جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

رابطه مقعدی / خطرات رابطه جنسی از مقعد چیست

رابطه مقعدی
تاریخ بروزرسانی : ۱۴ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

رابطه مقعدی یکی از راه های ارتباط جنسی است که بسیار محدود‌تر بوده و افراد کمتری آن را به عنوان یک راه درست برقراری رابطه جنسی می‌شناسند. اما برخی نیز آن را یک رابطه لذت‌بخش می‌دانند و این نوع رابطه را بهتر از رابطه های دیگر می‌دانند. می‌توانید درباره این نوع رابطه و عوارض آن در بخش مشاوره جنسی آنلاین در مجموعه حال گفتگو کنید و به صورت کاملا ناشناس سوالات خود را از متخصص این حوزه بپرسید. در ادامه این مقاله بیشتر به این موضوع می‌‍‌پردازیم.


تصویر خدمات اقساطی

رابطه جنسی مقعدی یعنی چه؟

رابطه جنسی مقعدی همان رابطه جنسی از مقعد است. برخی از مردان و زنان از رابطه مقعدی لذت می برند و برخی دیگر نه. انواع دیگر رابطه جنسی مقعدی شامل لمس مقعد با دست، انگشتان یا دهان است.

از آنجایی که مقعد زن به دستگاه تناسلی او متصل نیست، زن نمی تواند از رابطه از مقعد باردار شود. مانند رابطه جنسی محافظت نشده واژینال، رابطه مقعدی محافظت نشده در معرض خطر بسیاری از عفونت های مقاربتی مانند کلامیدیا، سوزاک، تبخال، هپاتیت، انگل های روده ای، HIV، ویروس HPv و سیفلیس است. برای کاهش خطر ابتلا به عفونت های مقعدی از لاتکس یا کاندوم داخلی در طول رابطه استفاده کنید.

علاوه بر استفاده از کاندوم، زوج هایی که رابطه از مقعد دارند باید از چند دستورالعمل ساده پیروی کنند:

مقعد معمولاً روان‌کاری کافی برای نفوذ راحت تولید نمی‌کند، بنابراین استفاده از روان‌کننده بسیار مهم است. فقط از ژل لوبریکانت مبتنی بر آب – مانند KY یا Astroglide – با کاندوم های لاتکس استفاده کنید. به آرامی حرکت کنید، اگر چیزی برایتان دردناک بود توقف کنید و به شریک خود بگویید. همه افراد رابطه مقعدی را دوست ندارند. بنابراین اگر این کار را نکنید اشکالی ندارد.

برای خرید واکسن گارداسیل و پیشگیری از بیماری hpv می‌توانید این مطلب را نیز مطالعه و اقدام به خرید کنید.

آیا تجربه سکس مقعدی ایمن است؟

در صورت انجام اقدامات احتیاطی مناسب، انجام رابطه جنسی مقعدی می تواند بی خطر باشد.

  • ارتباط و رضایت: هر دو طرف باید آشکارا در مورد خواسته ها، مرزها و نگرانی های خود ارتباط برقرار کنند. رضایت برای هر فعالیت جنسی بسیار مهم است.
  • روان کردن: مقعد به طور طبیعی مانند واژن روان نمی شود، بنابراین استفاده از روان کننده با کیفیت بالا بر پایه آب برای کاهش اصطکاک و افزایش راحتی مهم است.
  • کاندوم: استفاده از کاندوم در طول رابطه مقعدی خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی (STIs) را کاهش می دهد.
  • بهداشت: شستن ناحیه با صابون ملایم و آب گرم قبل و بعد از رابطه جنسی توصیه می شود.
  • نفوذ تدریجی: با نفوذ ملایم و تدریجی شروع کنید تا ماهیچه ها راحت شوند.
  • اجتناب از آلودگی: در صورت تغییر بین مقاربت واژینال و مقعدی، تعویض کاندوم یا شستشوی کامل آلت تناسلی قبل از تعویض بسیار مهم است.

درباره علت های خارش مقعد بیشتر بدانید.

خطرات و عوارض رابطه جنسی از مقعد

مقعد فاقد سلول‌هایی است که روان کننده طبیعی واژن را ایجاد می‌کنند. همچنین بزاق دهان را ندارد. پوشش آن نیز نازک تر از پوشش واژن است.

عدم روانکاری آن، خطر پارگی های مرتبط با اصطکاک را در مقعد و راست روده افزایش می دهد. برخی از این پارگی ها ممکن است بسیار کوچک باشند، اما همچنان مشکل ساز هستند و از آنجایی که مدفوعی که به طور طبیعی حاوی باکتری است، هنگام خروج از بدن از رکتوم و مقعد عبور می کند، باکتری ها به طور بالقوه می توانند از طریق این خراش ها به پوست وارد شوند. این مسئله خطر آبسه مقعدی را افزایش می دهد، یعنی عفونت عمیق پوست که معمولاً نیاز به درمان با آنتی بیوتیک دارد.

از آنجایی که رابطه مقعدی می تواند منجر به عفونت های باکتریایی شود، می تواند خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی (STIs) را نیز افزایش دهد. نمونه هایی از این موارد عبارتند از ییماری کلامیدیا، سوزاک، هپاتیت، HIV و HPV که این بیماری های می توانند طولانی مدت باشند، زیرا بسیاری از بیماری های مقاربتی درمانی ندارند.

ضمن اینکه با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، “رابطه جنسی مقعدی در مقایسه با سایر انواع رابطه جنسی، مانند رابطه جنسی واژینال یا دهانی، بالاترین خطر جنسی برای انتقال HIV است.”

کاهش عوارض رابطه جنسی مقعدی

برای به حداقل رساندن خطرات رابطه مقعدی، فرد باید اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از پارگی پوست انجام دهد:

  • برای به حداقل رساندن پارگی های ناشی از اصطکاک از روان کننده های مبتنی بر آب استفاده کنید.
  • در صورت حرکت از مقعد به واژینال، کاندوم را تغییر دهید تا از وارد کردن اشکال مختلف باکتریایی به هر کدام خودداری کنید.
  • در صورت احساس درد یا ناراحتی، رابطه مقعدی را آهسته یا متوقف کنید.
  • استفاده از اسپرم کش ها همچنین می تواند خطر تحریک مقعد را افزایش دهد. افراد باید در طول رابطه جنسی مقعدی از آنها اجتناب کنند.

اختلال نعوظ و راه درمان آن را بشناسید

علت تمایل مردان به رابطه مقعدی

طبق گفته وب سایت gvibe.com ترجیح برای هر گونه فعالیت جنسی، از جمله رابطه جنسی مقعدی، می تواند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد که تحت تأثیر عوامل مختلفی نیز قرار دارد. اما چرا برخی مردان به رابطه مقعدی تمایل دارند؟. مقعد دارای انتهای عصبی بسیاری است و برخی افراد تحریک مقعد را لذت بخش می دانند. درگیر شدن در رابطه جنسی مقعدی می تواند حس متفاوتی را ایجاد کند که برخی از مردان ممکن است از آن لذت ببرند.

برخی افراد نیز به دنبال تازگی و تنوع در تجربیات جنسی خود هستند. سکس مقعدی را می توان راهی برای کشف احساسات جدید و تنوع بخشیدن به کارنامه جنسی آنها دانست.

انجام فعالیتی که در جامعه تابو محسوب می شود، می تواند برای برخی افراد هیجان انگیز و مهیج باشد و به همین دلیل به رابطه از مقعد تمایل دارند. در نهایت تخیلات شخصی، خواسته ها، عوامل روانی و فانتزی جنسی نیز می توانند در این که چرا برخی از مردان رابطه مقعدی را ترجیح می دهند، نقش داشته باشند.

درباره درد زیر شکم بعد از رابطه اینجا را بخوانید.

آیا ایدز از طریق رابطه مقعدی منتقل میشود؟

بله، از طریق رابطه مقعدی، ویروس ایدز قابل انتقال است و حتی رابطه جنسی مقعدی به عنوان یک فعالیت جنسی پرخطر برای انتقال HIV در نظر گرفته می‌شود. در حین رابطه جنسی مقعدی، اگر یکی از همسران مبتلا به HIV باشد و شریک دیگر HIV نداشته باشد، اگر هر گونه شکستگی یا پارگی در پوشش مقعدی ایجاد شود که به مایعات بدن آلوده (مانند مایع منی یا مایعات رکتوم) اجازه ورود به بدن را بدهد، خطر انتقال HIV وجود دارد.

البته خطر انتقال HIV را می توان با استفاده مداوم و صحیح از کاندوم و استفاده از روان کننده های مبتنی بر آب برای کاهش احتمال شکستگی کاندوم کاهش داد.

رابطه جنسی قبل از ازدواج درست است یا نه؟

نکاتی که در هنگام رابطه از پشت باید در نظر بگیرید

هنگام برقراری رابطه مقعدی، بحث ایمنی، ارتباط و آمادگی در اولویت قرار دهید.  در طول مقاربت مقعدی، مهم است که چندین نکته کلیدی را در نظر بگیرید تا تجربه ای امن و لذت بخش برای همه درگیرها تضمین شود. اول از همه، کسب رضایت واضح و مشتاقانه از هر دو طرف که بسیار مهم است. از قبل درباره مرزها، خواسته‌ها و نگرانی‌ها صحبت کنید تا پایه‌ای از اعتماد و تفاهم ایجاد شود.

روانکاری مناسب برای رابطه مقعدی ضروری است زیرا مقعد به طور طبیعی روان کننده خود را تولید نمی کند و استفاده از روان کننده های با کیفیت بالا بر پایه آب یا سیلیکون به کاهش اصطکاک و ناراحتی واجب است. در طول رابطه مقعدی بسیار بهتر است تا از کاندوم استفاده کنید.

ضروری است پس از رابطه مقعدی، با تمیز کردن آرام ناحیه با آب گرم و صابون ملایم، بهداشت را رعایت کنید. هیدراته بمانید و در صورت وجود هر گونه درد یا ناراحتی از انجام فعالیت های جنسی بیشتر خودداری کنید.

رضایت از رابطه

آیا رابطه مقعدی باعث حاملگی می‌شود؟

خیر، انجام رابطه جنسی مقعدی نمی تواند منجر به بارداری شود. بارداری تنها زمانی رخ می دهد که اسپرم تخمک را بارور کند، که معمولاً از طریق مقاربت واژینال اتفاق می افتد. در حین رابطه جنسی مقعدی، آلت تناسلی یا اشیاء دیگر ممکن است وارد مقعد شود که به دستگاه تناسلی متصل نیست. مقعد و رکتوم بخشی از دستگاه گوارش هستند و اسپرم نمی تواند به رحم یا لوله های فالوپ برای لقاح برسد. درباره راه های جلوگیری از بارداری این مطلب می‌ـواند به شما کمک کند.

رابطه از مقعد در دوران بارداری

درگیر شدن در فعالیت های جنسی، از جمله رابطه جنسی مقعدی، در دوران بارداری یک تصمیم شخصی است که باید بر اساس راحتی و ترجیحات هر دو طرف اتخاذ شود.

در طول یک بارداری سالم، داشتن رابطه جنسی مقعدی به طور کلی ایمن تلقی می شود تا زمانی که هیچ شرایط پزشکی یا عوارض خاصی وجود نداشته باشد که آن را منع کند. با این حال بهتر است با دکتر زنان آنلاین نیز مشورتی داشته باشید تا خیالتان از بابت این کار راحت تر شود.

شایان ذکر است که با پیشرفت بارداری، برخی از زنان ممکن است ناراحتی یا تغییراتی را در بدن خود تجربه کنند که می‌تواند بر تمایل یا توانایی آنها برای انجام برخی فعالیت‌های جنسی، از جمله رابطه از مقعد تأثیر بگذارد.

بررسی رابطه جنسی مقعدی از نظر اسلام

حکم اسلام و از نظر مجتهیدن به صورت کلی کراهت دارد و برخی معتقدند کراهت شدید دارد، برخی معتقدند اگر زن راضی نباشد حرام است و برخی نیز گفته اند کراهت شدید دارد و مخصوصا اگر زن راضی نباشد و در صورتی که موجب اذیت او شود حرام است.

سوالات متداول

تصویر نویسنده
میلاد توکلی

میلاد توکلی

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

احسان

1 سال پیش

بهترین مارک کاندوم چیه که توی رابطه مقعدی پاره نشه؟
پاسخ دهید
7

جستجو

جدیدترین مقالات