جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

کاشت موی جلوی سر / هزینه و روش کاشت مو جلوی پیشانی

کاشت موی جلوی سر
تاریخ بروزرسانی : ۲۵ دی

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

کاشت موی جلوی سر شامل برداشتن فولیکول‌های مو از یک ناحیه و پیوند آن‌ها به ناحیه جلویی برای بازیابی خط موی طبیعی و بهبود تراکم ان است. البته اگر قصد انجام کاشت مو را دارید می‌توانید این کار را از بخش کاشت موی اقساطی به صورت قسطی انجام دهید و با استفاده از وام اعطایی، این کار را در کمتر از چند روز انجام دهید. سود این وام نیز تنها 4 درصد است و بسیار به صرفه می‌باشد.

 


تصویر خدمات اقساطی
ثبت درخواست

دلایل ریزش موی جلوی سر

ریزش مو یک مشکل رایج است که هم مردان و هم زنان را تحت تاثیر قرار می دهد و انواع خاصی از آن شایع تر از بقیه هستند. با بالا رفتن سن، افراد ممکن است با کاهش تدریجی موهای جلویی مواجه شوند. چندین علت رایج برای ریزش موی جلو وجود دارد که از آن جمله می توان به ژنتیک، عادات تغذیه نامناسب، استرس روحی و جسمی، بارداری، کمبود آهن، اختلالات غده تیروئید، عادات ناسالم، کمبود ویتامین B، کم آبی بدن و کاهش وزن شدید اشاره کرد.

  • ژنتیک نقش مهمی در ریزش مو دارد، بنابراین اگر اعضای نزدیک خانواده یا اقوام نزدیکتان با مشکلات ریزش مو مواجه هستند، احتمالاً شما نیز ممکن است مشکلات مشابهی را تجربه کنید. خوشبختانه، پیشرفت‌های علم و فناوری به روش‌های موثری مانند کاشت مو برای رفع ریزش مو در این گروه از افراد منجر شده است.
  • تغذیه مناسب برای حفظ سلامت مو بسیار مهم است. یک رژیم غذایی ناسالم و فاقد مواد مغذی ضروری می تواند به مرور زمان منجر به ریزش مو شود. مهم است که از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید که مواد مغذی لازم را برای سلامت بهینه مو فراهم کند.
  • استرس روحی و جسمی نیز می تواند باعث ریزش مو شود و موقعیت های استرس زا مانند بیکاری، تصادف یا جراحی می تواند به این مشکل کمک کند. مدیریت سطوح استرس برای به حداقل رساندن تأثیر آن بر سلامت مو ضروری است.
  • برخی از زنان ممکن است در دوران بارداری به دلیل کاهش سطح هورمون استروژن دچار ریزش مو شوند. این وضعیت که تلوژن افلوویوم نام دارد، حدود 40 تا 50 درصد از زنان باردار را تحت تاثیر قرار می دهد. مشاوره با یک متخصص مراقبت های بهداشتی برای زنان باردار با ریزش مو توصیه می شود تا مدیریت مناسب را تعیین کنند.
  • کمبود آهن یکی دیگر از علل شایع ریزش موی جلو در زنان است. کمبود آهن بسیاری از زنان را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر به عنوان علت ریزش مو شناخته شود، ممکن است مکمل ها توسط پزشک تجویز شوند. با این حال، مهم است که قبل از مصرف هر مکملی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید، زیرا اگر کمبود آهن دلیل اصلی ریزش مو نباشد، ممکن است مناسب نباشند.
  • کاهش وزن شدید، به ویژه در افرادی که قبلا اضافه وزن داشتند نیز باعث ریزش مو شود. کاهش وزن سریع اغلب منجر به کمبود ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای رشد موی سالم می شود. حفظ یک رژیم غذایی متعادل در طول سفرهای کاهش وزن برای جلوگیری از ریزش مو به عنوان یک عارضه جانبی بسیار مهم است.
  • اختلالات غده تیروئید، مانند کم کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید، می تواند به ریزش مو کمک کند. عدم تعادل در سطح هورمون تیروئید می تواند رشد مو را تحت تاثیر قرار دهد. تشخیص و مدیریت صحیح اختلالات تیروئید برای رفع نگرانی های ریزش مو ضروری است. برای تشخیص تیروئید می‌توانید از بخش آزمایش تیروئید در منزل استفاده کنید و این کار را در خانه خود انجام دهید
  • عادات ناسالم مانند رنگ کردن مکرر مو یا عدم رعایت بهداشت شخصی می تواند اثرات نامطلوبی بر سلامت مو داشته باشد. اتخاذ عادات سبک زندگی سالم برای حفظ سلامت مو بسیار مهم است.
  • کمبود ویتامین B، به ویژه کمبود ویتامین B12، با ریزش مو مرتبط است. این ویتامین برای عملکردهای مختلف بدن از جمله تولید گلبول های قرمز خون، قدرت سیستم ایمنی و رشد مو ضروری است. گنجاندن غذاهای غنی از ویتامین B در رژیم غذایی مانند هویج، تخم مرغ، گوشت قرمز، سویا و مرغ می تواند به جلوگیری از کمبود و تقویت موهای سالم کمک کند.
  • کم آبی می تواند بر سلامت فولیکول های مو تأثیر منفی بگذارد. مصرف آب کافی برای تامین مواد مغذی سلول ها و اطمینان از جریان خون مناسب در پوست سر ضروری است. هیدراتاسیون ناکافی می تواند منجر به خشکی پوست سر شود و تارهای مو را شکننده و ضعیف کند.

راه های درمان ریزش موی سکه ای را بشناسید

کاشت موی جلوی سر چه زمانی نیاز است؟

کاشت موی جلوی سر معمولاً زمانی مورد نیاز است که افراد دچار ریزش یا نازک شدن مو به ویژه در ناحیه جلویی پوست سر شوند

شایع ترین علت ریزش مو در مردان، طاسی با الگوی مردانه است که به نام آلوپسی آندروژنتیک نیز شناخته می شود. اغلب با عقب رفتن خط مو در ناحیه جلویی شروع می شود و در نتیجه پیشانی برجسته تر می شود. زنان همچنین می توانند ریزش مو را در ناحیه پیشانی تجربه کنند، اگرچه این ریزش نسبت به مردان کمتر رایج است. ریزش موی الگوی زنانه ممکن است منجر به گشاد شدن قسمت مرکزی یا پیشانی بیشتر شود.

در برخی موارد، ضربه یا آسیب به پوست سر می تواند منجر به ریزش مو در ناحیه پیشانی شود.  انواع خاصی از آلوپسی، مانند آلوپسی سیکاتریشال نیز می تواند باعث ریزش موی دائمی و ایجاد اسکار در ناحیه پیشانی شود.

کاشت موی جلوی سر برای خانمها

کاشت موی جلوی سر برای خانمها که به عنوان ترمیم خط مو نیز شناخته می‌شود، یک روش جراحی است که به زنان کمک می‌کند خط موی پایین‌تری داشته باشند. برای شروع، بسیار مهم است که با یک جراح کاشت مو متخصص مشورت کنید. در طول این مشاوره، جراح مورد شما را ارزیابی می کند، اهداف شما را مورد بحث قرار می دهد، تراکم موهای شما را بررسی می کند و تعیین می کند که آیا شما کاندید مناسبی برای این عمل هستید یا خیر.

برای زنان، ریزش مو اغلب پراکنده‌تر است و بر تراکم کلی موهایشان تأثیر می‌گذارد. تکنیک‌های کاشت موی جلوی سر برای خانمها معمولاً شامل توزیع مجدد فولیکول‌های موی سالم در مناطق نازک یا طاس است. بسته به نیاز فرد، ممکن است از روش هایی مانند FUE، FUT یا کاشت مستقیم مو (DHI) برای دستیابی به نتایج مطلوب استفاده شود.

به طور معمول جراحی های کاشت موی جلوی سر به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود. در این روش، جراح برش‌های کوچکی در ناحیه گیرنده ایجاد و با در نظر گرفتن شکل و تراکم موی مورد نظر، فولیکول‌های مو را با دقت کاشت می‌کند.

پس از جراحی، قرمزی و تورم موقتی در ناحیه گیرنده قابل انتظار است. ریزش موی اولیه فولیکول های پیوند شده در عرض چند هفته پس از جراحی شایع است. با این حال، ریشه مو دست نخورده باقی می ماند و در عرض چند ماه، موهای جدید در ناحیه پیوند شده شروع به رشد می کنند. ممکن است حدود 6 تا 12 ماه طول بکشد تا شاهد نتایج کامل پیوند باشیم. لازم به ذکر است که جراحی کاشت مو یک روش شخصی است و مشاوره با یک جراح واجد شرایط برای تعیین بهترین رویکرد برای شرایط فردی شما ضروری است.

بهترین قرص برای رشد مو را بشناسید

کاشت مو جلوی سر آقایان

بهترین روش کاشت مو برای مردان و زنان بر اساس ویژگی های منحصر به فرد الگوهای ریزش مو و ترجیحات خط موی آنها می‌تواند متفاوت باشد. در حالی که اصول اولیه کاشت مو یکسان است اما ملاحظات خاصی برای رفع نیازهای خاص هر جنس در نظر گرفته شده است.

کاشت مو جلوی سر آقایان

برای کاشت موی جلوی سر مردان، تکنیک‌هایی مانند پیوند واحد فولیکولی (FUT) یا استخراج واحد فولیکولی (FUE) معمولاً برای استخراج فولیکول‌های مو از ناحیه اهداکننده (معمولاً پشت یا کناره‌های سر) و کاشت آنها در نواحی طاس یا نازک‌شده استفاده می‌شوند.

روش های کاشت موی جلوی سر

روش های کاشت موی جلوی سر بر اساس نیاز فردشرایط او و نتایج مورد نظر متفاوت است. توصیه می شود برای تعیین مناسب ترین روش حتما با جراح کاشت مو مشورت کنید. روش‌های کاشت مو جلوی پیشانی تکنیک‌های جراحی هستند که برای رفع ریزش مو و بازیابی رشد مو استفاده می‌شوند و در ادامه چند روش متداول استفاده به همراه توضیحات ان ذکر شده است.

پیوند واحد فولیکولی (FUT)

در روش FUT که به روش نواری نیز معروف است، نواری از پوست سر دارای مو با عمل جراحی از پشت یا دو طرف سر برداشته می شود. سپس این نوار در گرافت‌های مو جدا شده و به قسمت‌های طاسی یا نازک پیوند می‌شود.

استخراج واحد فولیکولی (FUE)

FUE شامل استخراج جداگانه فولیکول های مو به طور مستقیم از ناحیه اهداکننده، به طور معمول از پشت سر است. این روش از ایجاد اسکار خطی جلوگیری می کند و نتیجه طبیعی تری را به همراه می آورد. سپس فولیکول های استخراج شده به محل های گیرنده پیوند می شوند.

کاشت مستقیم مو (DHI)

مشابه FUE، DHI شامل استخراج تک تک فولیکول های مو می شود. با این حال، DHI از یک ابزار تخصصی به نام قلم کاشت Choi استفاده می کند که مستقیماً فولیکول های مو را در ناحیه گیرنده کاشت می کند. این روش نیاز به ایجاد برش را از قبل بی نیاز می کند.

کاشت مو

کاشت موی رباتیک

سیستم های رباتیک از هوش مصنوعی و بازوهای رباتیک برای انجام عمل کاشت مو استفاده می کنند. این سیستم فولیکول های مو را با استفاده از فناوری هدایت تصویر استخراج می کند و جراح سپس گرافت های برداشت شده را کاشت می کند.

میکروپیگمنتیشن پوست سر (SMP)

اگرچه روش پیوند نیست، اما روشی غیر جراحی است که ظاهر مو را با خالکوبی نقاط ریز روی پوست سر شبیه سازی می کند. این می تواند توهم یک مدل موی وزوز را ایجاد کند یا به نواحی با موهای نازک تراکم اضافه کند.

 

مراقبت های بعد از کاشت موی جلوی سر

  • پس از عمل کاشت موی جلوی سر مراقبت مناسب برای اطمینان از بهبودی کامل و رشد بهینه موهای کاشته شده از مهم‌ترین نکات به حساب می‌آید.
  • جراح شما دستورالعمل های خاصی را متناسب با مورد فردی شما ارائه می‌کند که باید آنها را با دقت دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
  • از هر گونه فعالیت یا عادتی که ممکن است باعث آسیب یا کنده شدن پیوندها شود اجتناب کنید که شامل دست زدن یا خاراندن ناحیه پیوند شده، پوشیدن کلاه در یک دوره توصیه شده است.
  • به آرامی ناحیه پیوند شده را طبق دستور جراح خود تمیز کنید تا تمیز بماند و از عفونت جلوگیری شود. از شامپوی ملایم و آب ولرم استفاده کنید و از آب داغ یا شستشوی شدید اجتناب کنید. بهترین شامپو برای ریزش مو را بشناسید
  • ناحیه پیوند شده را از نور مستقیم خورشید به مدت چند هفته پس از عمل محافظت کنید
  • سایر نکات را می‌توانید از دکتر پوست آنلاین پرسیده و از خانه خودتان با او به صورت صوتی یا تصویری و حتی چت متنی گفتگو کنید.

فیلم کاشت مو جلوی سر

کاشت موی جلوی سر به صورت مصنوعی

کاشت موی مصنوعی که با نام‌های کاشت موی غیر جراحی نیز شناخته می‌شود، روشی است که با استفاده از الیاف موی مصنوعی انجام می‌شود. برخلاف روش‌های سنتی کاشت مو که شامل برداشت و پیوند فولیکول‌های واقعی مو می‌شود، کاشت موی مصنوعی شامل چسباندن الیاف موی مصنوعی به پوست سر با استفاده از تکنیک‌های مختلف مانند باندینگ یا بافتن است.

این الیاف موی مصنوعی در رنگ‌ها، طول‌ها و بافت‌های مختلف برای مطابقت با نوع مو موجود هستند. این روش یک جایگزین غیر تهاجمی برای جراحی است و می‌تواند برای افرادی مناسب باشد که به دلیل در دسترس نبودن موی اهداکننده در بخشی از سر خود، یا دلایل پزشکی دیگر، کاندیدای ایده‌آل برای جراحی‌های سنتی کاشت مو نیستند.

خرید قرص رینفولتیل برای درمان ریزش مو

هزینه کاشت موی جلوی سر

مهمترین عواملی که در هزینه کاشت موی جلوی سر تاثیر دارند، میزان طاسی و انتخاب نوع کاشت موی جلوی سر است. اما به طور میانگین هزینه کاشت مو در حال حاضر بین 9 تا 16 میلیون تومان است که با توجه به نکات گفته شده متغیر خواهد بود.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات