند، مانند قبل از عروسی یا یک رویداد خاص، به این رژیم روی می آورند. بهتر است احتیاط کنید و حتما با دکتر تغذیه آنلاین از قبل مشورت کنید.

رژیم کانادایی اصلی شامل چه خوراکی هایی است؟

رژیم کانادایی اصلی یک برنامه غذایی محبوب و کوتاه مدت است که برای کمک به شما جهت کاهش وزن با کمک عادات غذایی سالم طراحی شده است.

پروتئین های بدون چربی

رژیم کانادایی اصلی 15 روزه بر گنجاندن پروتئین های بدون چربی مانند مرغ بدون پوست، بوقلمون، ماهی (ماهی آزاد، قزل آلا)، تخم مرغ، حبوبات، توفو و محصولات لبنی کم چرب تاکید دارد.

غلات کامل

غلات کامل مانند کینوا، برنج قهوه ای، جو دوسر و محصولاتی از گندم کامل در این رژیم غذایی برجسته هستند. این غذاهای غنی از فیبر به بهبود هضم، تامین انرژی پایدار و ارائه مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های B و همچنین مواد معدنی کمک می‌کنند.

میوه ها و سبزیجات تازه

رژیم کانادایی اصلی بر مصرف انواع میوه ها و سبزیجات رنگارنگ تاکید دارد. از جمله انواع توت ها، سیب، پرتقال، سبزیجات برگ دار، گوجه فرنگی، هویج و فلفل دلمه‌ای.

رژیم کانادایی اصلی

چربی های سالم

در حد اعتدال، چربی های سالم نقش حیاتی در یک رژیم غذایی متعادل دارند. ترکیب منابعی مانند آووکادو، آجیل (بادام، گردو)، دانه ها (دانه چیا، دانه کتان) و روغن زیتون اسیدهای چرب ضروری بدن را تامین خواهد کرد.

آبرسانی در رژیم کانادایی اصلی

هیدراتاسیون مناسب بسیار مهم است و آب باید اولین نوشیدنی مصرفی در رژیم کانادایی اصلی 15 روزه باشد. ضمن اینکه محدود کردن نوشیدنی های شیرین، الکل و کافئین بسیار زیاد توصیه شده است.

با رژیم کانادایی اصلی چند کیلو کم می‌کنیم؟

رژیم کانادایی اصلی بر مصرف طیف گسترده ای از غذاهای تازه و کامل تاکید دارد و در عین حال غذاهای فرآوری شده، قندهای اضافه شده و چربی های ناسالم را محدود می کند.

اما میزان کاهش وزن، از فردی به فرد دیگر متفاوت است و تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله سن، جنس، متابولیسم، سطح فعالیت بدنی و سلامت کلی بدن قرار دارد. بنابراین، کاهش وزن افراد تحت رژیم کانادایی ممکن است متفاوت باشد.

تعادل کالری:

کاهش یا افزایش وزن نتیجه عدم تعادل بین کالری خورده شده و کالری مصرف شده است. برای کاهش وزن، شما باید کمبود کالری ایجاد کنید، به این معنی که باید کالری کمتری نسبت به بدنتان برای حفظ وزن فعلی خود مصرف کنید. این کمبود بدن را مجبور می کند تا از چربی های ذخیره شده به عنوان منبع انرژی استفاده کند و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

غذاهای کم کالری را بشناسید

کاهش وزن و کمبود کالری:

برای کاهش یک کیلوگرم از وزن بدن، کسری کالری حدود 7700 کالری مورد نیاز است. از آنجایی که یک کیلوگرم چربی بدن تقریباً شامل 7700 کالری اضافی است، می توانید با کاهش کالری دریافتی خود یا افزایش فعالیت بدنی (یا ترکیبی از هر دو) به این مهم برسید.

 

رژیم کانادایی اصلی

نتایج انفرادی:

کاهش وزن در رژیم کانادایی اصلی آهسته و پیوسته است. کاهش وزن تدریجی حدود 0.5 تا 1 کیلوگرم در هفته مناسب است اما می‌توانید با رژیم کانادایی اصلی در 2 هفته حدود 10 کیلو یا حتی بیشتر وزن کم کنید.

با رژیم دوکان بیتشر آشنا شوید.

عوارض و مزایای رژیم کانادایی اصلی

رژیم کانادایی اصلی رژیمی سخت گیرانه است و باید با دقت زیادی مطابق برنامه اجرا شود. اما در نهایت منجر به لاغری شما هم می‌شود زیرا رژیم های سخت در این زمینه بسیار موثر هستند.

فواید رژیم غذایی کانادایی

با رژیم کانادایی اصلی، مصرف میوه ها و سبزیجات سالم افزایش می یابد و مواد مغذی و آنتی اکسیدان های حیاتی را برای تقویت بدن شما فراهم می کند. علاوه بر این، مصرف قند و الکل را کاهش می دهد، از سلامتی شما محافظت می کند و به شما کمک می کند تا پوستی درخشان داشته باشید.

با رژیم کانادایی اصلی، روحیه شما نیز بهتر خواهد شد و با بهینه سازی فرآیند هضم، کاهش مشکلات گوارشی، درمان سندرم روده تحریک پذیر و کاهش یبوست را به ارمغان می‌آورد.

اگرچه باید اذعان کرد که تحقیقات علمی قطعی برای این ادعاها هنوز در حال بررسی است و هنوز به صورت قطعی مشخص نشده است.

بیشتر بدانید: برای لاغری صورت چه کنیم؟

عوارض جانبی احتمالی رژیم کانادایی اصلی

از عوارض رژیم کانادایی می‌توان به مواردری چون سنگ کیسه صفرا، احتمال بازگشت وزن، سرگیج، خستگی، خشک شدن پوست و ریزش مو اشاره کرد.

رژیم چهل روزه برای بلغمی ها چگونه است؟

رژیم کانادایی اصلی

برنامه رژیم کانادایی اصلی ۱۵ روزه

برنامه رژیم کانادایی اصلی ۱۵ روزه شامل غذاهایی است که با دقت انتخاب شده اند و کالری کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی ضروری هستند.

نیازهای کالری روزانه خود را محاسبه کنید: با استفاده از بخش محاسبه قد و وزن آنلاین که سن، جنسیت، وزن، قد و سطح فعالیت شما را تعیین می کند، کالری مورد نیاز خود را تعیین کنید و براساس آن رژیم خود را شروع کنید.

روز 1:

– صبحانه: بلغور جو دوسر با میوه های خرد شده (مانند موز، توت فرنگی یا زغال اخته) و یک مشت آجیل.

– میان وعده: ماست یونانی با پاشیدن دانه چیا.

– ناهار: سینه مرغ کبابی با سبزیجات تفت داده شده (مانند بروکلی، فلفل دلمه ای و هویج) و مقدار کمی برنج قهوه ای.

– میان وعده: هویج با هوموس.

– شام: سالمون پخته شده با مارچوبه بخارپز و کینوا.

– دسر: یک وعده کوچک شکلات تلخ.

رژیم کانادایی ۱۵ روزه

روز 2:

– صبحانه: تخم مرغ نیم پز با اسفناج و پنیر فتا، همراه با نان تست گندم کامل سرو می شود.

– میان وعده: تکه های سیب با کره بادام.

– ناهار: سالاد کینوا با سبزیجات کبابی (مانند کدو سبز، بادمجان و گوجه فرنگی) و سبزی مخلوط.

– میان وعده: چوب کرفس با کره بادام زمینی.

– شام: میگو را با انواع سبزیجات رنگارنگ (مانند فلفل دلمه ای، نخود فرنگی و قارچ) به همراه برنج قهوه ای سرو کنید.

– دسر: توت تازه با یک ماست یونانی.

 

روز 3:

– صبحانه: برای رژیم کانادایی اصلی در روز سوم، برای صبحانه نان تست با آووکادو و یک تخم مرغ آب پز و مقداری فلفل قرمز بپاشید.

– میان وعده: مخلوط آجیل و میوه های خشک.

– ناهار: سوپ عدس با یک طرف سبزی مخلوط و یک تکه نان غلات کامل.

– میان وعده: خیار خرد شده با سس تزاتزیکی.

– شام: سینه مرغ کبابی با سیب زمینی شیرین کبابی و یک طرف لوبیا سبز بخارپز.

– دسر: مقدار کمی از شربت میوه.

نان تست با آووکادو

روز 4:

– صبحانه: پارفه ماست یونانی با لایه‌هایی از گرانولا و توت‌های مخلوط.

– میان وعده: تخم مرغ آب پز.

– ناهار: سالاد اسفناج با مرغ کبابی، گوجه گیلاسی، پنیر فتا خرد شده و سس سبک.

– میان وعده: لوبیا پخته شده.

– شام: ماهی کاد پخته شده با پوسته لیمو و سبزی، با کینوآ و کلم بروکلی بوداده سرو می شود.

– دسر: یک مشت کوچک آجیل مخلوط.

سالاد رژیم کانادایی اصلی

روز پنجم:

– صبحانه: املت با قارچ، پیاز و پنیر سوئیسی، همراه با نان تست غلات کامل سرو می شود.

– میان وعده: پنیر کوتیج یا پنیر کم کالری با تکه های آناناس.

– ناهار: بوقلمون را با ترتیلا گندم کامل، آووکادو، کاهو، گوجه فرنگی و کمی خردل بخورید.

– میان وعده: پاپ کورن .

– شام: توفوی کبابی با بوک چوی بخارپز و برنج قهوه ای.

– دسر: ماست کم چرب با قطره ای عسل.

این یک برنامه 5 روزه است که می‌توانید آن را برای روزهای آنده از ابتدا تکرار کنید.

رژیم مدیترانه ای به سبک ایرانی را از اینجا بخوانید

املت با قارچ

رژیم غذایی کانادایی اصلی چه قوانینی دارد؟

نظم و انضباط و تعهد به درست مصرف کردن خوراکی ها در رژیم کانادایی اصلی یک امر ضروری است. سعی کنید با آب و چای گیاهی هیدراته بمانید. اگر دچار لغزش شدید و رژیم را خراب کردید، قبل از شروع مجدد ۶ ماه استراحت کنید.

پس از 13 روز متوالی، به تدریج به رژیم غذایی عادی خود بازگردید. بین تکمیل سیکل های 13 روزه خود نیز 2 سال رژیم نگیرید.

میزان دریافت کالری در رژیم کانادایی ۱۵ روزه

رژیم کانادایی اصلی با رژیم کتوژنیک متفاوت است و رژیم کانادایی 15 روزه یک برنامه غذایی خاص است که کالری دریافتی برای این رژیم بسته به عواملی مانند سن، جنسیت، وزن و سطح فعالیت متفاوت است. با این حال، به طور متوسط، کالری دریافتی برای رژیم غذایی 15 روزه حدود 1500-1800 کالری در روز است. البته این فقط یک تخمین است و نیازهای کالری فردی ممکن است متفاوت باشد و به همین دلیل نیاز است تا با پزشک آنلاین گفتگو داشته باشید.

در رژیم کانادایی اصلی چه غذاهایی میتوانم بخورم؟

میوه ها و سبزیجات: گنجاندن انواع میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی کانادایی مواد مغذی ضروری، فیبر و آنتی اکسیدان ها را تامین می‌کند. غذاهایی مانند گندم کامل، برنج قهوه ای، جو، کینوا منابع خوبی از کربوهیدرات، فیبر غذایی و مواد مغذی ضروری مختلف هستند.

منابع کم چربی مانند مرغ بدون پوست، ماهی، توفو، حبوبات (لوبیا، عدس)، آجیل و دانه ها را انتخاب کنید. از گزینه های کم چرب مانند شیر، ماست و پنیر یا جایگزین های گیاهی غنی شده با کلسیم و ویتامین D مانند شیر بادام یا ماست مبتنی بر سویا استفاده کنید.

منابع چربی های سالم مانند آووکادو، آجیل، دانه ها و روغن زیتون را به میزان متعادل مصرف کنید.

رژیم کانادایی اصلی

رژیم کانادایی اصلی چگونه به لاغری کمک می‌کند؟

در حالی که نمونه هایی از کاهش وزن سریع با رژیم کانادایی اصلی وجود دارد، اما آنها نادر هستند. تنها تعداد معدودی با موفقیت کاهش وزن سریع را تجربه می‌کنند.

این رژیم غذایی خاص بسیار سخت است و شامل سه وعده غذایی در روز است که به دلیل دوره 13 روزه تغذیه ناکافی، بدن شوک قابل توجهی را تجربه می کند. در نتیجه، پس از پایان رژیم، بدن احساس گرسنگی شدیدی دارد.

در رژیم غذایی کانادایی، علاوه بر کاهش چربی، کاهش قابل توجه آب نیز مشاهده میشود. بنابراین مصرف اب در این رژیم بسیار مهم است تا بدن هیدراته بماند.

رژیم کانادایی اصلی برای کدام افراد غیرمجاز است؟

رژیم کانادایی برای همه مناسب نیست و ممکن است برای افراد زیر مناسب نباشد:

افرادی که بیماری کلیوی، بیماری کبد یا دیابت دارند مناسب نیست.

رژیم کانادایی اصلی برای زنان باردار یا شیرده مناسب نیست، زیرا ممکن است مواد مغذی کافی برای جنین یا نوزاد در حال رشد فراهم نکند.

رژیم غذایی کانادا باعث ایجاد اختلالات خوردن در افرادی با سابقه این بیماری خواهد شد.

این رژیم ممکن است برای افرادی که سبک زندگی کم تحرک دارند مناسب نباشد، زیرا برای حفظ کالری دریافتی توصیه شده به سطح مشخصی از فعالیت بدنی نیاز دارد.

این رژیم برای افرادی که BMI یا شاخص توده بدنی پایینی دارند مناسب نیست، زیرا ممکن است کالری کافی برای حفظ وزن سالم را تامین نکند.

در رژیم فستینگ چی بخوریم؟

لاغری

کارشناسان تغذیه درباره رژیم کانادایی چه می‌گویند؟

متخصصان تغذیه به طور کلی رژیم کانادایی اصلی را به عنوان یک راه حل کاهش وزن طولانی مدت یا پایدار توصیه نمی کنند. در حالی که رژیم غذایی ممکن است منجر به کاهش وزن کوتاه مدت شود، اما متعادل نیست و ممکن است تمام مواد مغذی لازم برای سلامت بدن را تامین نکند.

رژیم غذایی مبتنی بر دریافت کالری بسیار کم است و می‌تواند منجر به کمبود مواد مغذی و کاهش متابولیسم شود. همچنین گروه های غذایی خاصی مانند کربوهیدرات ها و چربی ها را که برای سلامت کلی و تولید انرژی مهم هستند، محدود می کند.

در عوض، کارشناسان تغذیه یک رویکرد متعادل و پایدار را برای کاهش وزن توصیه می کنند که شامل ترکیبی از تغذیه سالم و فعالیت بدنی منظم است. از طریق گفتگوی آنلاین با یک متخصص تغذیه بهترین رژیم را برای خود دریافت نمایید.

 

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات