جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

برای لاغری صورت چه کنیم و چه چیزی بخوریم؟

برای لاغری صورت چه کنیم
تاریخ بروزرسانی : ۰۱ آبان

دستیابی به صورت لاغرتر مستلزم ترکیبی از تغییرات سبک زندگی، از جمله رژیم غذایی سالم، روتین های ورزشی و تمرینات هدفمند برای صورت است. با درک آناتومی صورت و پیروی از استراتژی‌های مبتنی بر شواهد عینی، می‌توانید به‌تدریج و به‌طور طبیعی نمایه‌ای مشخص‌تر و جذاب‌تر از چهره خود را ایجاد کنید. در این راه می‌توانید از دکتر تغذیه آنلاین نیز کمک بگیرید و رژیم غذایی و ورزشی دریافت کنید. ضمن اینکه به صورت رایگان نیز می‌توانید از بخش محاسبه BMI آنلاین رژیم غذایی مناسب خودتان را دریافت کنید.


تصویر خدمات اقساطی

چگونه صورت خود را لاغر کنیم؟

اما می‌رسیم به پاسخ اینکه برای لاغری صورت چه کنیم؟. خب صورت متناسب نه تنها ظاهر فیزیکی ما را بهبود می‌بخشد، بلکه اعتماد به نفس ما را نیز افزایش می‌دهد. برای افرادی که به دنبال لاغری صورت خود هستند، شناخت تکنیک‌های مناسب برای دستیابی به این هدف بسیار ضروری است.

درک آناتومی صورت

برای لاغری صورت خود، درک آناتومی زیرین اجزای صورت به شما بسیار کمک می‌کند. یکی از عوامل اصلی شکل‌گیری صورت، تجمع بافت چربی است که گردی صورت را ایجاد کند. علاوه بر این، عواملی مانند ساختار استخوان و ماهیچه در تعیین شکل صورت نقش دارند. با شناخت این آناتومی می‌توانید بهترین راهکارهای را انتخاب کنید.

کنترل میزان کالری دریافتی

برای کاهش وزن و کاهش چربی صورت، باید مصرف کالری را مدیریت کنید. مصرف کالری کمتر از نیاز بدن منجر به کاهش وزن کلی از جمله در صورت می‌شود. یک رژیم غذایی متعادل و سالم غنی از میوه ها، سبزیجات، پروتئین های بدون چربی و غلات کامل مانند رژیم خام گیاه خواری در یک مدت مشخص به شما کمک خواهد کرد. در عین حال از مصرف بیش از حد قند، کربوهیدرات های تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید.

هیدراته بمانید

با مصرف حداقل 8 لیوان آب در روز هم هیدراته بمانید هم پوست سالمی داشته باشید. مصرف آب همچنین به هضم غذا کمک کرده و منجر به ایجاد چهره‌ای شفاف‌تر و باریک‌تر می‌شود.

ورزش های قلبی عروقی

برای لاغری صورت چه کنیم؟ تمرینات منظم قلبی عروقی، مانند دویدن، دوچرخه سواری یا شنا، انجام دهید، زیرا باعث سوزاندن کالری اضافی و کاهش درصد کلی چربی بدن می‌شود. انجام این فعالیت‌ها به مدت حداقل 30 دقیقه در روز، چندین بار در هفته، باعث تحریک چربی سوزی شده و به لاغری صورت شما کمک می‌کند.

ورزش های قلبی

 

برای چربی خون چی خوبه؟

تمرینات صورت

ورزش های صورت مانند مانند لیفت گونه، تمرینات خط فک، و حرکات یوگای صورت، عضلات را تقویت کرده و باعث لاغری صورت می‌شود.

کاهش مضرف نمک

رژیم های غذایی سرشار از نمک باعث می شوند که بدن آب را در خود نگه دارد. احتباس آب باعث تورم و پف در قسمت های مختلف بدن از جمله صورت می‌شود. همزمان، همانطور که بدن از نگه داشتن مایعات خودداری می‌کند، صورت نیز لاغرتر به نظر خواهد رسید.

تناسب اندام

برای لاغری صورت، باید روی تناسب اندام کلی بدنتان هم کار کنید. تمرینات قدرتی باعث ساخت توده عضلانی، افزایش متابولیسم و کاهش کلی چربی می‌شود، که بر ظاهر صورت نیز تاثیر می‌گذارد.

درباره لاغری موضعی بیشتر بدانید.

برای لاغری صورت چه بخوریم؟

لاغری صورت برای بسیاری از افرادی که در تلاش برای رسیدن به ظاهری متعادل تر و جذاب تر هستند، نگران کننده است. در حالی که ورزش نقشی بسیار حیاتی در این راه ایفا می کند، اما توجه به آنچه می خوریم نیز برای لاغری صورت بسیار مهم است. در ادامه، منتتخبی از غذاها و خوراکی‌هایی که به دلیل پتانسیل آنها برای کمک به لاغری صورت شناخته شده هستند معرفی کرده‌ایم.

سبزی های برگ دار

سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج، کلم پیچ و کاهو، انتخاب‌های عالی برای لاغری صورت هستند. آنها کالری کم و فیبر بالایی دارند و یک مکمل ایده آل برای رژیم کاهش وزن هستند. این سبزیجات همچنین سرشار از مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان هایی هستند که به بهبود سلامت پوست کمک می‌کنند. خواص آبرسانی آن‌ها پف صورت را کاهش داده و در نتیجه ساختار صورت مشخص تر شود.

پروتئین های بدون چربی

ترکیب پروتئین های بدون چربی، از جمله سینه مرغ، ماهی، توفو و حبوبات به طور موثری به لاغری صورت کمک می‌کنند و صرفا به ساخت عضله منجر می‌شوند. با افزایش توده عضلانی صورت، می توان به صورتی باریک‌تر  دست یافت. علاوه بر این، پروتئین‌های با کیفیت بالا باعث می‌شوند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنیم و به این ترتیب از پرخوری جلوگیری خواهد شد.

مرکبات

مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو سرشار از ویتامین C هستند که یک ماده مغذی ضروری برای کلاژن است. کلاژن باعث ایجاد حس ارتجاعی، استحکام و جوانی کلی پوست می‌شود. با مصرف منظم مرکبات، تولید کلاژن را افزایش دهیدو افتادگی را دهید تا صورتی مستحکم داشته باشید.

برای لاغری صورت چه بخوریم

قارچ

قارچ ها دارای چربی و کربوهیدرات کم هستند و از آنجا که کالری کمی دارند، جایگزینی عالی برای مواد پرکالری هستند. ضمن اینکه قارچ حاوی ترکیباتی است که منجر به افزایش متابولیسم و چربی سوزی در بدن می‌شود.

چای سبز

چای سبز در کمک به کاهش وزن مشهور است. ترکیبات طبیعی آن به نام کاتچین، متابولیسم را برای چربی سوزی تحریک می‌کند. با گنجاندن چای سبز در برنامه غذایی خود به کاهش چربی اضافی صورت کمک خواهید کرد.

سرکه سیب

سرکه سیب هم منقبض کننده است و هم چربی سوز. از آنجا که اثر ضد التهابی نیز دارد، به شما کمک می‌کند صورت لاغری داشته باشید

بادام

بادام سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین E و آنتی اکسیدان است که باعث سفت شدن پوست می‌شود. چربی های سالم موجود در بادام نیز به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک کرده و ظاهری شاداب تر به آن می بخشد.

البته برای لاغری صورت نیاز به یک رویکرد جامع، از جمله رژیم غذایی متعادل، ورزش برای لاغری به صورت منظم و به طور کلی یک سبک زندگی سالم دارد و در این راه مشاوره با دکتر تغذیه آنلاین به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

برای لاغری صورت چه کنیم

ورزش برای لاغری صورت

برای لاغری صورت ورزش نقشی اساسی ایفا می‌کند. به طور کلی تمرینات منظم نه تنها به تقویت بدن شما کمک می‌کند، بلکه به لاغری صورت نیز منجر می‌شود. البته این تمرینات باید مخصوص صورت باشد که در ادامه این تمرینات برای شما ذکر شده است.

تمرین فک

این تمرین شامل کشش و تقویت ماهیچه های اطراف خط فک شما است. دندان های پایین خود را روی لب بالایی خود قرار دهید و در حالی که لب های خود را بسته نگه دارید لبخند بزنید. چانه خود را کمی به جلو فشار دهید و ده ثانیه نگه دارید. آرام باشید و پنج بار این کار را تکرار کنید تا عضلات خط فک به طور موثر کار کنند.

لیفت استخوان گونه

برای لاغری صورت چه کنیم؟ خب می‌توانید از این تمرین آسان و در عین حال موثر استفاده کنید. با قرار دادن انگشت اشاره و میانی خود روی هر استخوان گونه شروع کنید. فشار ملایمی وارد کنید و به آرامی گونه های خود را به سمت بالا ببرید. این موقعیت ایجاد شده را به مدت پنج ثانیه نگه دارید و ده بار تکرار کنید.

لیفت استخوان گونه

فشار زبان

تمرین پرس زبان چندین ماهیچه صورت از جمله خط فک و گردن را هدف قرار می دهد. با پشت صاف و شانه‌های شل بنشینید. زبان خود را روی سق دهان خود فشار دهید و به تدریج فشار را افزایش دهید. ده ثانیه نگه دارید و رها کنید. این تمرین را ده بار در روز تکرار کنید تا به خط فک کشیده تر و صورت لاغرتر برسید.

تمرین صورت ماهی

این تمرین به طور خاص عضلات اطراف گونه ها و لب های شما را تمرین می‌دهد. با فشار دادن کمی روی لب‌ها و مکیدن گونه ها تمرین را شروع کنید و این وضعیت را به مدت پنج ثانیه حفظ کرده و سپس رها کنید. برای کمک به کاهش چربی گونه و دستیابی به صورت کشیده تر و باریک تر، تمرین را ده بار تکرار کنید.

لیفت چانه

چانه‌ای که به خوبی مشخص شده باشد باعث می‌شود به صورت قابل توجهی صورت باریک به نظر برسد. این تمرین به تقویت عضلات چانه، خط فک و گردن کمک می‌کند. وقتی نشسته اید یا ایستاده اید، سر خود را به عقب خم کنید و نگاه خود را به سمت سقف هدایت کنید. لب هایت را جمع کن، انگار می خواهید سقف را ببوسید. این وضعیت را به مدت ده ثانیه نگه دارید و ده بار در روز تکرار کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

نکته کلیدی اینکه هنگام انجام این تمرینات، باید ثبات داشته باشید و علاوه بر ورزش، رژیم غذایی خود را نیز حفظ کنید.

برای لاغری رژیم کانادایی اصلی را تجربه کنید.

یخ برای لاغری صورت

استفاده از یخ برای لاغری صورت در بین برخی افراد رایج است. اعتقاد آن‌ها بر این است که استفاده از کمپرس یخ یا کمپرس سرد روی صورت منجر به کاهش تورم، سفت شدن پوست و لاغری بیشتر می‌شود. با این حال هنوز شواهد علمی محدودی برای تایید این مورد وجود دارد.

برای لاغری صورت چه کنیم

علم پشت ماساژ صورت با یخ این است که استفاده از یخ روی صورت باعث انقباض عروق می‌شود و این اثر منقبض کننده، التهاب و پف را کاهش می‌دهد و باعث می شود پوست سفت‌تر شود. علاوه بر این، یخ، یک اثر بی حس کننده موقتی ایجاد می کند که منجر به احساس سفت شدن و کاهش ناراحتی می شود و به همین دلیل بعد از عمل‌های جراحی مانند عمل بیین از یخ استفاده می‌شود.

هنگامی که جریان لنفاوی صورت به دلیل عواملی مانند گردش خون ضعیف یا التهاب به خطر بیفتد، منجر به نفخ صورت می‌شود. با ماساژ ملایم صورت خود با یخ، رگ های لنفاوی را تحریک می کنید تا مایعات و سموم اضافی را دفع کند و در نهایت صورت لاغرتر می‌شود.

قرار دادن یخ روی صورت، پاسخ تنظیم کننده حرارت بدن را فعال می کند و باعث افت دمای پوست می شود. برای جبران، متابولیسم شما تسریع می‌شود و باعث صرف انرژی بیشتر و در نتیجه سوزاندن چربی می شود.

اما برای به حداکثر رساندن مزایای یخ برای لاغری صورت، باید این کار را به صورت منظم انجام دهید و همزمان از ورزش‌هایی که برای لاغری صورت گفته شد نیز غافل نشوید.

به طور خلاصه، برای لاغری صورت باید به تناسب اندام خود نیز اهمیت دهید و علاوه بر ورزش های خاص، رژیم غذایی متعادلی نیز داشته باشید و از خوردن قند نیز پرهیز کنید. در هر زمان نیز می‌توانید از بخش پزشک آنلاین با یک متخصص به صورت چت متنی، تماس صوتی و یا تصویری گفتگو کرده و راهنمایی بگیرید.

 

منبع:

www.medicalnewstoday.com

تصویر نویسنده
میلاد توکلی

میلاد توکلی

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات