جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

میل جنسی زیاد / علت میل جنسی بالا و راه های کنترل آن

میل جنسی زیاد
تاریخ بروزرسانی : ۲۹ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

میل جنسی زیاد می‌تواند یک وضعیت چالش برانگیز برای فرد و زندگی او باشد. زیرا ممکن است در زندگی روزمره و روابط او تداخل ایجاد کند. این پدیده که می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله هورمون ها، سطح استرس، سلامت جسمانی و رفاه روانی باشد یک بیماری نیست و باید تنها در زمانی که مشکل ساز است کنترل شود. این کار با کمک پزشکان و مشاوران متخصص انجام می‌گیرد.


تصویر خدمات اقساطی

میل جنسی زیاد یعنی چه؟

میل جنسی زیاد به این معنی است که شما میل شدید یا مکرر برای فعالیت جنسی دارید که این مسئله می‌تواند به طرق مختلفی ظاهر شود، از جمله افزایش افکار در مورد رابطه جنسی، خودارضایی مکرر یا فانتزی جنسی، و علاقه بیشتر به فعالیت جنسی با دیگران. داشتن میل جنسی بالا می تواند جنبه ای طبیعی از شخصیت فرد باشد یا ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند سن، تغییرات هورمونی، سطح استرس، داروها یا شرایط دیگر قرار گیرد. در حالی که برخی افراد ممکن است میل جنسی بالا را لذت بخش و رضایت بخش بدانند، برخی دیگر ممکن است از تمایلات جنسی خود احساس خجالت کنند.

افراد با میل جنسی زیاد به طور طبیعی سطح انرژی جنسی بالایی دارند و ممکن است به راحتی توسط محرک های مختلف تحریک شوند. این افراد ممکن است در مقایسه با کسانی که میل جنسی کمتری دارند، فرکانس و شدت افکار و خیالات جنسی بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، کسانی که میل جنسی بالایی دارند ممکن است به طور فعال به دنبال تجربیات جنسی جدید باشند و یا ممکن است تمایلات قوی‌تری برای کشف تمایلات جنسی خود داشته باشند.

شما میتوانید از بخش سوال رایگان از پزشک سایت حال با پزشکان و روانشناسان آنلاین به صورت کاملا رایگان ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را مطرح کنید.

علائم میلی جنسی بالا

در حالی که میل جنسی می تواند به طور گسترده ای در بین افراد متفاوت باشد، میل جنسی بالا با علاقه شدید و مکرر به افکار، فانتزی ها یا فعالیت های جنسی مشخص می‌شود. در ادامه برخی از  علائم میل جنسی زیاد ذکر شده است:

  • افکار جنسی مداوم: افراد با میل جنسی بالا اغلب مشغولیت مداوم و مزاحم با افکار جنسی را تجربه می‌کنند. این افکار در طول روز رخ می‌دهند و ممکن است به سختی بتوان آنها را کنترل کرد.
  • برانگیختگی شدید: افرادی که میل جنسی بالایی دارند افزایش حساسیت به محرک های جنسی که منجر به تخیلات یا تمایلات جنسی مکرر و شدیدتر می‌شود را تجربه می‌کنند.
  • میل شدیدتر برای فعالیت جنسی: افراد با میل جنسی زیاد تمایل شدیدی برای شرکت در فعالیت های جنسی در مقایسه با دیگران دارند. آنها ممکن است به طور فعال به دنبال شرکای جنسی باشند، درگیر خودتحریکی (حتی خودارضایی همسر) شوند یا تمایل به برخوردهای جنسی مکرر داشته باشند. برای درمان خودارضایی می‌توانید این مطلب را بخوانید.
  • مشکل در تمرکز: از آنجایی که افکار و تمایلات جنسی بیشتر فضای ذهنی این افراد را اشغال می کند، افرادی که میل جنسی بالایی دارند تمرکز روی سایر وظایف یا فعالیت های روزانه را دشوار می‌دانند.
  • تأثیر عاطفی: زمانی که تمایلات جنسی برآورده نمی شود یا زمانی که در روابط شخصی، کار یا زندگی اجتماعی تداخل ایجاد می کند، تمایلات جنسی شدید باعث ناراحتی عاطفی یا سرخوردگی می‌شود.

میل جنسی زیاد

صحبت درباره رابطه جنسی را در این مطلب بخوانید

دلایل شهوت و میل جنسی زیاد

دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که چرا شما ممکن است میل جنسی زیاد داشته باشید. این دلایل ممکن است شامل تغییرات هورمونی، سن، پویایی روابط، استرس، عوامل روانی و ژنتیک باشد.

تغییرات هورمونی می تواند نقش مهمی در میل جنسی شما داشته باشد. هورمون هایی مانند تستوسترون، استروژن و پروژسترون می توانند در طول چرخه قاعدگی نوسان داشته باشند و منجر به تغییر در میل جنسی شوند. سن نیز یک عامل است، به طوری که بیشتر افراد در سال های نوجوانی و اوایل بزرگسالی میل جنسی بیشتری دارند.

داشتن یک رابطه جنسی سالم و رضایت بخش با یک شریک می‌تواند میل جنسی را افزایش دهد، در حالی که استرس می تواند باعث شود برخی افراد از رابطه جنسی به عنوان مکانیزم مقابله استفاده کنند و میل جنسی آنها را بیشتر افزایش دهد. عوامل روانی مانند افسردگی و اضطراب نیز باعث کاهش میل جنسی می‌شوند، در حالی که هیجان و احساسات مثبت، آن را افزایش می‌دهند. در نهایت، برخی از افراد ممکن است به سادگی استعداد ژنتیکی برای داشتن میل جنسی بالا داشته باشند و چیزی که مهم می‌شود این است که  داشتن میل جنسی بالا لزوماً یک مشکل نیست، مگر اینکه باعث ناراحتی یا تداخل در زندگی روزمره شما شود. اگر در مورد میل جنسی خود یا سایر مسائل جنسی نگرانی دارید از مشاوره جنسی آنلاین استفاده کرده و با بهترین مشاورین به صورت ناشناس گفتگو کنید و مراحل درمان را در منطل طی کنید.

رابطه جنسی قبل از ازدواج درست است یا نه؟

شهوت

چه زمانی میلی جنسی زیاد مشکل ساز می‌شود؟

شرایطی وجود دارد که داشتن میل جنسی زیاد می‌تواند مشکل ساز شود.

برای مثال، فردی که میل جنسی بالایی دارد، ممکن است با رفتارهای جنسی اجباری، از جمله درگیر شدن در برخوردهای جنسی مکرر یا پرخطر، وسواس با پورنوگرافی یا فانتزی های جنسی به حدی درگیر شود که در عملکرد روزانه او اختلال ایجاد شود. این مسئله باعث ناراحتی قابل توجهی در اطرافیان شده و مشکلاتی را در روابط، کار یا زندگی شخصی او ایجاد کند. درباره رابطه زناشویی موفق در زندگی این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

علاوه بر این، افراد با میل جنسی زیاد ممکن است در مدیریت روابط جنسی خود با مشکلاتی مواجه شوند و به طور بالقوه خود یا دیگران را در معرض خطر عفونت های مقاربتی یا بارداری ناخواسته قرار می دهند. البته برخی از شرایط پزشکی یا داروها می توانند میل جنسی شما را تا حدی ناسالم یا ناراحت کننده افزایش دهند و منجر به ناراحتی جسمی یا ناراحتی عاطفی شوند. بنابراین در مصرف داروها حتما با پزشک مشورت کنید.

راه های ترک اعتیاد به پورن را بشناسید

میل جنسی زیاد

خطرات میل جنسی زیاد

میل جنسی زیاد می‌تواند پیامدهای مثبت و منفی دربر داشته باشد. البته این خطرات ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مانند شرایط فردی، ارزش‌های شخصی و توانایی مدیریت و کنترل تمایلات جنسی بستگی دارد.

رفتار اجباری یا مخاطره آمیز

افراد با میل جنسی بالا ممکن است بدون در نظر گرفتن عواقب بالقوه، دست به رفتارهای جنسی پرخطر یا تکانشی بزنند که شامل داشتن چندین شریک جنسی بدون انجام رابطه جنسی ایمن است و منجر به افزایش خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی (STIs) می شود.

اعتیاد جنسی

برخی از افراد با تمایلات جنسی شدید، وابستگی ناسالم به فعالیت های جنسی دارند که منجر به اعتیاد جنسی می شود. این اعتیاد می تواند بر روابط شخصی، شغل و رفاه کلی آنها تأثیر منفی بگذارد.

پریشانی عاطفی با میل جنسی زیاد

افراد با میل جنسی زیاد، در صورت برآورده نشدن تمایلات جنسی خود دچار پریشانی عاطفی، سرخوردگی یا اضطراب می‌شوند.

نارضایتی در رابطه جنسی

تفاوت قابل توجهی در میل جنسی بین شرکای جنسی، منجر به تعارضات رابطه‌ای شود، زیرا یکی از طرفین مدام در این فکر است که تحت فشار است و باید برای ارضای نیاز طرف مقابل سکس داشته باشد. برای افزایش آگاهی درباره رضایت جنسی این مطلب را بخوانید.

انگ اجتماعی

در فرهنگ ها یا جوامع خاص، افراد با میل جنسی زیاد ممکن است مورد انگ یا قضاوت قرار گیرند که در نتیجه منجر به احساس شرم، گناه یا انزوا شود.

درباره بهترین زمان برای رابطه جنسی می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

داروی کاهش میل جنسی

اگر به دنبال داروهای گیاهی برای درمان میل جنسی زیاد هستید، می‌توانید از این اقلام استفاده کنید.

  • تخم کاسنی یا عرق کاسنی
  • کافور
  • جوشانده گل نیلوفر
  • تخم شوید یا برگ شوید
  • روغن برزک
  • تخم خرفه
  • تخم کاهو
  • دمکرده سداب
  • شیرخشت

اما اگر به دنیال داروهای شیمیایی و یا قرص برای کاهش میل جنسی هستید می‌توانید از داروهای زیر (البته حتما با نظر پزشک) استفاده کنید. زیرا ممکن است این داروها اثرات جبران ناپذیری روی بدن شما داشته باشند. برخی از داروهای متداول در این زمینه عبارت‌اند از سیتالوپرام، قرص فلوکستین، پاروکستین و بوپروپیون.

داروی میل جنسی بالا

راه های درمان میل جنسی بالا

یکی از موثرترین راه ها برای درمان میل جنسی زیاد، روان درمانی یا مشاوره جنسی آنلاین است. یک درمانگر آموزش دیده به افراد کمک می‌کند تا علل زمینه ای علاقه بیش از حد جنسی خود را شناسایی و مکانیسم های مقابله ای را برای مدیریت  آن ایجاد کنید. آنها ممکن است از تکنیک هایی مانند درمان شناختی-رفتاری (CBT) برای تغییر الگوهای افکار منفی یا رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) برای تنظیم احساسات استفاده کنند.

یکی دیگر از گزینه های درمانی، دارو است. در حالی که هیچ داروی خاصی برای درمان میل جنسی بالا طراحی نشده است، داروهای خاصی را می توان برای مدیریت علائمی مانند اضطراب جنسی، افسردگی، یا اختلال وسواس فکری عملی  (OCD) استفاده کرد. برای مثال، مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) مانند فلوکستین یا سرترالین ممکن است برای کاهش میل جنسی تجویز شوند.

علاوه بر درمان و دارو، تغییرات سبک زندگی نیز می تواند در مدیریت میل جنسی زیاد، بسیار مفید باشد. که شامل پرهیز از محرک هایی مانند فیلم پورن، پرهیز از فعالیت جنسی زیاد یا خودارضایی، تمرین تکنیک های آرامش بخش مانند یوگا یا مدیتیشن، و شرکت در ورزش یا فعالیت بدنی منظم برای کاهش سطح استرس است.

در نهایت، بهترین رویکرد برای درمان میل جنسی بالا بسته به شرایط و نیازهای منحصر به  فرد شما متفاوت خواهد بود. گفتگو با یک متخصص واجد شرایط از بخش مشاوره روانشناسی آنلاین، برای تعیین بهترین مسیر و ایجاد یک برنامه درمانی جامع که به تمام جنبه های این بیماری می پردازد، ضروری است. با مدیریت و حمایت مناسب، افراد با میل جنسی بالا می توانند زندگی رضایت بخشی داشته باشند و روابط سالم خود را حفظ کنند.

راه های درمان خانگی زود انزالی را در این مطلب بخوانید

چطور میل جنسی زیاد را مدیریت کنم؟

مدیریت میل جنسی بالا می تواند یک مسئله پیچیده باشد و آنچه ممکن است برای یک فرد موثر باشد، لزوما برای دیگری موثر نیست. با این حال، چند راه اثبات شده و دقیق برای مدیریت میل جنسی بالا وجود دارد که در ادامه ذکر شده است:

  • با کارهای مفیدتر، خودتان را سرگرم کنید
  • عکس‌ها یا فیلم‌های تحریک‌کننده را از موبایل یا کامپیوترتان حذف کنید
  • سعی کنید کمتر تنها بمانید
  • زمانی به تخت خواب بروید که واقعا خسته باشید
  • با همسرتان فعالیت‌های دیگری را انجام دهید
  • با آزمایش هورمون خون مشکل را پیدا کنید
  • مصرف کافئین را کاهش دهید
  • با سکس تراپ در ارتباط باشید

سوالات متداول

تصویر نویسنده
میلاد توکلی

میلاد توکلی

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

Amirhossein

2 ماه پیش

سلام خسته نباشید من برای اولین باره همچین تجربه ای رو میکنم دفعه های قبلی که خودارضایی میکردم هر 10 یا 12 روز یک بار انجام میشد اما امروز 5 بار خودارضایی کردم و حس میکنم هنوزم میتونم خودار1ایی کنم دفعه های قبلی فقط یک بار انجام میدادم و کاملا شهوتم میخوابید اما امروز 5 بار خودارضاایی کردم و هنوزم شهوتم نخوابیده آیا طبیعیه؟
پاسخ دهید
0

زهراخرمی

2 ماه پیش

خودم هم همینطورشدم
پاسخ دهید
0

Uu

4 ماه پیش

سلام میل جنسی تو نوجوانی خیلی خیلی بالاست و معمولا نوجوان ها در مورد مسایل جنسی خیلی فکر میکنن با فکر کردن به مسایل جنسی هم شاید ارصا بشن میخواستم بپرسم تفکر و فانتزی جنسی یا بی نظمی پریود شدن یا ضرر به تخمدانها میشه و کلا کار مضری هست در نوجوانی
پاسخ دهید
0

کارشناس حال

4 ماه پیش

سلام وقت شما بخیر فکر کردن در این دوره از سن و در نوجوانی امری طبیعی هستش. بهتر هست فکر و ذهن رو کمتر درگیر این موارد کنید تا دغدغه ها و مشکلات بعدی اش کمتر باشد. و از نظر علمی ارضا شدن آسیبی به تخمدان ها نمی رساند.
پاسخ دهید
0

xxx

4 ماه پیش

سلام من دخترم و 13 سالم و تقریبا هر روز برنامم پر است و باشگاه میرم بیشت. از سطح مدرسه درس میخونم و ساعت 5 یا نهاین 6صبح بیدار میشم و ساعت 23 میخوابم با اینکه خسته میرم تو رختخواب ولی با این حال بعضی شبا شده 2 ساعت پورن ببینم و خواب از سرم بپره ولی خود ارضایی نمیکنم چون قانون گذاشتم نباید خود ارضایی کنم و قانون گذاشتم نباید پورن ببینم و تصورات سکسی کنم خود ارضایی تونستم رعایت کنم ولی تصورات و پورن و داستان سکس و نه واقعا نمیشه به طور کل کنار بزارم شایدم میشه ولی خوب نمیدونم چه کنم؟
پاسخ دهید
0

مدیریت سایت

4 ماه پیش

با سلام وقت بخیر با توجه به سن شما و همچنین تغییرات هورمونی که در بدن شما اتفاق میفته کاملا طبیعیه اما نکته ای که خیلی مهمه دیدن پورن و خودارضایی به شدت سردی محسوب میشه و هم برای مغز شما و هم برای اندامهای جنسی از جمله تخمدانها و همچنین هورمونهای بدن شما به شدت مضره توصیه ام به شما اینه که اولا با ورزش بیشتر و خواب عمیقتر حتی با استفاده از قرص ملاتونین و همینطور داشتن رابطه سالم و غیر جنسی با جنس مخالف و مطالعه بیشتر و همچنین تغذیه مناسب جلوی این قضیه رو بگیرید به جای پورن سریالها و فیلمهای با مضمون مثبت ببینید در صورت عدم جوابدهی حتما به روانشناس و نه روانپزشک مراجعه کنید.
پاسخ دهید
0

محمد

4 ماه پیش

یه راه است که از این خلاص بشی اونم توبه رفتن به سمت خدا خواندن نماز اول وقت خود اون نماز نجات میده تورو من رو که داد
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات