جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

ورزش بعد از عمل بینی / ورزش مناسب و نامناسب بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از عمل بینی
تاریخ بروزرسانی : ۰۸ مهر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

برخی از افراد به خاطر علاقه زیاد به ورزش، تمایل دارند به سرعت پس از عمل بینی ورزش کنند که این ورزش بعد از عمل بینی نیاز به برخی از مراقبت ها دارد که در این مقاله به آن می‌پردازیم. اگر تمایل به عمل بینی دارید می‌توانید از بخش عمل بینی اقساطی، درخواست وام خود را ثبت کنید و در 48 ساعت وام 50 میلیونی عمل بینی را دریافت نمایید.

 


تصویر خدمات اقساطی
ثبت درخواست

نکات مهم هنگام ورزش بعد از عمل بینی

هنگام ورزش بعد از عمل بینی، رعایت احتیاطات خاصی برای اطمینان از بهبودی و به حداقل رساندن خطرات عوارض آن بسیار مهم است.

  • دستورالعمل های خاص جراح خود را پس از عمل در مورد ورزش و فعالیت بدنی دنبال کنید.
  • قبل از شروع هرگونه ورزش یا فعالیت شدید، به بدن خود زمان کافی برای بهبودی بدهید که حداقل شامل دو تا سه هفته می‌باشد.
  • زمانی که برای از سرگیری ورزش آماده شدید، با فعالیت های کم و ضعیف‌تر شروع کنید و به مرور زمان شدت آن را افزایش دهید.
  • از فعالیت هایی که باعث افزایش فشار خون می شود خودداری کنید
  • در حین ورزش، بینی خود را از ضربه های تصادفی یا ضربه محافظت کنید.
  • از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید اجتناب کنید
  • همیشه قبل از شروع هر رژیم ورزشی بعد از جراحی بینی با جراح خود مشورت کنید.

پیاده روی بعد از عمل بینی

پیاده روی بعد از عمل بینی باعث افزایش جریان خون در سراسر بدن از جمله ناحیه بینی می شود. این افزایش گردش خون به رساندن اکسیژن و مواد مغذی به محل جراحی کمک می کند و به روند بهبودی کمک می کند. پیاده روی سیستم لنفاوی را تحریک می کند که به حذف مایع اضافی و کاهش تورم کمک می کند.

پس از جراحی، به دلیل کاهش تحرک، خطر ایجاد لخته شدن خون وجود دارد. پیاده روی انقباضات عضلانی را تحریک  و جریان خون را بهبود می بخشد و احتمال تشکیل لخته خون را کاهش می دهد. فعالیت بدنی، حتی به صورت پیاده روی ملایم، باعث ترشح اندورفین می شود که تقویت کننده های طبیعی خلق و خو هستند.

ورم بینی استخوانی بعد از عمل چقدر طول میکشد؟

پیاده روی بعد از عمل بینی

کاردیو بعد از عمل بینی

ورزش هوازی که به عنوان ورزش کاردیو نیز شناخته می شود، یک ورزش بعد از عمل بینی است و هر نوع فعالیت بدنی است که ضربان قلب و تنفس شما را برای مدت طولانی افزایش دهد. این نوع ورزش شامل فعالیت هایی مانند دویدن، شنا، دوچرخه سواری، رقص و پیاده روی سریع است. ورزش هوازی به بهبود سلامت، استقامت و تناسب اندام کلی کمک می کند.

پس از جراحی بینی، پیروی از دستورالعمل های خاص پس از عمل که توسط جراح ارائه شده است، بسیار مهم است. به طور کلی، توصیه می شود تا مدت معینی پس از جراحی بینی از انجام فعالیت های سنگین از جمله ورزش های هوازی خودداری کنید. مدت زمان دقیق ممکن است بسته به نوع جراحی و پیشرفت بهبودی، متفاوت باشد.

انجام تمرینات هوازی شدید خیلی زود پس از جراحی بینی می تواند جریان خون را در ناحیه جراحی افزایش دهد و به طور بالقوه منجر به عوارضی مانند خونریزی، تورم یا تاخیر در بهبودی شود. با جراح خود یا دکتر گوش و حلق و بینی آنلاین در مورد اینکه چه زمانی از سرگیری ورزش های هوازی بعد از جراحی بینی بی خطر است  مشورت کنید.

قبل از عمل بینی چی بخوریم؟

ورزش یوگا بعد از عمل بینی

یوگا به عنوان ورزش بعد از عمل بینی می تواند مفید باشد. یوگا تمرینی با شدت کمتر است و شامل پریدن و دویدن در اطراف نیست. این بهترین ورزش برای شروع پس از چند هفته بهبودی است.

به طور کلی، یوگا می تواند مزایای متعددی پس از جراحی بینی داشته باشد که البته باید بعد حداقل بعد از هفته 6 تا 8 آن را انجام دهید

  • کاهش استرس
  • گردش خون بهبود یافته
  • افزایش انعطاف پذیری و قدرت
  • تنفس عمیق

با این حال، رعایت برخی اقدامات احتیاطی در هنگام تمرین یوگا پس از جراحی بینی ضروری است:

  • از فعالیت‌های شدید خودداری کنید
  • از هر حرکت یا وضعیتی که باعث ناراحتی یا درد می شود دوری کنید
  • از ژست هایی که شامل خم شدن به جلو یا وزنه زدن روی صورت است خودداری کنید.

هزینه عمل بینی استخوانی چقدر است؟

یوگا بعد از عمل بینی

پیلاتس بعد از عمل جراحی بینی

بیمارانی که عمل بینی انجام داده‌‌اند باید از هر گونه فعالیتی که باعث افزایش فشار خون در ناحیه سر و ایجاد خونریزی یا آسیب در بینی می شود، خودداری کنند. بنابراین یوگا، پیلاتس، تناسب اندام و انواع ورزش های سنگین حداقل تا ۸-۶ هفته پس از جراحی ممنوع است.

شنا بعد از جراحی بینی

توصیه می شود که حداقل 3 تا 4 هفته پس از انجام عمل بینی شنا نکنید. استخر ضد عفونی شده است، اما چرا باید ریسک کرد؟. از شنا کردن در دریاچه ها یا آب های آزاد باید خودداری کنید زیرا ممکن است منجر به عفونت در زخم شما شود. استخرهای شنا با کلر یا هر عامل ضدعفونی کننده دیگری، ممکن است روی پوست شما تأثیر بگذارد. شنا همچنین ممکن است باعث ضربه زدن به بینی شما شود.

درباره تغذیه بعد از عمل بینی بیشتر بدانید

بدنسازی بعد از جراحی بینی

بدنسازی بعد از جراحی بینی یا هر نوع جراحی، موضوعی است که باید آن را با جراح یا متخصص پزشکی خود در میان بگذارید. اما به طور کلی، باید قبل از انجام هر گونه فعالیت بدنی شدید، از جمله بدنسازی، زمان کافی برای بهبودی مناسب در نظر بگیرید. جدول زمانی بهبودی می تواند بسته به وسعت جراحی شما متفاوت باشد، اما معمولاً توصیه می شود حداقل 4-6 هفته قبل از از سرگیری ورزش‌های شدید، کمی صبر کنید. در هفته شش بعد از جراحی بینی می توان وزنه برداری را با وزنه های سبک شروع کنید.

هزینه عمل دماغ گوشتی جقدر است؟

بدنسازی بعد از جراحی بینی

چه ورزش های بعد از عمل بینی ممنوع است؟

به گفته وب سایت eliteplasticsurgeryaz.com قطعا جراح به صراحت به شما خواهد گفت که باشگاه و ورزش را رها کنید و چند هفته پس از جراحی از ورزش خودداری کنید. از انجام کلیه فعالیت‌های سنگین، از جمله بلند کردن وزنه‌های سنگین، دویدن، ورزش‌های هوازی، پیاده‌روی سریع و با ضربه زیاد اجتناب کنید. از حرکات شدید فیزیکی مانند کشیدن، خم شدن، فشار دادن و هر چیزی که فشار وارد می کند نیز باید در 2 هفته اول پس از جراحی اجتناب شود.

با شروع هفته سوم، اکثر بیماران به اندازه کافی احساس خوبی دارند تا فعالیت های بدنی را از سر بگیرند. با این حال پس از جراحی بینی باید حدود 6 هفته از شنا کردن، بدنسازی، یوگا، و تمامی ورزش های گروهی خودداری شود. ضمن اینکه گچی که روی بینی شما گذاشته شده باید خشک بماند تا زمانی که برداشته شود.

هزینه عمل شکستگی بینی چقدر است

ورزش بعد از عمل بینی به صورت ماهانه

دستورالعمل های ماه اول پس از جراحی نشان می دهد که شرکت در فعالیت ها و ورزش های خاص محدود است. در این دوره، توصیه می شود فعالیت بدنی را به ورزش های سبک مانند پیاده روی آرام محدود کنید. بسیار مهم است که از هرگونه فعالیتی که ممکن است فشار خون شما را افزایش دهد اجتناب کنید، زیرا این امر می تواند منجر به تورم و تغییر شکل بینی شود.

ورزش مجاز بعد از عمل بینی در ماه دوم

ورزش و فعالیت در ماه دوم مجاز است
سطح فعالیت: 0 تا 25 درصد

اگر قبلاً در بدنسازی فعالیت می‌کردید، می‌توانید برنامه تمرینی قبلی خود را از سر بگیرید، اما تنها با 25 درصد شدت. در هنگام ورزش بعد از عمل بینی به نکات زیر توجه کنید:

اطمینان حاصل کنید که تعداد تکرارها و وزن وزنه های شما به 25 درصد از تمرینات قبل از جراحی کاهش می یابد از هر گونه حرکتی که شامل خم شدن بیش از حد است خودداری کنید.
در این مرحله همچنان باید از انجام تمرینات هوازی خودداری کرد.

ورزش و فعالیت در ماه سوم

سطح فعالیت: 25 تا 50 درصد

اکنون می توانید به تدریج شدت تمرین خود را تا 50 درصد افزایش دهید. با این حال، تنظیم وزن وزنه ها و تعداد تکرارها تا 50 درصد از روال قبل از جراحی برای جلوگیری از آسیب مهم است. در ماه سوم به نکات زیر توجه کنید:

خم شدن در هنگام ورزش جایز است.
دویدن در ماه سوم هنوز توصیه نمی شود.

ورزش های مجاز در ماه چهارم

سطح فعالیت: 50 تا 75 درصد

در طول این مرحله، می توانید تمرینات خود را تا 75 درصد تشدید کنید و وزن و تکرارها نیز باید متناسب با 75 درصد شدت تمرینات قبلی تنظیم شوند.

ورزش های روتین مجاز در ماه چهارم بعد از جراحی بینی

ورزش‌های مجاز در ماه پنجم

سطح فعالیت: 75 تا 100 درصد

اکنون می توانید به وزنه های متوسط ​​پیش بروید و تعداد تکرارها را مطابق با روال قبل از جراحی خود افزایش دهید. در هفته پنجم، می توانید تمرینات یوگا و خم شدن را نیز کار خود بگنجانید.

درباره رابطه جنسی بعد از عمل بینی بیشتر بدانید.

خطرات احتمالی ورزش بعد از عمل بینی

در انجام ورزش بعد از عمل بینی، رعایت احتیاطات خاصی در هنگام ورزش بسیار مهم است. شرکت در برخی فعالیت‌ها خیلی زود پس از جراحی بینی می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد و به طور بالقوه روند بهبودی را به خطر بیندازد.

  • افزایش خونریزی: ورزش شدید می تواند فشار خون و ضربان قلب را افزایش دهد که ممکن است منجر به افزایش خونریزی در محل جراحی شود.
  • تورم و کبودی: ورزش می تواند باعث افزایش جریان خون در صورت شود و منجر به تورم و کبودی شود که دوره نقاهت را طولانی کرده و نتایج نهایی جراحی بینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • جابجایی ساختارهای بینی: فعالیت بدنی شدید، مانند وزنه برداری یا ورزش های تماسی، می تواند به ناحیه بینی فشار وارد کند و به طور بالقوه ساختارهای بینی را که در طی جراحی اصلاح شده اند جابجا کند.
  • تاخیر در بهبودی: انجام ورزش های شدید خیلی زود پس از جراحی بینی می تواند روند بهبودی را مختل کند.
  • افزایش خطر عفونت: تعریق در حین ورزش می تواند یک محیط مرطوب ایجاد کند که ممکن است خطر عفونت در محل جراحی را افزایش دهد.

برای به حداقل رساندن این خطرات، پیروی از دستورالعمل های بعد از عمل بینی در مورد ورزش و فعالیت بدنی، لازم و ضروری است.

سوالات متداول

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات