جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

سولفاسالازین

SULFASALAZINE

خرید دارو
مشخصات
نام عمومی: SULFASALAZINE TABLET ORAL 500 mg
دسته بندی: ضد التهاب
شکل دارو:

قرص

نحوه مصرف:

دهانی

محدودیت برای شیردهی:

محدودیت شیردهی: مصرف قرص سولفاسالازین در دوران شیردهی مجاز است.

محدودیت بارداری: اطلاعاتی در رابطه با موارد مصرف در بارداری وجود ندارد.
مصرف دامپزشکی:

دارد

بیماری های مرتبط

بیماری های درمانی: قرص سولفاسالازین در درمان بیماری هایی مانند عفونت های دستگاه تناسلی، عفونت های ادراری و عفونت های پوستی استفاده میشود.
موارد مصرف

سولفاسالازين در پيشگيري و درمان بيماري التهابي روده از جمله كوليت اولسراتیو يا بيماري كرون و آرتریت روماتوئيد مصرف می ‌شود. | سولفاسالازین یک داروی ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) است که برای درمان برخی از بیماری ها و حالت های زیر استفاده می شود: 1. التهاب مفاصل روماتوئید: سولفاسالازین معمولاً به عنوان یکی از داروهای اولیه در درمان التهاب مفاصل روماتوئید استفاده می شود. 2. آرتریت پس از عفونت: در برخی از موارد، سولفاسالازین ممکن است برای درمان آرتریت پس از عفونت، به خصوص آرتریت روماتوئیدی موضعی که به علت عفونت با باکتری های خاصی مانند گونوکوک، کلامیدیا و یا سالمونلا ایجاد می شود، استفاده شود. 3. بیماری کرون: سولفاسالازین ممکن است در درمان بیماری کرون (یک نوع بیماری التهابی روده) مورد استفاده قرار گیرد. 4. کولیت التهابی: سولفاسالازین معمولاً برای درمان کولیت التهابی (التهاب روده) استفاده می شود. 5. پسوریازیس: در برخی از موارد، سولفاسالازین ممکن است برای درمان پسوریازیس (یک بیماری پوستی التهابی) استفاده شود. مهم است که قبل از استفاده از سولفاسالازین، با پزشک خود مشورت کنید و دستورات و دوزهای مورد نیاز را به دقت دنبال کنید.

عوارض و هشدار ها

عوارض

اطلاعات به پزشک: قبل از مصرف قرص سولفاسالازین باید به پزشک در مورد همه ی داروها، حساسیت ها و بیماری های شما اطلاع دهید.

هشدارها

عوارض و هشدارها: قرص سولفاسالازین ممکن است عوارضی مانند حساسیت پوستی، سردرد، تهوع و استفراغ داشته باشد. بهتر است در صورت بروز هر علامت ناراحتی، به پزشک مراجعه کنید.

تداخل دارویی

تداخل دارویی: قرص سولفاسالازین ممکن است با برخی داروهای ضد تعریق و کلسیم کلراید تداخل داشته باشد.

نکات قابل توصیه

1- هنگام مصرف اين دارو بايد هر روز مقدار كافي از مايعات مصرف شود تا حجم ادرار روزانه در افراد بالغ به حداقل 5/1 ليتر برسد. 2- سولفاسالازين را بايد همراه يا بلافاصله بعد از غذا مصرف كرد. 3- در بعضي از بيماران كه به دارو واكنش ‎‌هاي حساسيتي نشان مي دهند، ممكن است با ادامه مصرف حساسيت به دارو از بين برود. 4- اين دارو ممكن است سبب تغيير رنگ ادرار به نارنجي و همچنین تغيير رنگ لنز‌هاي تماسي شود.

مشاوره سریع

داروها و مکمل های مرتبط

دسترسی سریع

پزشکان مرتبط

حوزه های مرتبط

تشخیص تداخل دارویی

شما از این بخش میتونید وجود یا عدم تداخل دارویی بین دو دارو را بررسی کنید

مشاهده نتیجه