جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

۵ نکته برای دوست داشتن خود

دوست-داشتن-خود
تاریخ بروزرسانی : ۰۷ بهمن

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین
مقایسه کردن خود با دیگران ریشه همه بدی‌ها است. علی رغم آنچه که ممکن است باور کنیم، هیچکس کامل نیست در این مقاله به چند راه برای دوست داشتن خود اشاره میکنیم..
تصور کنید که زندگی چگونه خواهد بود، اگر ما در مقابل آینه بایستیم و بر آنچه که ما در مورد خودمان دوست داریم تمرکز کنیم به جای آن چیزی که آرزو می‌کنیم تغییر می‌کند؟
به نظر می رسد که اکثریت ما به چیزهای منفی فکر می کنیم، توجه به نقص هایمان . ما با تصاویری از افراد مشهور و بازیگران در تلویزیون، مجلات، و بیلبورد ها روبرو می شویم .
همه اینها منجر به انتظارات غیرواقعی از خودمان می شود .
با پیشرفت تکنولوژی ، ما بیشتر از همیشه متصل هستیم، به نظر می رسد عزت نفس کاهش می یابد. مطالعات اخیر نشان می دهد که یک ارتباط مشخص بین استفاده از شبکه های اجتماعی و عزت نفس پایین وجود دارد.
علی رغم آنچه که ممکن است باور کنیم، هیچکس کامل نیست! زنان و مردان در مجلات مورد توجه قرار می گیرند و آنها برای مطابقت با معیارهای موردپسند جامعه عکس می گیرند. و فراموش نکنید که معیارهای “بدن ایده آل” به طور مداوم با گذشت زمان تغییر می کند.
مقایسه کردن خود با دیگران ریشه همه بدی ها است. هر یک از در جای خود زیبا است ولی ما همواره به دیگران نگاه می کنیم و از اینکه چیزهایی را که آنها دارند نداریم (یا فکر می کنیم که ما نداریم) آزرده می شویم . ما خودمان را نگاه می کنیم و فکر می کنیم که ما به اندازه کافی خوب نیستیم. چرا اینقدر سخت است که خودمان را بپذیریم؟
علاوه بر این ها ، بسیاری از ما نظرات منفی از گذشته مان داریم که قادر به تغئیر دادن آنها نیستیم .اثر تصویر بد بدن می تواند خطرناک باشد.
مطالعات نشان می دهد که نوجوانان با عزت نفس پایین در معرض خطر بالایی برای ابتلا به افسردگی در بزرگسالی هستند. عزت نفس پایین نیز با دیگر مشکلات روانی مانند اختلال وسواسی اجباری ، اضطراب اجتماعی ، اختلالات خوردن و اختلال در بدن  مرتبط است.تصویر مثبت بدن به این معنی نیست که شما باید پنج دقیقه در مقابل آینه بایستید و به بدنتان خیره شوید ، اما اگر شما این کار را انجام دهید ، قدرت بیشتری به شما می دهد و نیز بدان معنا نیست که شما باید نسبت به هر عضوی از بدنتان دچار وسواس بشوید، بلکه باید به نقطه ای برسید که ظاهر تک تک اعضاء بدنتان را همانگونه که هست بپذیرید .
این کمالگرایی نیست.ساختن عزت نفس ، زمانبر است و کار می برد . اگر تصویر بدنی بدی از خود دارید، ممکن است برای سالها طول بکشد تا آنرا بتوانید تغییر دهید . چرا شروع نکنید ؟ چیزهای بسیاری برای بالا بردن عزت نفس تان و از بین بردن یک عمر عزت نفس می توانید انجام دهید . در اینجا چند پیشنهاد برای شروع کار شما وجود دارد :
در نظرداشته باشید که هیچ کس کامل نیست 

هیچکس 100٪ بی عیب نیست بدانید که کمال بیشتر ایده ای از یک واقعیت است.

به دنبال کمال گرایی فقط شما را پائین می آورد . وقتی به مجلات یا اینستاگرام نگاه میکنید، چیزی را جدی نگیرید. به یاد داشته باشید که تقریبا هر تصویری که مشاهده می کنید ویرایش شده است.

از زیبایی خود قدردانی کنید

توجه داشته باشید که همه چیز را در مورد خودتان دوست بدارید . یک لیست درست کنید و ویژگی های جسمی خودتان را بنویسید. وقتی احساس بدی نسبت به خود دارید، لیست را بازبینی کنید تا همه صفات مثبت خود را به یاد آورید. همانطور که عزت نفس شما بهبود می یابد، ممکن است ویژگی های بیشتری از خودتان را که دوست دارید پیدا کنید. آنها را نیز به لیست اضافه کنید!

قدر-دانی-از-خود

به تشویقات دیگران برای بالا بردن اعتماد بنفس خود تکیه نکنید

تعریف و تمجید دیگران از خودتان را بپذیرید ، اما اجازه ندهید که این منبع اصلی عزت نفس شما باشد. در نهایت، عزت نفس از درون شما می آید. مطمئنا خوب است که از دیگران اطمینان حاصل کنید که به شما خوب نگاه می کنند، اما می خواهید از درون احساس خوبی داشته باشید.

مراقب خودت باش

ورزش منظم کنید و مواد غذایی سالم بخورید و یک رژیم مناسب بگیرید. کار کردن و تنظیم اهداف می تواند به شما کمک کند احساس خوبی از لحاظ جسمی و ذهنی داشته باشید. یک رژیم متعادل نیز کلیدی است. همچنین گفته می شود که شما نباید بیش از حد تمرین کنید یا کالری مصرف کنید. برقراری تعادل دشوار است ، اما سعی کنید بر فواید درونی یک شیوه زندگی سالم تمرکز کنید و نه بیرونی .

از شبکه های اجتماعی اجتناب کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، استفاده از شبکه های اجتماعی با عزت نفس پایین ارتباط دارد. سعی نکنید بیش از حد به آن ها سر بزنید. آگاهانه برای تعامل کمتربا شبکه های اجتماعی تلاش کنید . اگر در مورد خودتان احساس ضعف می کنید، بهتر است برنامه ای (شبکه های اجتماعی) را از تلفن خود برای چند روز پاک کنید.
آرزو  کنم که لبهای من برجسته تر شود و دندانه هایم سفید تر ؟ مطمئنا . اما همانطور که قبلا گفتم، آن مسئله کمالگرایی نیست – این در مورد پذیرش خود است. پس از پیروی از مراحل فوق، من آموختم که خودم را بیشتردوست داشته باشم، و به نوبه خود، یک تصویر بدنی بهتر از آنچه قبلا داشتم، ایجاد کردم. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

تصویر خدمات اقساطی

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

علی قربانی

5 سال پیش

هیچوقت ظاهر زندگی کسی دیگه رو با باطن زندگی خودت مقایسه نکن به نظرم تو این زمانه که تمام مردم دارن به سمت تجمل گرایی و مقایسه با دیگران میرن و باعث میشن که زندگی خودشون رو از هم بپاشن این مقاله میتونه خیلی به این ادم ها کمک کنه,به من که کمک کرد
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات