جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

بوتاکس زاویه فک – همه چیز درباره زاویه سازی فک با بوتاکس

بوتاکس زاویه فک
تاریخ بروزرسانی : ۰۴ اردیبهشت

زاویه سازی فک با بوتاکس یک گزینه غیرجراحی بسیار محبوب برای ایجاد لیفت در قسمت پایین صورت و بهبود زیبایی صورت است. این روش شامل تزریق بوتاکس به نواحی خاص برای کاهش توده عضلانی و بهبود ظاهر خط فک است. با درک آناتومی قسمت پایین صورت و گردن می‌توانید تا حدود زیادی این فرآیند را درک کنید.

بوتاکس زاویه فک کاری بسیار حساس است زیرا تزریق در ماهیچه‌ها یا رگ‌های بدون هدف، می‌تواند منجر به عوارض جانبی ناخواسته مانند مشکل در صحبت کردن یا لبخند زدن، حرکت نامتقارن صورت، یا دیسفاژی و دیسفونی شود. در این بخش از مجله سلامت، به بررسی این موضوع و عوارص و مزایای آن می‌پردازیم.


تصویر خدمات اقساطی

زاویه سازی فک با بوتاکس چیست؟

زاویه سازی فک با بوتاکس در سال های اخیر به عنوان یک روش غیرتهاجمی برای دستیابی به ظاهری زیباتر است. این روش با تحقیقات و مطالعاتی پشتیبانی می شود که اثربخشی آن را در زاویه سازی فک نشان داده است.

تزریق بوتاکس در ناحیه فک منجر به بهبود قابل توجهی در تقارن صورت و جذابیت کلی می‌شود. تزریق بوتاکس عضله ماستر را هدف قرار می دهد که مسئول فشردن و جویدن فک است. با تضعیف این عضله، خط فک مشخص تر شده و صورت ظاهری کمی V شکل پیدا کند.

اثرات بوتاکس دائمی نیست و بسته به برندی که استفاده می‌شود باید تقریباً هر سه تا چهار ماه یکبار درمان را تجدید کرد. البته این کار توسط متخصص پوست و مو انجام می‌شود و در صورت تمایل به انجام این کار باید حتما با پزشک آنلاین مشورت کرده و در صورت تایید او، دوز مناسب و دفعات درمان برای شما مشخص شود.

کاربرد بوتاکس زاویه فک

تزریق بوتاکس در ناحیه فک به طور موثر، اندازه و برجستگی ماهیچه های ماساژ دهنده را کاهش می‌دهد و منجر به ایجاد خط فک مشخص‌تر می‌شود.

این تزریق با تضعیف ماهیچه های ماستر که مسئول جویدن و فشردن هستند، عمل می کند و باعث می شود اندازه آن‌ها به مرور زمان کاهش یابد که در نهایت باعث زاویه دار کردن فک می‌شود. تزریق بوتاکس در فک برای افرادی که از درد فک به دلیل دندان قروچه یا اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMD) رنج می‌برند نیز تسکین دهنده است. درواقع بوتاکس با شل کردن عضلات فک، درد را کاهش داده و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد.

به طور کلی، بوتاکس زاویه فک جایگزین ایمن و مؤثری برای سایر روش‌های جراحی به حساب می‌آید.

افرادی که نباید بوتاکس زاویه فک انجام دهند

افرادی که ممکن است کاندید مناسبی برای زاویه سازی فک از طریق تزریق بوتاکس نباشند شامل زنان باردار و شیرده، افراد سیگاری، افراد مبتلا به آلرژی پوستی، عفونت یا بیماری های زمینه‌ای و همچنین افرادی با آکنه فعال در ناحیه تزریق، بیماری‌های ضعف عضلانی یا آلرژی به به سم بوتولینوم هستند.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله درماتولوژی آنلاین، برخی از شرایط پزشکی و عوامل سبک زندگی نیز می‌توانند بر اثربخشی و ایمنی تزریق بوتاکس برای زاویه سازی فک تأثیر بگذارند. به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود به دلیل اطلاعات محدود در مورد اثرات این تزریق بر رشد جنین و شیردهی، از تزریق آن خودداری کنند.

علاوه بر این، افراد مبتلا به آلرژی یا عفونت های پوستی ممکن است واکنش‌های نامطلوبی به تزریق بوتاکس داشته باشند، زیرا این روش شامل تزریق یک نوروتوکسین به پوست است. افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند اختلالات خود ایمنی یا بیماری‌های عصبی نیز ممکن است در معرض خطر بیشتری برای عوارض درمان بوتاکس باشند.

در مواردی که آکنه فعال در ناحیه تزریق وجود دارد، تزریق بوتاکس معمولا توصیه نمی‌شود، زیرا این کار می‌تواند شرایط پوستی موجود را بدتر کند. علاوه بر این، افراد مبتلا به بیماری‌های ضعف عضلانی یا آلرژی به سم بوتولینوم، باید قبل از اقدام با دکتر پوست آنلاین مشورت کنند تا پزشک به آن‌ها بهترین راهکار را ارائه کند.

نحوه انجام زاویه سازی فک با بوتاکس

قبل از انجام زاویه سازی فک با بوتاکس، معاینه کامل نواحی قابل تزریق توسط متخصص انجام می‌شود. پس از آن، ناحیه مورد نظر با دقت استریل شده و برای تزریق آماده می‌شود.

سپس بوتاکس یا سم بوتولینوم به دقت توسط پزشک به میزان مورد نیاز برای زاویه‌سازی فک آماده می‌شود. تزریق‌ها با ظرافت در ناحیه فک انجام می‌شود و عضلات خاصی هدف قرار می‌گیرد. به طور معمول، کل فرآیند نهایتا 15 دقیقه طول می‌کشد تا پزشک دوز مناسب سم بوتولینوم را تزریق کند.

بیشتر بدانید: زاویه سازی فک با پروتز فک

مزایای بوتاکس زاویه فک

زاویه سازی فک با بوتاکس، طیف وسیعی از مزیت‌ها را برای افرادی که به دنبال بهبود ویژگی‌های صورت خود و رفع نگرانی‌های مربوط به خط فک خود هستند، شامل می‌شود و گزینه‌ای مطمئن و مؤثر برای دستیابی به نتایج زیبایی شناختی مورد نظر است.

مزایای بوتاکس زاویه فک به خوبی در صنعت پزشکی مشخص شده است که عبارتند از:

  • غیر تهاجمی بودن: کانتورینگ فک با بوتاکس یک روش کم تهاجمی است که شامل برش‌های جراحی یا نیاز به بیهوشی نیست و آن را برای بسیاری از بیماران گزینه‌ای امن و راحت می‌کند.
  • روش سریع: جلسات درمانی معمولاً 15 دقیقه طول می‌کشد و به افراد این امکان را می‌دهد که در مدت زمان کوتاهی بدون دوره‌های بهبودی طولانی به نتایج دلخواه خود دست یابند.
  • حداقل دوره نقاهت: اکثر بیماران می‌توانند بلافاصله پس از تزریق بوتاکس فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند و اختلالات در برنامه روزانه و سبک زندگی خود را به حداقل برسانند.
  • نتایج موثر: تزریق بوتاکس در ناحیه فک به لاغری و تراشیدن خط فک و زاویه سازی فک با بوتاکس کمک می‌کند.
  • تسکین علائم TMJ: علاوه بر مزایای زیبایی، تزریق بوتاکس برای افرادی که علائم مشکل در مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) مانند درد فک و سردرد را دارند نیز تسکین دهنده است.

زاویه سازی فک با بوتاکس

عوارض و معایب زاویه سازی فک با بوتاکس

در حالی که زاویه سازی فک با بوتاکس به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می‌شود، اما عوارضی نیز وجود دارد که افراد باید قبل از انجام کار، از آن‌ها آگاه باشند.

عوارض رایج ، شامل موارد زیر است:

  • تورم یا قرمزی در محل تزریق
  • کبودی یا حساسیت به لمس
  • سردرد یا علائم خفیف شبیه آنفولانزا
  • بی حسی یا سوزن سوزن شدن در ناحیه تزریق
  • مشکل در جویدن یا صحبت کردن

عوارض جانبی نادر اما جدی نیز ممکن است رخ دهد، مانند:

  • واکنش های آلرژیک به سم بوتولینوم
  • مشکل در تنفس یا بلع
  • ضعف یا افتادگی عضلات صورت

بیشتر بدانید: زاویه سازی فک با تزریق ژل

ماندگاری بوتاکس زاویه فک

ماندگاری زاویه سازی فک با بوتاکس می‌تواند بر اساس عوامل فردی مانند دوز، کیفیت تزریق و سن فرد، متفاوت باشد. به طور معمول، نتایج تزریق بوتاکس برای زاویه سازی فک، بین 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد که به متابولیسم فردی که تزریق را دریافت می‌کند و همچنین فعالیت ماهیچه‌ای او در ناحیه مورد نظر بستگی دارد.

عواملی مانند عادات سبک زندگی و سلامت کلی نیز می‌توانند بر مدت زمانی که بوتاکس در فک باقی می‌ماند، موثر باشد.

هزینه تزریق بوتاکس برای زاویه سازی فک

هزینه تزریق بوتاکس برای زاویه سازی فک بر اساس عوامل متعددی از جمله اندازه و ضخامت عضلات مورد نظر، تخصص پزشک تزریق کننده، کلینیک و تعداد جلسات لازم و برند استفاده شده متفاوت است. عضله سرینی ماکسیموس، به دلیل اندازه آن، معمولاً به تعداد بیشتری از واحدهای بوتاکس نیاز دارد که منجر به هزینه بالاتر یبرای درمان می‌شود.

از آنجایی که بوتاکس زاویه فک به عنوان یک عمل زیبایی طبقه بندی می‌شود، بیمه‌هانیز هزینه‌های مربوط به این تزریق را پوشش نمی‌دهند. قبل از برنامه ریزی تزریق بوتاکس برای زاویه سازی فک بهتر است از هزینه ها آن کاملا آگاه بوده و در صورت نیاز، از بخش سرویس اقساطی سلامت و یا بخش جراحی صورت اقساطی این کار را به صورت قسطی و با کمک بهترین متخصصان انجام دهید.

 تزریق بوتاکس برای زاویه سازی فک

آمادگی قبل از عمل زاویه سازی فک با بوتاکس

قبل از عمل زاویه سازی فک با بوتاکس، تاریخچه پزشکی و آناتومی صورت، توسط متخصص ارزیابی می‌شود. هنگامی که شما، کاندید مناسبی تشخیص داده شدید، باید دستورالعمل های زیر را برای آمادگی قبل از تزریق، رعایت کنید:

  • حداقل 24 ساعت قبل از تزریق،از مصرف الکل و کشیدن سیگار خودداری کنید تا اثربخشی تزریق بوتاکس بهینه شود.
  • برای تسهیل کار، با صورت تمیز و بدون آرایش وارد کلینیک شوید.
  • پزشک خود را در مورد هر دارو یا مکملی که در حال حاضر استفاده می‌کنید برای جلوگیری از تداخلات احتمالی با بوتاکس مطلع کنید.
  • برای کاهش خطر کبودی، حداقل یک هفته قبل از درمان از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین یا ایبوپروفن خودداری کنید.

بیشتر بدانید: جوان سازی پوست اقساطی

مراقبت‌ های بعد از بوتاکس زاویه فک

پس از زاویه سازی فک با بوتاکس، مراقبت مناسب برای بهینه سازی نتایج و به حداقل رساندن عوارض جانبی آن امری الزامی است. با رعایت توصیه‌های پزشک و گنجاندن اقدامات ساده در برنامه‌های روزمره، می‌توانید اثربخشی کانتور فک خود را با بوتاکس افزایش دهید.

  • برای جلوگیری از جابجایی بوتاکس تزریقی، حداقل تا 4 ساعت پس از درمان از دراز کشیدن یا خم شدن خودداری کنید.
  • دندانپزشکان اغلب توصیه می کنند که به آرامی دندان ها و تمرینات فک را 3 تا 5 بار در روز بعد از درمان فشار دهید تا اثرات بوتاکس بر روی عضلات فک افزایش یابد.
  • برای اطمینان از جذب بهینه بوتاکس، به مدت 2 تا 4 ساعت پس از درمان از لمس یا مالش محل تزریق خودداری کنید.
  • تا 24 ساعت پس از درمان از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • استفاده فوری از آرایش پس از درمان مجاز است، اگرچه برای جلوگیری از ایجاد اختلال در ناحیه تزریق شده، از انجام کارهایی چون میکرودرم ابریژن یا ماساژ پوست به مدت حداقل 14 روز خودداری کنید.
  • برای حفظ غلظت بوتاکس در ناحیه مورد نظر 6 ساعت پس از تزریق از انجام فعالیت‌های سنگین مانند بلند کردن اجسام سنگین یا ورزش های شدید خودداری کنید.

کلام پایانی و مشاوره با پزشک

اگر در نظر دارید ظاهر فک خود را تغییر دهید و صورت قلبی یا بیضی شکل دارید، زاویه سازی فک با بوتاکس یک گزینه درمانی مطمئن و موثر برای شماست. این کار شامل تزریق بوتاکس در نواحی خاصی از فک برای شل شدن عضلات و ایجاد ظاهری زاویه دارتر است.

اگر علاقه مند به استفاده از بوتاکس برای زاویه سازی فک هستید، باید با دکتر پوست آنلاین مشورت کنید و به صورت صوتی یا تصویری از او مشورت بگیرید. متخصص پوست می تواند نیازهای فردی شما را ارزیابی کند و تعیین کند که آیا این درمان برای شما مناسب است یا خیر.

سوالات متداول

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات