haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ترس از شكست؛ دشمن موفقيت

پشتیبانی حال
ترس-از-شکست
۲۱ مرداد

درون هر انسان، تمایل به پیروی از آرزوها و کشف استعدادهای جدید است. یک کارآفرین، سخنران انگیزشی  ، نویسنده متبحر، مجری توانمند در همه ما وجود دارد.اما متأسفانه اکثر مردم در یک منطقه آرام  و بدون چالش زندگی می کنند؛ زیرا آنها بیش از حد به دنبال هدفی هستند که به نظر می رسد نامطمئن و مستعد شکست است . بر اساس یک نظرسنجی در سال  2016، حدود 34.2 میلیون آمریکایی نوعی ترس و وحشت دارند.

رایج ترین ترس ، ترس از شکست شخصی است که اکثر ما آنرا معمولا به عنوان بیکاری، ورشکستگی و انزوا از دیگران تعریف می کنیم.این نوع ترس همچنین ”  atychiphobia   ” نامیده می شود ، این ترس از شکست اغلب بسیار خسته کننده است و می تواند یک فرد را از تلاش برای رسیدن به هر هدفی که موفقیت اش تضمین شده نیست، متوقف کند. این ترس نوعی احساس امنیت و اطمینان به شما می دهد ، اما زندگی در این وضعیت شما را از فرصت ها، تجارب و شادی محروم می کند.

در اینجا پنج شاخص بالقوه وجود دارد که ترس از شکست بین شما و اهداف زندگی تان ، هیجاناتتان و یا لذت رسیدن به رویاهایتان قرار می گیرد .

توقف یا اجتناب از انجام مسئولیت
آیا می دانید که بین ترس از شکست و توانایی فرد در مدیریت وظایف اش در زمان اختصاص داده شده، رابطه مستقیمی وجود دارد؟ به گفته آدم مک کافی (یک محقق) ، افرادی که ترس از شکست دارند حس خود مختاری کمتری دارند که این منجر به فقدان انگیزه لازم برای به اتمام رساندن پروژه هایشان می شود . این ترس اعتماد به نفس فرد را برای قبول مسئولیت های مهم از بین می برد . اگر احساس میکنید که برای انجام وظایف متوقف شده اید علاوه بر نگرانی بابت موفق نشدنتان ، ترس از شکست می تواند مانع بروز خلاقیت تان نیز بشود .
شما در مسیر شغلی خود احساس ناراحتی می کنید
در برخی مواقع در حرفه تان ، احساس خجالت می کنید؛ آماده برای چیزی جدید هستید ، اما بدون دانستن جایی که مرحله بعدی شما باید باشد ، فلج نشوید. نویسنده و کارآفرین، دانیل گولتی، گزارش داد که میزان نارضایتی شغلی بسیار بالاتر از 80 درصد است، اما اکثر افراد بعید به نظر می رسد که حرفه ای فعلی خودشان را ترک کنند و به جای آن به دنبال حرفه مورد علاقه خود بروند . او این روند را به یک رفتار شناخته شده به عنوان “ریسک پذیری” توصیف می کند .
نگرانی شما در مورد ناامید کردن دیگران
مایک رابینز، سخنگوی اصلی سخنران، در مقاله HuffPost اشاره می کند که تلاش برای جلب رضایت دیگران می تواند تاثیر منفی بر روی نتیجه تصمیم افراد بگذارد و یا اشخاص را از هر نوع تصمیم گیری در مراحل اولیه منصرف کند . کسانی که شکست را با توجه نظر دیگران تعریف میکنند ، آرمان های خود را نادیده می گیرند ، زیرا آنها بیش از حد بر نظرات دیگران متمرکز هستند.
رابینز استدلال می کند که تأکید بیش از حد بر نظرات دیگران ، فرد را از تجربه اجرائی باز می دارد . اگر از ناامیدی اجتناب کنید ، این ترس از شکست می
تواند هم به روابط وهم به خودآگاهی شما آسیب برساند.
ترس-از-شکست
شما تاثیرات جسمی استرس را تجربه می کنید
هنگامی که مردم تمام انرژی خود را متمرکز بر احتمال شکست می کنند ، آنها از لحاظ جسمی و ذهنی رنج می برند. بدن ما تنش و اضطراب را در انواع مختلفی از جمله حملات پانیک ، سردرد، عرق کردن ، اسپاسم عضلانی ، بی خوابی و ناراحتی های دستگاه گوارش بروز می دهد.

علائم بیرونی اضطراب نباید نادیده گرفته شود، بلکه باید قبل از اینکه به شرایط جدی تر تبدیل شود ، به آن توجه شود. اگر واکنش های شدید به استرس دارید، این ترس از شکست می تواند سلامت شما را در طول زمان به خطر بیندازد.

شما درباره آینده خود پیشگام نیستید
در مقاله ای ، استپان پوپوویچ، نویسنده کتاب راهنمای لایمن برای مدیریت ترس، بحث می کند که افراد تمایل دارند تا وقایع آینده را بیش از پیش تحلیل کنند، زیرا نمی توانند پیش بینی کنند چه اتفاقی در آینده می افتد. این رفتار منجر به احساس قدرت در مردم  می شود.

اگر شما افکار، برنامه ها یا مکالمات تان را در مورد آینده متوقف کنید، این ترس از شکست می تواند اهداف فعلی و چشم انداز های آینده یا فرصت های تان را خراب کند.

قبل از اینکه بتوانید فوبیا را برطرف کنید، درک دلیل به وجود آمدن آن دروهله اول مهم است. با یک مشاور مشورت کنید تا علل نگرانی های خود را در رابطه با شکست دریابید. هنگامی که شما متعهد میشوید ریسک کنید در مورد مواردی که برای شما اهمیت دارد ، یک نسخه قوی تر، باهوش و شادتر از خودتان را پیدا خواهید کرد.

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

مقالات مرتبط

سلامت-روان
چند عادت روزانه ی مضر

اگر شما شخصی شبیه به من هستید، از لحظه ای که از خواب بیدار می شوید، یک روال ثابت به شکل زیر دارید:چشمانم را باز می کنم. بلافاصله گوشی موبایلم را بر می دارم و شبکه های اجتماعی ام را باز می کنم تا ببینم آخرین خبرهایی که من از شش هفت ساعت پیش آنها را از دست داده ام، چه هستند و سپس روزم را آغاز میکنم.بعضی از کارهای روتین روزانه من، مانند تمرینات ورزشی در صبح هنگام ، ممکن است سودمند باشد، اما هرچه اطلاعات بیشتری در مورد سلامت روان بدست می آورم، بیشتر متوجه می شوم که بعضی از عادت های روزانه من به طور بالقوه می تواند به سلامت روان ام آسیب برساند. چارلز داهیگ، نویسنده کتاب قدرت ذات و نویسنده سابق بخش کسب و کارروزنامه نیویورک تایمز، می نویسد که "کارهای روتین علائمی سازمانیافته از عادات هستند " و شروع بکارگیری عادات جدید می تواند به سختی ترک یک عادت بد باشد ، اما تحت کنترل درآوردن عادات روزانه می تواند تأثیرات قدرتمندی بر روی بهره وری و وضعیت روان ما داشته باشد.در زیر، ما در مورد برخی از عادت های رایج و اینکه آنها چگونه ممکن است به سلامت روان شما آسیب برسانند و چگونه آنها را بهبود بخشید را به شما میگوئیم .

پشتیبانی حال
۱۵ / ۰۸ / ۹۷
هنر لذت بردن از زندگی را یاد بگیریم

ما همیشه منتظریم! انتظار بی‌پایان برای کار بهتر، خانه بزرگ‌تر، مکانی برای زندگی با آب و هوای مطبوع‌تر و.... انسان محکوم به پیشرفت است و این یکی از بایدهای اساسی زندگی است. چون اگر این طور نبود، بیشتر ما در لحظه‎‌ای با یک کار خوب، یک اثر هنری خارق‌‎العاده و... احساس کمال می‌کردیم و پس از آن دیگر به جست‎‌وجوی راهی برای بهبودی و ارتقاء خود نمی‎‌رفتیم. گرچه این ویژگی از نظر بهره‎‌وری و نوآوری برای ما مفید است، اما واقعا می‎‌تواند لذت بردن از زندگی را دشوار کند و گاهی منجر به پدیدار شدن نشانه های افسردگی در انسان شود. جهان ممکن است ناقص و گاهی بسیار ناامید کننده باشد، اما به طرز حیرت‎‌انگیزی زیبا، جذاب، شوخ‎‌طبع و سرگرم کننده هم هست. زندگی در این جهان یک نعمت بزرگ است که در اختیار انسان قرار گرفته و لذت بردن از آن فقط نیاز به یک نکته دارد: زندگی کردن در لحظه! اگر زندگی ما به یک اتاق انتظار برای دست‌یابی به خواسته‌‌ها و آرزوهایمان یکی پس از دیگری تبدیل نشود، می‌بینیم که می‎‌توان به سادگی از آن لذت برد. در لحظه زندگی کردن و لذت آنی بی‎‌اندازه از آنچه که می‎‌بینیم و حس می‎‌کنیم، بدون تردید هنر لذت بردن از زندگی است. اما آیا می‎‌توانیم یاد بگیریم که از زندگی لذت بیشتری ببریم؟

سارا صاحبی
۲۹ / ۱۰ / ۹۹
کنترل اضطراب
چگونه اضطراب خود را کنترل کنیم؟

[video width="1920" height="1080" mp4="https://haal.ir/blog/wp-content/uploads/2019/08/dr.karami.mp4"][/video]

پشتیبانی حال
۲۰ / ۰۵ / ۹۸
مشاوره-آنلاین-شبکه-اجتماعی
اثرات شبکه های اجتماعی بر روان

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از شبکه های اجتماعی در واقع باعث تولید دوپامین در مغز می شود، درست مانند مواد غذایی، روابط جنسی و مواد مخدر. جای تعجب نیست که بسیاری از مردم احساس می کنند که آنها به شبکه های اجتماعی معتاد هستند و زمانی که بیش از چند دقیقه دسترسی شان به اینستاگرام، فیس بوک یا سایت های دیگر را متوقف میکنید عصبی می شوند . اگر احساس می کنید که شبکه های اجتماعی شما را کنترل می کنند، به جای آنکه که شما آنها را کنترل کنید وقتی از آن ها استفاده می کنید، ممکن است بخواهید در مورد چگونگی استفاده بهتر از شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره خود فکر کنید . (بیشتر…)

پشتیبانی حال
۰۹ / ۰۴ / ۹۷
پانیک چیست و چه درمانی دارد؟
مشاوره فردی: همه آنچه درباره حملات پانیک باید بدانید

یکی از مهم و رایج ترین حمله‌های روانشناختی که متاسفانه روز به روز در حـال افزایش است،‌ حملات پانیک یا اصطلاحا پانیک اتک است. عواملی در بروزحمله های پانیک موثر هستند که می‌توان تا حدودی آنها را تحت کنترل قرار داد.

پشتیبانی حال
۱۱ / ۰۸ / ۹۸
چگونه از افکار ناکار آمد رها شویم
چگونه از افکار ناکار آمد رها شویم؟

[audio mp3="https://haal.ir/wp-content/uploads/2019/07/episode-3.mp3"][/audio]

پشتیبانی حال
۲۴ / ۰۴ / ۹۸

2 دیدگاه