جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

زاویه سازی فک با تزریق ژل و مزایا و معایب آن

زاویه سازی فک با تزریق ژل | حال
تاریخ بروزرسانی : ۳۱ اردیبهشت

زاویه سازی فک با تزریق ژل یک درمان موثر برای تقویت خطوط صورت و بهبود تقارن کلی صورت شما به حساب می‌آید. فیلر اسید هیالورونیک که در این روش استفاده می‌شود نه تنها به خط فک حجم می‌دهد بلکه تولید کلاژن را نیز تحریک و در نتیجه پوستی سفت‌تر و جوان‌تر ایجاد می‌کند. البته تزریق ژل زاویه فک می‌تواند به رفع افتادگی پوست، مشخص کردن خط فک نیز کمک کند. این روش قابل تنظیم است و با مقدار مناسب فیلر، بهترین نتیجه حاصل می‌شود. در ادامه این مقاله از مجله سلامت، شما را با نحوه انجام کار، عوارض، مزایا و مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق آشنا خواهیم کرد.


تصویر خدمات اقساطی

نحوه زاویه سازی فک با تزریق ژل

خط فک یکی از مشخصه‌های چهره است و شکل و برجستگی آن می‌تواند بر ظاهر کلی فرد تأثیر زیادی بگذارد. برای کسانی که به دنبال بهبود خطوط فک خود هستند، زاویه تزریق ژل یک راه حل محبوب و موثر است.

قبل از انجام زاویه سازی فک با تزریق ژل، برنامه‌ریزی یک جلسه مشاوره با یک متخصص، امری ضروری است. در طول این جلسه، پزشک شکل صورت شما را ارزیابی می‌کند، انتظارات شما را مورد بحث قرار می‌دهد و بهترین روش درمانی را تعیین می‌کند.

برای اطمینان از بهترین نتایج ممکن است مصرف برخی داروها مانند رقیق کننده های خون و همچنین انجام آرایش در روز عمل منع شوید. پس از آن ژل با سرنگ مخصوی تزریق می‌شود. تزریق ژل شامل تزریق یک ماده پرکننده به خط فک برای افزایش شکل و برجستگی آن است. این فرآیند معمولاً حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.

اگر قصد انجام این کار را دارید می‌توانید از دکتر پوست آنلاین در مجموعه حال مشورت گرفته و یا برای انجام سایر عمل های جراحی و زیبایی از بخش سرویس اقساطی سلامت استفاده و این کار را به صورت قسطی انجام دهید.

کاربرد تزریق ژل در صورت

تزریق ژل یک راه حل ایمن، غیر تهاجمی و بسیار موثر برای کسانی که به دنبال بهبود ظاهر خط فک خود هستند در ادامه برخی از کاربردهای کلیدی تزریق ژل ذکر شده است:

بهبود سایز فک: برای افرادی که خط فک عقب رفته یا چانه ضعیفی دارند، می توان از تزریق ژل برای افزایش حجم و ایجاد حالتی متعادل تر استفاده کرد. درواقع تزریق ژل روشی مطمئن و موثر برای تقویت خط فک و بهبود تقارن صورت است.

تقویت فرم فک: تزریق ژل برای زویه سازی فک همچنین می‌تواند برای اصلاح شکل فک و افزایش حجم به نواحی خاصی مانند چانه یا گوشه‌های فک درست در زیر گوش استفاده شود.

اصلاح ناهنجاری های فک پس از جراحی پلاستیک: در برخی موارد، جراحی پلاستیک منجر به ناهمواری یا تغییر شکل فک می‌شود. از طریق تزریق ژل زاویه فک می‌توان برای اصلاح این مشکل و ایجاد خط فک طبیعی‌تر استفاده کرد.

ترمیم فک‌های جوان: با افزایش سن، خط فک ما نظم ساختاری خود را از دست می‌دهد و در نتیجه ظاهری کمتر مشخص و افتادگی بیشتری خواهد داشت. تزریق ژل زاویه فک می‌تواند با افزایش حجم و بهبود خطوط صورت به بازگرداندن خط فک کمک کند.

تصحیح تقارن: عدم تقارن فک یکی دیگر از دلایل تزریق اژل است. تزریق ژل می‌تواند برای بهبود تقارن خط فک و ایجاد ظاهری متعادل‌تر و هماهنگ‌تر انجام شود.

مزایای زاویه سازی فک با تزریق ژل

زاویه دهی فک با ژل یک روش ایمن، موثر و کم تهاجمی است که مزایای بی شماری را برای کسانی که به دنبال بهبود ظاهر خط فک خود هستند، ارائه می‌دهد برخی از مزایای کلیدی زاویه سازی فک با تزریق ژل شامل موارد زیر است:

نتایج سریع و موثر: بر خلاف سایر روش‌های زاویه‌سازی صورت، زاویه سازی فک با تزریق ژل،  نتایج سریع‌تر و فوری‌تری دارد. پرکننده‌های اسید هیالورونیک به گونه‌ها و هر دو طرف فک تزریق می‌شوند و خط فک برجسته‌تری ایجاد می‌کنند و خطوط صورت را بهبود می‌بخشند و نتایج نیز بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده هستن.

زمان ریکاوری سریع: یکی دیگر از مزایای زاویه سازی فک با تزریق ژل، زمان بهبودی سریع است. برخلاف روش‌های جراحی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان و دوره نقاهت طولانی دارند، تزریق ژل به بیماران این امکان را می‌دهد که تقریباً بلافاصله به فعالیت‌های عادی خود بازگردند.

حداقل عوارض جانبی: زاویه سازی فک با تزریق ژل در مقایسه با روش های دیگر عوارض کمتری دارد. یعنی بروز عوارض جانبی مانند درد، کبودی و تورم با تزریق ژل به طور قابل توجهی کمتر از روش های جراحی است.

روش ساده و کم خطر: زاویه دهی فک با ژل یک روش نسبتاً ساده و کم خطر است که در مطب یا کلینیک پزشک انجام می‌شود. برخلاف روش‌های جراحی که نیاز به بیهوشی عمومی و برش دارند، تزریق ژل یک روش کم تهاجمی است که شامل تزریق فیلرها به گونه ها و فک می‌شود.

نتایج تقریبا طولانی مدت: اثرات تزریق ژل زاویه فک می‌تواند تا چندین ماه ادامه داشته باشد.

کنترل آسان حجم ژل تزریقی: یکی دیگر از مزایای زاویه سازی فک با تزریق ژل، سهولت در کنترل حجم ژل تزریقی است. فیلرها در مقادیر کم تزریق شده و می‌توان حجم آن را برای دستیابی به نتایج دلخواه تنظیم کرد.

جوانسازی پوست: زاویه دار کردن فک با ژل می‌تواند فواید جوانسازی پوست را هم داشته باشد. پرکننده های اسید هیالورونیک نه تنها ظاهر خط فک را بهبود می بخشد بلکه با افزایش تولید کلاژن و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست به جوان سازی پوست نیز کمک می‌کنند.

زاویه سازی فک با تزریق ژل | حال

بیشتر بدانید: جوان سازی پوست اقساطی

معایب و عوارض جانبی تزریق ژل زاویه فک

همانظور که گفته شد، زاویه سازی فک با تزریق ژل به یک راه حل محبوب برای کسانی تبدیل شده است که به دنبال بهبود وضعیت صورت خود و یا کاهش علائم پیری هستند. با این حال، بسیاری از افراد از خطرات و عوارض جانبی مرتبط با این درمان زیبایی بی اطلاع هستند که بهتر است آن‌ها را بشناسید.

کبودی، تورم و خارش پوست

کبودی و تورم شایع‌ترین عوارض جانبی تزریق ژل به پوست است. درواقع کبودی در بیش از 80٪ موارد رخ می‌دهد و تورم نیز تا 48 ساعت باقی می‌ماند. البته این عوارض معمولا موقتی هستند، اما ممکن است دردناک و ناراحت کننده باشند. برای به حداقل رساندن کبودی و تورم، از مصرف داروهای رقیق کننده خون، مانند آسپرین، قبل از تزریق، خودداری کنید.

عدم تقارن

عدم تقارن یکی دیگر از خطرات احتمالی زاویه سازی فک با تزریق ژل است و زمانی رخ می‌دهد که بیمار دارای اجزای صورت ناهموار باشد و یا ژل به طور یکنواخت توزیع نشده باشد که البته این مشکل حل شدنی است.

عفونت

این مشکل یکی از عوارضی است که کمتر دیده می‌شود و در کنار مواردی چون ماندن جای زخم، آسیب دیدن رگ‌های خونی قرار می‌گیرد که معمولا به دلیل استفاده نادرست یا عدم تخصص پزشک رخ می‌دهد.

بیشتر بدانید: زاویه سازی فک با پروتز فک

زاویه سازی فک با تزریق ژل برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق ژل یک درمان سفارشی است و بهترین کاندیدها کسانی هستند که از سلامت خوبی برخوردار هستند، انتظارات واقع بینانه دارند و به دنبال بهبود ظاهر خود به روشی ظریف و طبیعی هستند. به طور کلی تزریق ژل زاویه فک برای برخی از افراد مناسب‌تر است که شامل گروه‌های زیر می‌شود:

افراد با فک مربع یا پهن: تزریق ژل می تواند به نرم شدن زوایای فک و ایجاد ظاهری مشخص تر و باریک تر کمک کند.
افرادی که چانه گرد یا صورت دایره‌ای دارند: تزریق ژل به بزرگ شدن چانه و ایجاد خط فک واضح‌تر کمک می‌کند و در نتیجه صورت بیضی یا قلبی شکل ایجاد می‌شود.
کسانی که گونه‌های نازکی دارند: از تزریق ژل می‌توان برای افزایش حجم گونه‌ها و ایجاد ظاهری متعادل و هماهنگ‌تر استفاده کرد.
زنان دارای فک مردانه: تزریق ژل، به زنانه شدن خط فک کمک می‌کند و ظاهری ظریف‌تر ایجاد می‌کند.
مردانی با صورت‌های لاغر و زنانه: تزریق ژل زاویه فک به تقویت خط فک و ایجاد ظاهری مشخص‌تر و مردانه‌تر کمک می‌کند.
البته در نظر داشته باشید که مشاوره با یک متخصص مانند دکتر پوست آنلاین برای تعیین اینکه آیا تزریق ژل برای شما مناسب است یا خیر لازم و ضروری است.

تزریق ژل برای مردان

بهترین ژل برای زاویه سازی صورت

هنگام انتخاب بهترین ژل برای زاویه سازی فک، همیشه توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت کنید. زیرا این انتخاب با توجه به شرایط مختلفی انجام می‌شود.

یکی از برندهای برتر برای زاویه سازی فک، پرفکتا است که به طور گسترده‌ای برای تقویت خط فک و خطوط صورت استفاده می‌شود و لیفت طبیعی و ظریفی را ایجاد می‌کند.

Juviderm یکی دیگر از برندهای شناخته شده است که به دلیل استفاده از آن در زاویه سازی فک محبوبیت پیدا کرده است. Juviderm ساخته شده از اسید هیالورونیک، یک ماده طبیعی موجود در پوست است که توسط Allergan، همان شرکت تولید کننده بوتاکس، تولید شده است.

بیشتر بدانید: زاویه سازی فک با بوتاکس

Restylane نیز یکی دیگر از ژل های غیر حیوانی و زیست تخریب پذیر است که از اسید هیالورونیک تشکیل شده است. این ژل به دلیل بافت نرم و توانایی آن در افزایش حجم پوست، صاف کردن چین و چروک‌های اطراف چشم و دهان محبوبیت پیدا کرده است.

آمادگی قبل از تزریق ژل زاویه فک

آماده سازی برای تزریق ژل زاویه فک، شامل چندین مرحله و اقدامات احتیاطی است. برخی از این اقدامات شامل موارد زیر می‌شود:

یک پزشک متخصص را انتخاب کنید.

با پزشک خود در مورد هر گونه دارو، مکمل یا بیماری که دارید صادقانه صحبت کنید. این اطلاعات برای اطمینان از انجام مراحل کار به صورت ایمن و عدم ایجاد مشکل در آینده است.

چند روز قبل از تزریق، مصرف داروهای رقیق کننده خون، مسکن های بدون نسخه، ویتامین E، سیر، جینسینگ و روغن پامچال را متوقف کنید. زیرا این موارد خطر خونریزی و کبودی در محل تزریق را افزایش می‌دهند.

حداقل سه روز قبل از تزریق ژل زاویه فک، از کشیدن سیگار و نوشیدن الکل خودداری کنید زیرا بر روند بهبودی تأثیر منفی خواهد داشت.

از مصرف محصولات موضعی رتینول، رتینوئید و اسید گلیکولیک چند روز قبل از تزریق خودداری کنید. این محصولات باعث تحریک پوست و افزایش خطر عوارض در طول درمان می‌شوند.

از ابزارهای رفع موهای زائد مانند موچین، تیغ یا موم در ناحیه تحت درمان استفاده نکنید.

تسکین درد هنگام زاویه سازی فک با تزریق ژل

زاویه سازی فک با تزریق ژل یک روش نسبتا بدون درد است، اما مانند هر درمان دیگری، می‌تواند باعث ناراحتی نیز بشود. برای به حداقل رساندن هر گونه درد یا ناراحتی، چندین گزینه تسکین درد در دسترس است.

  • استفاده از بی حسی موضعی
  • استفاده از یخ برای کاهش درد و تورم که چند دقیقه قبل و بعد از تزریق روی ناحیه آسیب دیده اعمال می شود.
  • تعداد کمی از افراد ممکن است استفاده از گاز پنتروکس را انتخاب کنند که از طریق دهانی استنشاق می‌شود تا درد و اضطراب را در طول تزریق کاهش دهد.
  • ژلی که برای زاویه دهی فک استفاده می شود حاوی بی حسی موضعی نیز هست که به بی حس شدن ناحیه و کاهش درد کمک می‌کند.

مراقبت‌های بعد از زاویه سازی فک با تزریق ژل

پس از انجام تزریق ژل برای زاویه دهی فک، مراقبت مناسب باعث بهترین نتیجه و ماندکاری بیشتر می‌شود.

1. از لوازم آرایشی، کانسیلر یا آرایش سنگین برای پوشاندن تورم، کبودی یا قرمزی بعد از تزریق استفاده نکنید.

2. حداقل تا 24 ساعت پس از تزریق از انجام فعالیت‌های ورزشی یا فعالیت‌های بدنی سنگین خودداری کنید.

3. الکل می تواند خطر خونریزی و کبودی در محل تزریق را افزایش دهد. حداقل تا 24 ساعت پس از تزریق، از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید.

4. در 24 ساعت اول پس از تزریق از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید تا پوست تحریک نشود.

5. به ناحیه تزریق شده فشار وارد نکنید و محل تزریق را به آرامی بشویید.

6. پس از تزریق، از تماس بدن با رطوبت، آب و حرارت زیاد خودداری کنید.

7. شب اول بعد از تزریق، رو به بالا بخوابید تا فشار روی ناحیه مورد نظر وارد نشود.

هزینه زاویه سازی فک با تزریق ژل

هزینه تزریق ژل برای زاویه سازی فک بسته به عوامل مختلفی از جمله تجربه و مهارت پزشک، موقعیت جغرافیایی کلینیک، نوع برند و مقدار ژل استفاده شده متفاوت است. ژل‌ها به طور معمول در ویال‌های 1 سی سی عرضه می‌شوند و میزان ژل مورد نیاز برای هر صورتی، در طول مشاوره تعیین می‌شود.

قیمت هر سی سی ژل زاویه فک مرغوب بسته به برند و کیفیت ژل متفاوت بوده و در حال حاضر از 1 میلیون تا 2 میلیون تومان متغیر است. هنگام تعیین هزینه زاویه سازی فک با تزریق ژل، عوامل دیگری که ممکن است بر هزینه کلی درمان تأثیر بگذارد عبارتند از: تعداد تزریق‌های مورد نیاز، هر گونه درمان یا روش اضافی و قرار ملاقات‌های بعدی و همچنین برند ژل تزریق شده.

برای زاویه سازی فک چند سی سی ژل لازم است؟

البته این مورد به صورت شما بستگی دارد اما به طور میانگین هر سمت صورت حدود 1.5 سی سی ژل نیاز دارد که برای افرادی که قبلا زاویه سازی فک با تزریق ژل را انجام داده‌اند کفایت می‌کند. اما مثلا فردی که سن بالایی دارد و قبلا این کار را انجام نداده، تا 3 سی سی هم ممکن است نیاز باشد.

ماندگاری زاویه سازی فک با تزریق ژل

مدت زمان زاویه دهی صورت با تزریق ژل یک نگرانی رایج برای افرادی است که این روش زیبایی را انتخاب کرده‌اند. خبر خوب این است که با استفاده از نوع مناسب ژل و مراقبت‌های مناسب پس از آن، نتایج می‌تواند از 6 ماه تا یک سال و نیم باقی بماند.

رایج ترین پرکننده های مورد استفاده برای زاویه سازی صورت، اسید هیالورونیک (HA) و کلسیم هیدروکسیلاپاتیت (CaHA) هستند. HA یک انتخاب محبوب است زیرا زیست سازگار، غیر تهاجمی است و اثر طولانی مدتی دارد. از سوی دیگر، CaHA یک ترکیب بر پایه مواد معدنی است که به دلیل دوام و توانایی آن در تحریک تولید کلاژن شناخته شده است.

طول عمر زاویه سازی فک با تزریق ژل به عوامل مختلفی از جمله نوع ژل مورد استفاده، نوع پوست و سبک زندگی فرد و همچنین مهارت تزریق کننده بستگی دارد. به طوی که مراقبت‌های بعد از آن، طول عمر زاویه سازی فک با ژل را تا 50 درصد افزایش می‌دهد.

البته باید بدانید که نتایج تزریق ژل زاویه فک ممکن است که چندین ماه باقی بماند، اما این ژل در نهایت به مرور زمان جذب پوست می‌شود و نیاز به تجدید شدن دارد.

 

منابع:

paradisebeautyclinic.com

dermapoint.pl

thesharmaclinic.com

سوالات متداول

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات