جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

هفته ۳۷ بارداری؛ علائم، زایمان و بهترین رژیم غذایی

با نزدیک شدن به پایان سفر بارداری خود در هفته 37 بارداری، کودک شما مشغول تقویت مهارت‌های ضروری مانند مکیدن، گرفتن و آماده شدن برای زندگی خارج از رحم است. اگرچه هنوز چند هفته دیگر برای رشد کامل باقی مانده است اما بسیاری از مادراندر این هفته زایمان را انجام می‌دهند. برای اطلاعاتی در مورد آنچه که باید انتظار داشته باشید، علائم مهمی که باید مراقب آنها باشید و ملاحظات این هفته، با مجله سلامت حال همراه باشید.


تصویر خدمات اقساطی

هفته 37 بارداری چگونه است؟

اکنون شمارش معکوس ادامه دارد و تنها چند هفته تا شروع زایمان باقی مانده است. ممکن است افزایش ترشحات واژن داشته باشید که نشانه آمادگی بدن برای زایمان است. مطمئن شوید که لوازم ضروری نوزاد و کیف بیمارستان را بسته بندی کنید، زیرا زمان زایمان نزدیک می‌شود. به علائم زایمان قریب الوقوع توجه کنید و در صورت مشاهده علائم غیرعادی حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

اکنون رشد موهای نوزاد شما ادامه دارد و لایه‌ای از چربی در زیر پوست تشکیل می‌شود که باعث چاق شدن او نیز می‌شود. او همچنین مهارت های ضروری مانند مکیدن و بلع را اصلاح می‌کند.با رشد کودکتان، ممکن است عادات خواب خودتان مختل شده و نیاز بیشتری به ادرار کردن داشته باشید که در هفته سی و هفتم بارداری طبیعی است.

گفتگوی آنلاین به صورت چت متنی، صوتی و یا تصویری با خانم دکتر شایان آقایان

علائم هفته 37 بارداری

اکنون باید منتظر چند احساس غیرعادی باشید که باعث شود روی انگشتان پا بایستید، مانند انقباضات مکرر و در عین حال خفیف رحم. این انقباضات براکستون هیکس یک نشانه طبیعی است که می‌گوید بدن شما در حال آماده شدن برای زایمان است. در همین حال، پلاگ محافظ مخاطی که دهانه رحم شما را ایمن نگه می‌دارد، شروع به شل شدن می‌کند و در نتیجه ترشحات غلیظ، قهوه‌ای یا قرمزی ترشح می‌شود و بدن شما خود را برای زایمان آماده می‌کند.

سایر نشانه‌های هفته 37 بارداری عبارتند از افزایش ترشح سینه، احتمالاً در حین فعالیت بدنی. در همین حال، حساسیت های گوارشی ممکن است شروع شود و به صورت نفخ شکم در بارداری، یبوست بارداری یا سوء هاضمه ظاهر شود. با نزدیک شدن به زایمان مراقب بروز مجدد حالت تهوع و اسهال نیز باشید. و تعجب نکنید اگر تکرر ادرار در بارداری را نیز تجربه کردید که در نتیجه فشار کودک به لگن شماست. سایر علائم هفته 37 بارداری عبارتند از سردرد، كمر درد، احساس گرما، دست ها و پاهای متورم، پوست چرب تر و لکه دار و لثه های متورم.

آزمایش های هفته ۳۷ بارداری

با رسیدن به هفته 37 بارداری خود، معاینات دوران بارداری را به طور منظم انجام دهید تا مطمئن شوید که شما و فرزندتان هر دو سالم و سلامت هستند. می‌توانید وزن، فشار خون و ادرار خود را برای هر گونه علائم دیابت بارداری، پره اکلامپسی یا عفونت چک کنید. پزشک همچنین هرگونه تورم روی بدن شما را بررسی می‌کند و ارتفاع رحم شما را که تقریباً حدود 37 سانتی متر شده اندازه می‌گیرند.

علاوه بر این، ضربان قلب جنین نیز چک شده و احتمال زمان زایمان نیز پس از معاینه دهانه رحم گفته می‌شود.

غربالگری در هفته سی و هفتم بارداری

همانطور که در حال نزدیک شدن به آخرین مرحله بارداری خود هستید، پزشک ممکن است آزمایش مهمی را در حدود هفته 37 بارداری برای بررسی استرپتوکوک گروه B (GBS) توصیه کند. این باکتری به طور معمول برای شما بی ضرر است، اما در صورت عدم درمان می‌تواند برای کودک شما خطر ایجاد کند. خبر خوب این است که به راحتی با آنتی بیوتیک قابل کنترل است و تشخیص زودهنگام آن کار را بسیار آسان می‌کند.

اگر قبلاً این غربالگری را انجام نداده‌اید، اکنون زمان مناسبی برای آزمایش است. زمان ایده آل برای این آزمایش بین هفته سی و ششم بارداری تا هفته سی و هشتم است. با انجام این غربالگری، می‌توانید هرگونه مشکل احتمالی را شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای اطمینان از زایمان سالم خود انجام دهید.

سونوگرافی در هفته ۳۷ بارداری

اگر حاملگی پرخطری دارید یا علائم نگران کننده ای را تجربه می‌کنید، ممکن است برای بررسی رشد کودک شما سونوگرافی نیز تجویز شود. اما به طور کلی، برای اکثر زنان، سونوگرافی در هفته 37 بارداری معمولاً ضروری نیست. مگر اینکه نگرانی برای خطرات خاصی وجود داشته باشد،

جنین در هفته 37 بارداری

در هفته 37 بارداری، کودک شما تقریباً آماده است تا به دنیا بیاید. طول جنین حدود 48 سانتی متر و وزن او حدود 3 کیلو است که درواقع این یک بچه بزرگ و سالم است. در حال حاضر، کودک شما برخی مهارت‌های مهم مانند مکیدن و بلعیدن را تمرین می‌کند که پس از تولد از آنها برای تامین انرژی و خوردن غذا استفاده کند.  در هفته 37 بارداری مغز جنین به سرعت در حال رشد است و ارتباط بین نورون‌ها و عضلات بهبود پیدا می‌کند.

جنین در هفته 37 بارداری

در هفته ۳۷ بارداری جنین چه شکلی است؟

در این مرحله، قد کوچولوی شما در حالت جمع شده حدود 34 سانتی متر است. به یک بسته کوچک و فشرده فکر کنید که به خوبی در یک پتو پیچیده شده است، تقریباً جنین شما در حال حاضر شبیه این پتوی پیچیده شده است. حالت خمیده کودکتان را تصور کنید، چانه‌اش به سمت پایین، سرش خم شده و دست‌ها و پاهایش محکم روی سینه‌اش پیچیده شده است. درواقع یک توپ کوچک است که هنوز در حال رشد کردن است.

Your baby will be trying out different facial expressions, such as frowning and smiling. This is random and not linked to sadness or happiness.

کودک شما حالات مختلف صورت را امتحان می کند، مانند اخم کردن و لبخند زدن که البته تصادفی است و به غم یا شادی مرتبط نیست.

https://www.nhs.uk/start-for-life/pregnancy/week-by-week-guide-to-pregnancy/3rd-trimester/week-37/

دانستنی‌های هفته 37 بارداری

اکنون شمارش معکوس آغاز شده و همانطور که آماده تولد کودکتان می‌شوید باید به فکر وسایل مورد نیازتان در آینده نیز باشید. در همین حین، سعی کنید در این هفته‌های پایانی رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و هر زمان که به کمک نیاز داشتید با دکتر زنان آنلاین به صورت تلفنی، چت متنی و یا تماس تصویری گفتگو کنید.

سزارین در هفته سی و هفتم بارداری

برای برخی افراد، زایمان سزارین ممکن است ضروری باشد، به خصوص اگر زایمان قبلی نیز سزارین بوده باشد و یا اگر کودک شما در وضعیت بریچ قرار داشته باشد. اگر قبلاً سزارین کرده‌اید یا وضعیت کودک شما باعث نگرانی شده است، ممکن است پزشک تصمیم بگیرد که این هفته برای سزارین برنامه ریزی کند. شما نیز با اعتماد به نفس کار را پیش ببرید و آماده تولد نوزادتان شوید.

تغذیه در هفته 37 بارداری

در هفته های پایانی بارداری، یعنی هفته 37 بارداری، فرصت خوبی برای تمرکز مجدد بر تغذیه بدن و رشد کودک شما است. سعی کنید روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید تا هیدراته بمانید. یک بشقاب از میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ را هر روز مصرف کنید تا مواد مغذی ضروری برای بارداری سالم به بدن شما برسد.

تغذیه در هفته سی و هفتم بارداری

علاوه بر این، حتماً غذاهای غنی از امگا 3 مانند میگو، ماهی قزل آلا، دانه چیا، دانه کتان و گردو را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا به رشد شناختی و حرکتی کودک خود کمک کنید. فراموش نکنید که غذاهای غنی از پروتئین مانند محصولات لبنی، گوشت قرمز، مرغ، حبوبات و آجیل و همچنین منابع غنی از کلسیم و پتاسیم مانند غذاهای غنی شده، سبزیجات با برگ های تیره و آجیل را در اولویت قرار دهید.

رابطه جنسی در 37 بارداری

با نزدیک شدن به هفته سی و هفتم بارداری، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا می‌توانم رابطه جنسی داشته باشم؟ خبر خوب این است که در بیشتر موارد، رابطه جنسی در سه ماهه سوم بارداری کاملاً ایمن است. مگر اینکه پزشک شما به طور خاص به دلیل هر گونه نگرانی یا عارضه خاصی، شما را از انجام این کار منع کرده باشد.

زایمان در هفته ۳۷

با رسیدن به هفته 37 بارداری، ضروری است که با سیگنال های بدن خود برای زایمان، آشنا شوید. هرچند که زایمان در این مرحله به طور معمول پرخطر محسوب نمی‌شود اما به ظور کلی باید علائم رایمان را بشناسید و برای زایمان زودتر آماده باشید.

به تغییرات ظریف در بدن خود توجه کنید. افزایش ترشحات مخاطی، حالت تهوع یا اسهال، همگی می‌توانند نشان دهنده این باشد که زایمان شما نزدیک است. مراقب علائم واضح‌تر مانند پاره شدن کیسه آب، انقباضات شدید یا کمردرد شدید نیز باشید. در صورت داشتن این علائم، پزشک وضعیت شما را ارزیابی و تعیین می‌کند که آیا بستری شدن در بیمارستان ضروری است یا خیر.

بیشتر بدانید: افسردگی بعد از زایمان

اسهال در هفته 37 بارداری

دلایل که باعث ایجاد اسهال در هفته 37 بارداری می‌شود شامل موارد زیر است:

  • تغییرات هورمونی
  • فشار روی روده
  • حساسیت غذایی
  • عفونت‌های گوارشی
  • انقباضات براکستون هیکس
  • استرس و اضطراب

درد واژن در هفته سی و هفتم بارداری

درد واژن در هفته سی و هفتم بارداری می تواند ناشی از چندین عامل باشد. همانطور که بدن شما برای زایمان آماده می شود، ممکن است به دلیل درگیر شدن یا افتادن سر نوزاد در لگن، درد یا ناراحتی واژن را تجربه کنید، زیرا به واژن و بافت های اطراف فشار وارد می‌شود. علاوه بر این، دهانه رحم نیز شروع به گشاد شدن کرده و باعث درد در واژن می‌شود.

علاوه بر این، افزایش جریان خون و تغییرات هورمونی نیز می‌تواند باعث حساس‌تر شدن بافت‌های واژن و درد یا ناراحتی شود. انقباضات براکستون هیکس نیز یکی دیگر از دلایل درد واژن در هفته 37 بارداری است، زیرا اکنون رحم برای زایمان آماده می‌شود.

درد واژن در هفته 37 بارداری

هفته 37 بارداری چی بخوریم بچه زردی نگیره؟

البته نمی‌توان صرفا با خوراکی جلوی این مشکل را گرفت اما می‌توان احتمال آن را کم کرد. شما باید بدن خود را با غذاهای غنی از مواد مغذی، تقویت کنید. رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی می‌تواند به کاهش خطر زردی در نوزادان کمک کند. غذاهای سرشار از ویتامین K، مانند سبزیجات برگدار، اسفناج، کلم پیچ و سبزیجات دیگر بسیار مفید هستند. غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات، انواع توت‌ها و فلفل دلمه‌ای نیز به عملکرد کبد کودک شما کمک کرده و خطر زردی را کاهش می‌دهند.

واکسن کزاز در هفته 37 بارداری

واکسن کزاز، که معمولاً به عنوان بخشی از واکسن Tdap تجویز می‌شود، به محافظت از شما و کودکتان در برابر کزاز، دیفتری و سیاه سرفه (سیاه سرفه) کمک می‌کند. با دریافت واکسن در هفته 37 بارداری، آنتی‌بادی‌های محافظ را به کودک خود منتقل می‌کنید و در ماه‌های اولیه حیاتی زندگی، زمانی که در برابر این بیماری‌ها آسیب‌پذیر هستند، ایمنی را ایجاد می‌کنید. واکسن‌ کزاز معمولا بین هفته‌ ۲۷ بارداری و ۳۶ بارداری تجویز می‌شود.

این مقاله را به اشتراک بگذارید:

سوالات مرتبط به بارداری در تالار گفتگو:

ازمایش خون برای بارداری چه زمانی باید انجام بشه؟

مشاهده پاسخ

چندتا قرص ال دی بخوریم باعث سقط جنین میشه ؟

مشاهده پاسخ

ممکنه ازمایش خون بارداری را تشخیص نده؟

مشاهده پاسخ

مامانا من ماه آخر بارداریمه چی بخورم بچه زردی نگیره ؟؟؟

مشاهده پاسخ

کسی میدونه با بیمه سلامت عمل سزارین توی بیمارستان های دولتی چقدره؟

مشاهده پاسخ

توی بارداری چی بخورم بچم خوشگل و باهوش بشه ؟

مشاهده پاسخ
نظرات کاربران