جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

بهترین شامپو برای ریزش مو / شامپو ضد ریزش موی خارجی یا ایرانی؟

بهترین شامپو برای ریزش مو
تاریخ بروزرسانی : ۲۵ دی

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

اگر دچار ریزش مو هستید، احتمالاً انواع روش‌های جلوگیری از ریزش مو را امتحان کرده‌اید. اگر به دنبال یافتن بهترین شامپو برای ریزش مو هستید، لازم است بدانید که هر شامپویی مناسب شما نیست. ریزش مو یا نازک شدن مو دلایل مختلفی دارد. به همین دلیل، نوع شامپویی که مناسب شماست، ممکن است برای شخص دیگر جواب ندهد.

بنابراین راه چاره این نیست که صرفا در داروخانه‌های مختلف بگردید و اولین شامپوی ضد ریزشی که به چشمتان می‌خورد را بخرید. البته آزمون و خطا کردن برای انتخاب محصولی مثل شامپو اجتناب‌ناپذیر است، اما باید در کنار آن علت ریزش موهای خود را هم بشناسید.

این مطلب را بخوانید؛ چون ما تلاش کرده‌ایم به شما انواع شامپوهای ضد ریزش مو را به شما معرفی کنیم. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای یافتن علت ریزش موی خود با دکتر پوست آنلاین در شرکت حال مشورت کنید. مشورت با یک پزشک متخصص به شما کمک می‌کند که بهترین شامپو ضد ریزش مو را برای خود انتخاب کنید (ضمن اینکه می‌توانید دربارۀ علل ریزش مو در این مقاله بیشتر بخوانید).

بهترین شامپو برای ریزش مو


تصویر خدمات اقساطی

ترکیبات موجود در شامپوهای ضد ریزش مو

احتمالا میان شما کسانی هستند که فکر می‌کنند بهترین شامپو برای ریزش مو تبلیغات است و اساساً شامپو نمی‌تواند جلوی ریزش مو را بگیرد. برای آنکه بدانید این استدلال درست است یا نه، بهترین راه آشنایی با ترکیباتی است که در شامپوهای ریزش مو استفاده می‌شود.

یادآوری این نکته لازم است که مکانیزم عملکرد شامپوهای ضد ریزش مو با هم متفاوت است. بعضی از شامپوهای ضدریزش مو حاوی ترکیباتی هستند که ریزش مو را کم می‌کنند و بعضی دیگر موها را ضخیم و حجیم می‌کنند و کارکرد آرایشی دارند. در این مطلب دربارۀ نقش ویتامین ها در ریزش مو نیز بیشتر بخوانید.

بازمی‌گردیم به سوالی که قرار است در این بخش به آن پاسخ دهیم: ترکیبات شامپوهای ضدریزش مو چیست؟ یه موارد زیر توجه کنید:

  • هیستیدین: این اسیدآمینه مس اضافی در مو را جذب می‌کند و از مو در برابر  آسیب اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌نماید.
  • فیتو کافئین: کافئین باعث سرکوب تستوسترون اضافی در ریشۀ مو می‌شود. تستوسترون می‌تواند رشد موهای سر در مردان و زنان را سرکوب کند.
  • نیاسین (ویتامین B3): این ویتامین باعث پرپشت شدن موها می‍شود. همچنین گردش خون و جریان خون را در پوست سر تحریک می‌کند.
  • بیوتین: بیوتین یک ویتامین محلول در آب است. وجود بیوتین در رژیم غذایی برای رشد مو بسیار مهم است. برخی از شامپوها نیز حاوی این ماده هستند که می‌تواند باعث پر شدن مو و کاهش شکستگی در مو شود.
  • روغن‌های ضروری: تعدادی از روغن‌های ضروری مو را ضخیم‌تر می‌کند و موجب می‌شود که موها کمتر مستعد شکستگی باشند. این روغن‌ها عبارتند از: نعناع فلفلی، اسطوخودوس، علف لیمو، رزماری و آویشن.
  • ماینوکسیدیل: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) این ماده را برای درمان ریزش مو تأیید کرده است. برخی از شامپوها حاوی ماینوکسیدیل هستند.
  • سائوپالمتو: سائوپالمتو به کاهش ریزش مو که به دلیل عدم تعادل هورمونی رخ داده، کمک می‌کند. بسیاری از مردان برای کاهش ریزش موی سر خود از شامپوی حاوی سائوپالمتو استفاده می‌کنند.

اگر نیاز به مولتی ویتامین دارید و می‌خواهید قرص فارماتون اصل را خریداری کنید از طریق لینک مشخص شده اقدام کنید.

شامپو برای ریزش مو

لیست بهترین شامبوها برای ریزش مو

در این بخش می‌خواهیم به شما تعدادی از بهترین شامپوهای ضد ریزش مو را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: چگونه از شر ریزش مو خلاص شویم

  • شامپو ضد ریزش مو هگور

این شامپو ساخت کشور فرانسه است و کارکرد آن کاهش ریزش مو و افزایش استحکام مو است. این شامپو مواد مغذی را به فولیکول مو می‌رساند و در نتیجه باعث تقویت مو می‌شود. می‌توانید این شامو یا سایر شامپوها را  از فروشگاه آنلاین حال خریداری کرده و پس از خرید آن را درب منزل تحویل بگیرید.

  • شامپو ضد ریزش مو ویشی

شامپوی ویشی ساخت کشور فرانسه است. این شامپو با ویتامین PP، B5 و B6 غنی شده و ریزش مو را کاهش می‌دهد. این شامپو حتی برای کسانی که پوست سرشان حساس است، قابل استفاده است.

  • شامپو کافئین سریتا

شامپو ضد ریزش مو سریتا مدل Caffeine یک محصول ایرانی است. کافئین موجود در این شامپو باعث افزایش گردش خون در کف سر و تغذیه ریشه مو می‌شود. در نتیجه فولیکول‌های مو تقویت می‌شوند و ریزش مو کاهش می‌یابد.

شامپو کافئین سریتا برای ریزش مو

  • شامپو ضد ریزش مو کاندید

ترکیبات شامپو ضد ریزش مو کاندید شامل کافئین، رزماری و جینکوبیلوباست. این ترکیبات باعث استحکام ریشۀ موها می‌شود و ریزش مو را کاهش می‌دهد. این شامپو برای کسانی که موهای خشک دارند یا پوست سرشان حساس است، نیز قابل استفاده است.

  • شامپو ضد ریزش مو ویرا استتیک

شامپو ضد ریزش مو ویرا استتیک از بهترین شامپوها برای درمان ریزش مو است. ترکیبات این شامپو شامل جینسینگ، کافئین و آرژنین است که باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود. این شامپو باعث اکسیژن رسانی و تغذیه فولیکول مو می‌شود.

بیشتر بخوانید: 8 علت سفید شدن مو در جوانی

  • شامپو تقویت کننده و حجم دهنده آمینو اسید فولیکا

فولیکا یک برند ایرانی است. شامپو تقویت کننده و حجم‌دهندۀ فولیکا از پروتئین آمینو اسید ساخته شده و برای موهای نازک و کم حجم بسیار مفید است. سبوس برنج، روغن تخم کتان و عصاره رزماری ترکیبات دیگر این شامپوست که به کاهش ریزش مو کمک می‌کند.

  • شامپو ضد ریزش سبامد

شامپو ضد ریزش سبامد با کمپلکس BHE و کافئین موجب افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود و در نتیجه رویش مو را بهبود می‌دهد. این شامپو فاقد مواد قلیایی است. pH این شامپو بالاترین سازگاری را با پوست دارد و به همین دلیل برای همۀ موها مناسب است.

  • شامپو آلپسین

آلپسین محصول کشور آلمان است. شامپو کافئین آلپسین خاصیت حجم‌دهندگی دارد و با تحریک پوست سر به رشد موها کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان موجود در کافئین این شامپو کمک می‌کند که سلول‌های سالم و مولد مو رشد کنند.

بهترین قرص برای رشد مو را بشناسید

شامپوی آلپسین

بهترین شامپوها برای انواع ریزش مو

اگر موی شما دچار ریزش است، آیا هر شامپو ضد ریزش مو برای شما مناسب است؟ به این مؤلفه‌ها توجه کنید: مرد هستید یا زن؟ موهایتان چرب است یا خشک؟ آیا شوره سر هم دارید؟ آیا پوست کف سرتان دچار خارش است؟ ریزش موی شما کلی است یا سکه‌ای است؟ در این بخش می‌خواهیم بهترین شامپوهایی را که مناسب شماست، به شما معرفی کنیم.

بهترین شامپو ضد ریزش مو آقایان

الگوی ریزش مو در مردان و زنان با هم فرق دارد. ریزش مو در مردان معمولا به این شکل است: 1- عقب رفتن خط موی شقیقه 2- نازک شدن موهای فرق سر 3- کم پشت شدن و ریزش کلی موی سر. مردان معمولا بر اثر دلایلی مثل ژنتیک، استرس، هورمون، عدم رعایت بهداشت پوست سر یا برعکس شستشوی زیاد دچار ریزش مو می‌شوند.

از آن‌جایی که ریزش مو در مردان بیش از زنان است، شامپوهای ریزش مو برای مردان ترکیبات قوی‌تری دارند. همچنین از آن‌جایی که غدد مولد چربی در پوست سر آقایان چربی بیشتری (در مقایسه با زنان) تولید می‌کند، شامپوهای ضد ریزش مو برای آقایان چربی را بیشتر کاهش می‌دهد.

اگر به دنبال بهتر شامپو ضد ریزش مو آقایان هستید، به شما محصولات زیر را پیشنهاد می‌کنیم. البته مارک‌های زیاد دیگری هم در بازار وجود دارند. می‌توانید با دکتر پوست آنلاین نیز برای انتخاب شامپوی مناسب خود مشورت کنید:

  • شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره مخصوص آقایان
  • شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو مردانه آدرا
  • شامپو ضد شوره آقایان خنک کننده نعنایی کلیر
  • شامپو آلپسین مدل caffeine C1
  • لوسیون ضد ریزش مو آقایان فولیکا
  • ژل کرم ریزش سکه ای سریتا

درباره قرص رینفولتیل برای ریزش مو بیشتر بدانید و برای خرید آن از اینجا اقدام کنید.

ریزش موی آقایان

بهترین شامپو ضد ریزش مو برای خانم ها

اگرچه ریزش مو در مردان بیش از زنان است؛ اما زنان هم دچار این عارضه می‌شوند. زنان معمولا موهای خود را سفت می‌بندند، از اتوی مو و بابلیس بیشتر استفاده می‌کنند، بیشتر موهای خود را شانه می‌کنند، بیشتر موی خود را رنگ و اکستنشن می‌کنند و همۀ این کارها می‌تواند در بلند مدت باعث ریزش مو شود. علاوه بر آن عواملی مثل مشکلات هورمونی و استرس و ژنتیک هم در ریزش موی زنان نقش دارد.

برندهای محصولات بهداشتی علاوه بر شامپو ضد ریزش مو آقایان، برای بانوان نیز شامپوهای ضد ریزش مو تولید کرده‌اند؛ در میان آن‌ها می‌توان به محصولات زیر اشاره کرد:

  • شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره مخصوص خانم‌ها
  • شامپو ضد ریزش اکسپرت بانوان الیژن
  • شامپو ضد ریزش و تقویت کننده فولیکا
  • شامپو ضد ریزش کافئین نوتریسل 300میل نئودرم

بهترین شامپو برای موهای چرب و ریزش مو

کسانی که موهای چرب دارند، معمولا زیاد موهای خود را می‌شویند. اما شستشوی زیاد علاوه بر اینکه به موها آسیب می‌زند، پوست کف سر را خشک می‌کند و پوست سر به جبران این خشکی چربی بیشتری تولید می‌کند.

بهترین شامپو برای موهای چرب، شامپویی است که چربی سر را متعادل کند. این چربی علاوه بر آنکه ظاهر ناخوشایندی به موها می‌دهد، باعث ریزش بیشتر موها هم می‌شود.

از جمله بهترین شامپو برای موهای چرب و ریزش مو می‌توان به شامپو برای موهای چرب و کم پشت فولیکا اشاره کرد. در ترکیبات این شامپو از سیومین استفاده شده که ترشح چربی را کنترل می‌کند. این شامپو همچنین دارای کمپلکس ضدقارچ و عصاره گزنه است.

شامپوی دیگر شامپو ضد ریزش موهای چرب آلپسین مدل A2 است که ریزش مو و چربی بیش از حد آن را کنترل می‌کند. کافئین موجود در این شامپو جریان خون در پوست سر را افزایش می‌دهد و باعث تغذیه بیشتر فولیکول‌های مو می‌شود.

شامپو برای ریزش مو و موهای چرب

بهترین شامپو برای ریزش مو و شوره سر

اگر در کنار ریزش مو، شوره سر هم داشته باشید، مشکلتان دو برابر است. وقتی سلول‌های پوست سر به صورت غیرطبیعی تکثیر شوند، کف سرتان پوسته پوسته شده و اغلب دچار خارش هم می‌شود. برای آن‌که در کنار ریزش مو، شوره سرتان را هم درمان کنید، نیاز به شامپویی دارید که هردو کار را برایتان انجام دهد. (درباره درمان شوره سر این مطلب را یخوانید)

در میان شامپوهایی که هردو کارکرد را داشته باشند می‌توانیم به شامپو ضدشوره آلپسین دابل افکت اشاره کنیم که محصول کشور آلمان است. این شامپو هم شوره سر و هم ریزش مو را یک جا درمان می‌کند. همچنین می‌توانیم از شامپو روزانه 2 در 1 نوتروجینا نام ببریم که هم به کاهش شوره سر کمک می‌کند و هم با داشتن ویتامین E به تغذیه پوست سر و رشد موها کمک می‌کند. شامپو ضدشوره کلیمبازول هگور هم با ترکیبات پیروکتون اولامین و پیریتیون خاصیت ضد قارچ دارد و شوره سر را کم می‌کند. همچنین به دلیل داشتن زینک، باعث افزایش ضخامت ساقه مو می‌شود و ریزش مو را کاهش می‌دهد.

بهترین شامپو برای ریزش مو و خارش سر

خارش سر علت‌های متفاوتی دارد. اگر سرتان دچار خارش است، ابتدا باید دلیل خارش را پیدا کنید: آیا بر اثر استحمام دیر به دیر دچار خارش سر شده‌اید؟ آیا دچار تینئا کاپیتیس هستید (این عفونت قارچی به فولیکول مو نفوذ می‌کند و باعث ریزش مو و خارش می‌شود)؟ آیا دچار شپش شده‌اید؟ یا اینکه به بیماری پسوریازیس مبتلا هستید؟

برای تشخیص علت خارش پوست سرتان حتما از دکتر آنلاین پوست و مو مشورت بگیرید تا شامپوی مناسبی را به شما پیشنهاد دهد.

از جمله شامپوهایی که هم خاصیت ضدخارش دارند و هم ضد ریزش مو هستند، می‌‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شامپو سر و بدن ضد خارش و ضد التهاب رپلر مناسب پوست آسیب دیده
  • شامپو مو آلپسین مدل Caffeine C1
  • شامپو مو بی کی مدل ANTI HAIRFALL
  • شامپو مو دئودراگ مدل پسوریازیس

شامپو برای ریزش موی سکه ای

بهترین شامپو برای ریزش موی سکه ای

ما قبلا دربارۀ طاسی سکه ای در خانم‌ها و آقایان مطلبی را منتشر کرده‌ایم. طاسی سکه‌ای زمانی اتفاق می‌‎افتد که سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو حمله کند و باعث ریزش آن‌ها شود. بنابراین برای درمان ریزش موی سکه ‌ای باید حتما از متخصص پوست و مو کمک بگیرید.

معمولا شامپوهایی که برای ریزش موی سکه‌ای توصیه می‌شود، همان شامپوهای ریزش مو هستند که فرمولاسیون آن‌ها دارای مواد شیمیایی خشن نیست. علاوه بر آن برای درمان طاسی سکه‌ای باید داروهایی مثل محلول ماینوکسیدیل، آنترالین، اسید دی بوتیل استر (SADBE) و دیفنیل سیکو پروپنون (DPCP) تجویز شوند. ژل کرم ریزش سکه ای سریتا نیز یکی از محصولاتی است که برای درمان این نوع از ریزش مو در دسترس است.

بیشتر بخوانید: کاشت مو اقساطی

بهترین شامپو برای رشد مجدد موهای ریخته شده

در بخش قبلی به داروهایی برای درمان ریزش موی سکه‌ای اشاره کردیم که شناخته‌شده‌ترینشان ماینوکسیدیل است. این داروها به رشد مجدد مو کمک می‌کنند، البته نمی‌توانند از ریزش مو و ایجاد لکه‌های کچلی جدید جلوگیری کنند. علاوه بر آن، پزشکان متخصص پوست با توجه به علت ریزش مو، برای رویش مجدد داروهایی مثل فیناستراید، اسپیرونولاکتون، دوتاستراید را تجویز می‌کنند.

برندهای مختلفی ادعا می‌کنند که شامپوهایی را برای رشد مجدد مو ساخته‌اند. هنوز ثابت نشده که شامپوها واقعا بتوانند باعث رویش مجدد موهای ریخته‌شده بشوند. بنابراین در این زمینه باید با پزشک خود مشورت کنید. اما در میان محصولاتی که اکنون در ایران در دسترس است، می‌توان به شامپو تخصصی بایوفول محصول کشور کانادا اشاره کرد. گفته می‌شود که این شامپو درمان کننده انواع الگوهای ریزش مو است و موهای نازک و کم پشت ضعیف و آسیب‌دیده را درمان می‌کند. همچنین محصولات سریتا برای درمان ریزش سکه‌ای نیز می‌توانند به رشد مجدد موها در نواحی طاس‌شده کمک کنند.

نحوه کاشت موی جلوی سر و هزینه آن

شامپو برای ریزش مو

بهترین شامپو ضد ریزش مو خارجی

در این مطلب به انواع شامپوهای خارجی ضد ریزش مو اشاره کردیم، همچون آلپسین، ویشی، هگور و بایوفول که به ترتیب ساخت کشورهای آلمان، فرانسه و کانادا هستند. البته با توجه به محدودیت‌های موجود ممکن است این شامپوها همیشه در دسترس نباشند؛ ضمن آنکه قیمت آن‌ها در مقایسه با محصولات ایرانی بالاتر است.

بهترین شامپو برای ریزش مو ایرانی

برندهای ایرانی نیز محصولات خوبی را برای درمان ریزش مو عرضه کرده‌اند. شرکت‌های سینره، آدرا، سریتا، فولیکا و … از جملۀ این شرکت‌ها هستند. مزیت استفاده از محصولات ایرانی این است که هم همواره در دسترس هستند و هم قیمت مناسبی دارند. به هر ترتیب بهتر است برای انتخاب شامپوی مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین شامپوی حاوی ماینوکسیدیل

شما علاوه بر اینکه می‌توانید محلول ماینوکسیدیل را برای درمان ریزش موی خود مصرف کنید، این امکان را دارید که از شامپوهای حاوی ماینوکسیدیل برای پرپشت‌تر کردن موهایتان استفاده کنید. از جمله شامپوهایی که حاوی ماینوکسیدیل هستند می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • شامپو ماینوکسی لافارو در دو مدل: موهای چرب و کدر و موهای خشک و زبر
  • شامپو ماینوکسی دئودراگ
  • شامپو ماینوکسیدیل لامینین
  • شامپو ماینوکسا ویرگو

بهترین روش کاشت مو چیست؟

خرید بهترین شامپو برای ریزش مو

‌اگر دچار ریزش موی سر هستید، بهتر است به جای آزمون و خطا کردن با شامپوهای مختلف، نزد یک پزشک متخصص پوست و مو بروید تا علت ریزش موی سر شما مشخص شود. اگر ریزش موی سر شما نیاز به دارودرمانی داشته باشد (برای مثال اگر بر اثر مشکلات هورمونی دچار این عارضه شده باشید) معمولا شامپوها در درمان قطعی شما بی اثر هستند. شما در کنار درمان ریزش موی سر زیر نظر یک متخصص، می‌توانید از بهترین شامپو برای ریزش مو هم استفاده کنید. اما بهتر است که برای انتخاب شامپو از دکتر پوست خود کمک بگیرید. به شما پیشنهاد می‌دهیم که با دکتر آنلاین پوست و مو در شرکت حال مشورت کنید.

اما برای خرید بهترین شامپو برای ریزش مو می‌توانید از فروشگاه آنلاین حال نیز استفاده کنید و پس از خرید آن را درب منزل تحویل بگیرید.

منابع

https://www.healthline.com

https://www.mayoclinic.org

https://www.expertreviews.co.uk

 

سوالات متداول

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات