جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ادویفن 400

ADVIFEN 400MG PEARL

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: IBUPROFEN CAPSULE, LIQUID FILLED ORAL 400 mg
دسته بندی: ضد التهاب
شکل دارو:

کپسول, مایع پرشده

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

safe

محدودیت بارداری: در این گروه، مطالعاتی بر روی حیوانات باردار انجام شد که نشان از اثرات جانبی بر روی جنین را داشت اما این آزمایشات به صورت گسترده و کافی در مورد جنین انسان انجام نشده است. این گروه از داروها تنها زمانی برای مادران باردار تجویز می‌شوند که منافع آن‌ها از مضراتش بیشتر باشد.
مصرف دامپزشکی:

ندارد

بیماری های مرتبط

تب قاعدگی دردناک (دیس منوره) آرتروز استئوآرتریت درد دندان سر درد سنگ کلیه روماتیسم مفصلی نوجوانان (آرتریت روماتوئید) پریکاردیت
موارد مصرف

ايبوپروفن در تسكين درد و التهاب روماتيسمي، انواع آرتريت (شامل آرتريت جوانان) و ديگر اختلالات عضلاني–اسكلتي، قاعدگي دردناك، درد‌هاي بعد از عمل جراحي، تب مصرف می‌ گردد.

عوارض و هشدار ها

عوارض

در بيماران مبتلا به نارسایی كبد يا كليه، بيماري هاي گوارشي مانند زخم گوارشي، نارسايي قلبي، پرفشاری خون و اختلالات انعقادی با احتياط فراوان مصرف شود.

هشدارها

در بيماران مبتلا به نارسایی كبد يا كليه، بيماري هاي گوارشي مانند زخم گوارشي، نارسايي قلبي، پرفشاری خون و اختلالات انعقادی با احتياط فراوان مصرف شود.

تداخل دارویی

در مصرف همزمان با آنتی اسیدها احتمال كاهش جذب دارو وجود دارد. مصرف ایبوپروفن به -همراه مهاركننده ‎‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE)، سبب معكوس نمودن اثر ضدفشار خون آن ها گردیده و نیز خطر نارسایی كلیه و افزایش پتاسیم خون احتمالاً افزایش می ‎یابد. اثرات كاهنده فشار خون مدرها در صورت مصرف همزمان با این دارو ممكن است كاهش یابد. اثر انسولین و دارو‌های پایین آورنده قندخون سولفونیل اوره، احتمالاً‌ به وسیله این دارو افزایش می‎ یابد. مصرف همزمان با سیكلوسپورین خطر سمیت كلیوی را افزایش می‌ دهد. دفع لیتیم و احتمالاً متوتركسات توسط ایبوپروفن كاهش یافته و سمیت آن ها افزایش می‎ یابد. مهار تجمع پلاكت توسط این دارو در زخم و خونریزی گوارشی در بیماران تحت درمان با دارو‌های ضدانعقاد یا ترومبولیتیك، ممكن است خطرناك باشد. مصرف همزمان این دارو با آسپیرین توصیه نمی-‌شود. مصرف همزمان اسید والپروئیك با این دارو خطر بروز خونریزی را به دلیل تداخل در عملكرد پلاكت ‎‌ها افزایش می ‌دهد.

نکات قابل توصیه

1- احتمال بروز تنبلي چشم (آمبليوپاتی) وجود دارد. 2- در صورت مصرف اين دارو در درمان آرتريت، دوره درمان با اين دارو بايد كامل شود. جهت دستيابي به پاسخ مطلوب، ممكن است حداقل 2 هفته زمان نياز باشد. 3- در صورت مشاهده علائم شبه آنفولانزا (لرز، تب يا درد عضلاني) قبل يا همزمان با بثورات جلدي، بايد به پزشك مراجعه شود. 4- هر گونه خونريزي غيرعادي مانند استفراغ خوني، خون در ادرار و خون در مدفوع باید گزارش شود. 5- در تجویز داخل وریدی، رساندن مایعات لازم به فرد قبل از شروع درمان الزامی است.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

دسترسی سریع

پزشکان مرتبط

حوزه های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه