جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

زمان مناسب برای رابطه جنسی بعد از عمل بینی

رابطه جنسی بعد از عمل بینی
تاریخ بروزرسانی : ۰۹ مهر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

یکی از پرتکرارترین سوالات میان زوج‌های جوان در کلینیک‌های زیبایی زمان مناسب برای رابطه جنسی بعد از عمل بینی است. خیلی از افرادی که متقاضی جراحی بینی هستند، مایلند بدانند بعد از گذشت چند وقت از عمل بینی می‌توانند با همسر خود رابطه زناشویی برقرار کنند؟ ما این دسته از سوالات را بسیار تحسین می‌کنیم. چراکه دانستن پاسخ آن کمک بسیار اعظمی به سلامتی افراد بعد از جراحی زیبایی می‌کند.

عمل زیبایی بینی نیز مانند سایر جراحی‌های دیگر مراقبت‌های خاص خودش را می‌طلبد. این مراقبت‌ها از نحوه تغذیه بعد از عمل بینی تا شیوه خوابیدن یا استحمام و ورزش بعد از عمل بینی کاملا متغیر است. قاعدتا رعایت نکات و مراقبت‌های بهداشتی بعد از جراحی تاثیر به‌مراتب چشمگیری در کاهش مدت زمان بهبودی افراد دارد. برخی گمان می‌کنند رابطه جنسی هیچ‌گونه تاثیری بر سلامت بینی بعد از جراحی ندارد. برخلاف این تصور عمومی باید بگوییم رابطه زناشویی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که اگر به‌درستی رعایت نشود می‌تواند اثراتی بسیار مخرب بر سلامت بینی داشته باشد.

عموما بهترین زمان برای برقراری رابطه زناشویی بعد از عمل بینی 3 تا 4 هفته بعد از جراحی است. طبق توصیه پزشکان داشتن فعالیت‌های سنگین بلافاصله بعد از عمل بینی می‌تواند خطر التهاب و خونریزی را به‌دنبال داشته باشد. بنابراین تمام جراحان زیبایی به مراجعان خود توصیه می‌کنند تا 3 هفته از انجام هرگونه فعالیت سنیگنی نظیر ورزش یا رابطه جنسی خودداری کنند. انجام این قسمت فعالیت‌ها به دلیل افزایش ضربان قلب و فشار جون منجر به تورم و التهاب بیشتر در بینی هم می‌شود.


تصویر خدمات اقساطی
ثبت درخواست

رابطه جنسی بعد از عمل بینی و تاثیر آن بر میزان تورم بینی

همان‌طور که گفته شد، رابطه جنسی جزو فعالیت‌هایی سنگین بعد از جراحی بینی به‌حساب می‌آید که بایستی افراد از انجام آن اجتناب ورزند. طبیعتا تا 3 هفته هیچ‌گونه توصیه‌ای به انجام رابطه جنسی بعد از عمل بینی نمی‌شود. بعد از گذشت 3 هفته نیز پزشکان توصیه می‌کنند جهت اطمینان بیشتر و رسیدن به بهودی کامل، طول رابطه زناشویی را کاهش دهید. ذکر این نکته حائز اهمیت است که بینی برای رسیدن به نقطه صد در بهبودی به یک دوره زمانی 6 ماهه نیازمند است. بنابراین داشتن روابط جنسی طولانی‌مدت می‌تواند تا بعد از 3 هفته نیز همچنان خطر خونریزی، التهاب یا تورم را برای افراد به‌دنبال داشته باشد.

ضمن اینکه در اینگونه روابط ریسک ضربه‌زدن یا فشار زیاد روی بینی بیشتر است. این را درنظر داشته باشید که اگر ضربه واردشده به بینی شدید باشد، با پارگی عروق ونواحی در حال ترمیم مواجه خواهید شد. با بروز این آسیب قاعدتا زمان رسیدن به بهبودی کامل طولانی‌تر خواهد شد.

رابطه جنسی بعد از عمل بینی

زمان مناسب رابطه جنسی بعد از عمل بینی

پاسخ به این سوال که تا چه مدت بعد از عمل بینی نباید رابطه جنسی یا رابطه مقعدی داشت، بستگی زیادی به نوع و ساختار بینی افراد دارد. ما رد عمل‌های زیبایی با دو نوع بینی در افراد مواجه می‌شویم که شامل بینی غضروفی یا استخوانی و بینی گوشتی می‌شوند.

در بینی‌های غضروفی یا استخوانی بافت غضروفی بسیار قوی است اما در مقابل افراد صاحب پوستی بسیار نازک هستند. این وضعیت در بینی‌های گوشتی کاملا وارونه است؛ به‌عبارتی بافت عضروف در افرادی با بینی گوشتی بسیار ضعیف است اما در مقابل پوست بینی به دلیل تجمع چربی زیاد بافتی بسیار ضخیم دارد.

در میان این دو گروه از افراد کسانی که صاحب بینی گوشتی هستند به مدت زمان بیشتری برای بهبودی نیاز دارند. دلیل این امر هم ضخامت زیاد پوست بینی است که منجر به تورم بیشتر در این ناحیه می‌شود. از همین‌رو پزشکان به افرادی که صاحب بینی گوشتی هستند توصیه می‌کنند تا 3 الی 4 هفته از هرگونه رابطه جنسی بعد از عمل بینی خودداری کنند. این زمان برای افرادی با بینی استخوانی چیزی حدود 2 الی 3 هفته تعریف شده است که البته برای افرادی با میل جنسی زیاد کمی دشوار است.

لازم به ذکر است که بهترین زمان برای آغاز رابطه زناشویی بعد از عمل بینی 20 روز بعد از جراحی است. در اغلب موارد بعد از گذشت 20 روز فرآیند گردش خون در ناحیه جراحی‌شده به روال طبیعی خودش برمی‌گردد و تورم موجود در پوست تا حد بسیار زیادی بهبود پیدا می‌کند.

درباره رضایت از رابطه زناشویی بیشتر بدانید.

توصیه‌هایی برای رابطه جنسی بعد از عمل بینی

اگر قرار است به نتیجه‌ای دلخواه و مطلوب از عمل بینی برسید، بایستی نکات و اصول بهداشتی توصیه‌شده از سوی جراح را جدی بگیرید. یکی از مهم‌ترین این نکات اجتناب از انجام فعالیت‌های سنگین است که پزشکان رابطه جنسی را نیز شکلی مهم از آن می‌دانند. در بخش پایانی این مطلب به بررسی توصیه‌های بهداشتی درباره رابطه جنسی بعد از عمل بینی خواهیم پرداخت.

عمل دماغ

  • از قرارگرفتن در وضعیت دمر یا موقعیت‌هایی که مستلزم خم‌شدن سر و ایجاد فشار بر بینی است، خودداری کنید.
  • در رابطه جنسی بعد از عمل بینی از پوزیشن‌هایی استفاده کنید که کمترین تاثیر را در افزایش فشار خون دارند.
  • در هنگام رابطه زناشویی حواستان به ساختار بینی باشد و تلاش کنید تا از هرگونه فشار یا ضربه به آن جلوگیری کنید.
  • بینی برای بهبودی کامل به یک دوره زمانی 6 ماهه نیاز دارد. بنابراین تا رسیدن به این نقطه از داشتن روابط جنسی طولانی‌مدت بپرهیزید.
  • اجازه دهید بینی بعد از جراحی روال طبیعی و عادی خود را برای بهبودی طی کند. بنابراین تلاش نکنید تا با خوردن مولتی‌ویتامین‌ها یا داروهای گیاهی زمان بهبودی را سرعت ببخشید. این کار فقط منجر به وخیم‌ترشدن اوضاع می‌شود.
  • رابطه جنسی بعد از عمل بینی را آرام آرام آغاز کنید و هر زمان احساس کردید بینی دچار تورم بیشتر شده است، رابطه جنسی را متوقف کنید.
  • از درد به‌عنوان یک نشانه یا راهنما در روابط جنسی خود کمک بگیرید. ممکن است از لحاظ جسمانی کاملا آمادگی برقراری رابطه زناشویی بعد از عمل بینی را داشته باشید، اما در طول رابطه کمی درد را تجربه کنید. در این شرایط بهتر است درد را یک هشدار برای افزایش فشار خون بدانید و همان لحظه رابطه جنسی را متوقف کنید.
  • در حین انجام رابطه جنسی بعد از عمل بینی از انجام هرگونه حرکت ساده و کوچکی که منجر به ایجاد فشار یا ضربه بر بینی می‌شود (مانند بوسیدن) خودداری کنید.
  • اگر در حین رابطه جنسی ضربه به بینی وارد شد، در صورت شدیدبودن فشار و ضربه سریعا به پزشک خود مراجعه کنید.

درباره بهترین زمان برای رابطه جنسی بیشتر بدانید.

عوارض احتمالی رابطه جنسی بعد از عمل بینی

بهبودی پس از جراحی بینی به صبر و حوصله نیاز دارد، به خصوص در مورد از سرگیری فعالیت جنسی. بینی نیاز به زمان دارد تا بدون اختلال ترمیم شود و نتایج مطلوبی نیز حاصل شود. فشارهای ناشی از فعالیت بدنی مانع بهبودی شده و به همین جهت بهتر است در ابتدا از رابطه جنسی خودداری کنید. سکس ممکن است باعث باز شدن مجدد بخیه ها، افزایش تورم و کبودی و تغییر شکل بینی شود. جراحان توصیه می کنند حداقل دو هفته صبر کنید تا آرام آرام و پس از بهبودی نسبی وارد رابطه شودید. ضمن اینکه پوزیشن هایی را انتخاب کنید که فشار روی بینی کمتر باشد رابطه جنسی با کمترین فشار انجام شود

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات