جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است
تاریخ بروزرسانی : ۲۸ تیر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟ این سوالی است که بسیاری از افرادی که نمی‌خواهند تحت عمل جراحی پلاستیک قرار گیرند می‌پرسند. تزریق ژل بینی می تواند به بینی شما حجم دهد، اما نمی تواند آن را کوچکتر کند. بنابراین این اولین پاسخی است که می‌توان به این سوال داد اما موارد بیشتر در ادامه مقاله بررسی خواهد شد.

اگر تمایل به انجام فیلر بینی دارید، می‌توانید بدون نگرانی از پرداخت هزینه های آن از وام 50 میلیونی بخش عمل بینی اقساطی استفاده کرده و در کمتر از 2 روز این وام را دریافت نمایید. پس از انجام فیلر بینی هزینه های آن را به صورت اقساطی پرداخت خواهید کرد.


تصویر خدمات اقساطی
ثبت درخواست

فیلر بینی یعنی چه؟

قبل از اینکه ببینیم فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است باید آن را بیشتر بشناسید. فیلر بینی مجموعه‌ای از تزریق‌های کوچک ژل است که بر روی بافت نرم بینی اعمال می‌شود تا شکل بینی را اصلاح کنند. فیلر بینی یک روش غیر تهاجمی و غیر جراحی است که هدف آن تغییر شکل بینی به منظور اصلاح ناهنجاری های قبلی استو معمولا به عنوان “رینوپلاستی مایع” یا “جراحی بینی مایع” نیز شناخته می شوند. تزریق فیلر بینی کمتر از نیم ساعت طول می کشد و نتایج نه تنها فوری خواهد بود، بلکه حدود 12 ماه باقی می ماند.

آیا فیلر بینی خوبه؟

فیلر بینی یک جایگزین برای افرادی است که نمی خواهند تحت عمل جراحی پلاستیک قرار گیرند. دکتر گوش و حلق و بینی آنلاین بهترین راه را برای اینکه آیا فیلر تزریق کنید یا خیر به شما نشان می‌دهد.

انواع فیلر بینی

فیلرهای بینی که با نام های رینوپلاستی غیر جراحی یا رینوپلاستی مایع نیز شناخته می شوند، روش های زیبایی هستند که شامل تزریق فیلرهای پوستی به داخل بینی برای تغییر شکل و زیبایی ظاهری آن می شود. انواع مختلفی از فیلرها برای بزرگ کردن بینی وجود دارد که عبارتند از:

پرکننده‌های اسید هیالورونیک (HA)

پرکننده‌های HA رایج‌ترین پرکننده‌هایی هستند که برای بزرگ کردن بینی استفاده می‌شوند. آنها از ماده ای به طور طبیعی در بدن ساخته شده اند و نتایج موقتی را ارائه می دهند. پرکننده‌های HA را می‌توان به راحتی در طول عمل قالب‌گیری و تنظیم کرد، که امکان کانتورینگ دقیق بینی را فراهم می‌کند. مارک های محبوب پرکننده های HA شامل Juvederm و Restylane می باشد.

فیلر بینی

کلسیم هیدروکسی‌لاپاتیت (CaHA)

فیلرهای CaHA، مانند Rse، از میکروکره‌های ریز تشکیل شده‌اند که در محلول ژل‌مانند معلق هستند. این پرکننده ها تولید کلاژن را تحریک می کنند و نتایج فوری و طولانی مدت را ارائه می دهند. CaHA ها ضخیم تر از پرکننده های HA هستند و اغلب برای تغییر شکل بینی مهم تر هستند.

پرکننده های پلی-ال-لاکتیک اسید (PLLA)

پرکننده های PLLA، مانند Sculptra، مواد مصنوعی زیست سازگار هستند که تولید کلاژن را در طول زمان تحریک می کنند. آنها معمولا برای افزایش حجم و بهبود شکل کلی بینی استفاده می شوند. پرکننده های PLLA برای دستیابی به نتایج مطلوب به جلسات متعدد نیاز دارند.

پرکننده‌های پلی‌متیل متاکریلات (PMMA)

پرکننده‌های PMMA، مانند Bellafill، حاوی میکروکره‌های کوچکی هستند که حجم و ساختار فوری را برای بدن فراهم می‌کنند. این پرکننده ها همچنین تولید کلاژن را برای نتایج طولانی مدت تحریک می کنند. پرکننده های PMMA نیمه دائمی در نظر گرفته می شوند زیرا توسط بدن جذب نمی شوند و می توانند چندین سال دوام بیاورند.

آیا تزریق ژل بینی دائمی است؟

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

تنها در صورتی که قوز، برآمدگی، افتادگی نوک بینی یا عدم تقارن بینی داشته باشید، ممکن است برای انجام فیلر بینیمناسب باشید. این نوع درمان به عنوان استتار برای نگرانی های سطحی جزئی تا متوسط عمل می کند و مسائل مربوط به اندازه یا مشکلات عملکردی داخل بینی را اصلاح نمی کند. اما سوال اصلی اینحاست که فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

  • پرکننده بینی ممکن است برای افرادی مناسب باشد که بر خلاف جراحی زیبایی بینی که دائمی است،به دنبال راه درمانی موقت هستند زیرا فیلر بینی نتایج موقتی را ارائه می دهد. این اثرات معمولا بین 6 ماه تا 2 سال، بسته به نوع پرکننده مورد استفاده، خواهد بود.
  • فیلر برای افرادی که عیوب جزئی یا عدم تقارن در بینی خود دارند مناسب است و می‌تواند به صاف کردن برآمدگی ها، بلند کردن نوک، صاف کردن پل یا بهبود تقارن کلی کمک کند.
  • فیلر بینی یک روش کم تهاجمی است که نیازی به بیهوشی عمومی یا استراحت طولانی ندارد. کمترین ناراحتی را شامل می شود و دوره نقاهت کوتاه تری نسبت به جایگزین های جراحی دارد.

درباره جراحی بینی نیمه فانتزی بیشتر بدانید

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است

چه کسانی نباید از فیلر بینی استفاده کنند؟

البته تشخیص اینکه باید از فیلر بینی استفاده کنید یا خیر با پزشک است اما در حالی که پرکننده های بینی به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شوند، افراد خاصی نیز هستند که باید از آنها اجتناب کنند یا در مورد آنها محتاط باشند.

بی خطر بودن فیلرهای بینی در دوران بارداری یا در دوران شیردهی ثابت نشده است، بنابراین به طور معمول توصیه می شود در طول زمان از این روش ها خودداری کنید.

اگر عفونت فعال یا بیماری پوستی در داخل یا اطراف بینی مانند ویروس هرپس سیمپلکس (زخم‌های سرد)، یا روزاسه دارید، توصیه می‌شود قبل از بررسی، صبر کنید تا این بیماری برطرف شود.

اگر اختلال خونریزی دارید یا از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین یا وارفارین استفاده می کنید، ممکن است با افزایش خطر عوارض آن روبرو شوید.

برخی از افراد ممکن است حساسیت یا حساسیت به مواد مورد استفاده در فیلرهای پوستی داشته باشند.

پرکننده های بینی می توانند تغییرات ظریفی را در شکل و ظاهر بینی ایجاد کنند، اما نمی توانند نتایجی مشابه با جراحی بینی داشته باشند. اگر انتظارات غیرواقع بینانه ای دارید یا می خواهید تغییرات قابل توجهی در بینی خود ایجاد کنید، جراحی پلاستیک گزینه بهتری است. البته تصمیم نهایی با پزشک آنلاین است که با شما گفتگو کرده و پس از مشاهده تصویر بینی شما بهترین راه را به شما بگوید.

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است

مزایا و معایب فیلر بینی چیست؟

اگر پاسخ خود را درباره اینکه فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است دریافت کرده‌اید در ادامه می‌توانید برخی از مزایا و معایب ژل بینی را نیز بدانید.

مزایای فیلر بینی

1. پرکننده های بینی یک جایگزین غیر جراحی برای رینوپلاستی سنتی است که شامل جراحی و بیهوشی است. این بدان معناست که نیازی به برش، بخیه یا دوره نقاهت طولانی نیست.
2. این روش معمولاً بسته به پیچیدگی درمان، در مدت زمان کوتاهی، اغلب در 15 تا 30 دقیقه تکمیل می شود.
3. برخلاف رینوپلاستی جراحی، که ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا نتایج به طور کامل ظاهر شوند، فیلرها نتایج فوری را ارائه می دهند. شما می توانید تغییرات شکل بینی خود را بلافاصله بعد از عمل مشاهده کنید.
4. یکی از مزایای فیلرهای بینی برگشت پذیر بودن آنهاست. اگر از نتایج راضی نیستید، پرکننده های مبتنی بر اسید هیالورونیک را می توان با استفاده از آنزیمی به نام هیالورونیداز حل کرد.
5. از آنجایی که این یک روش غیر جراحی است، زمان از کار افتادگی مربوط به پرکننده های بینی حداقل است. اکثر افراد بلافاصله پس از درمان می توانند فعالیت های عادی خود را از سر بگیرند.

از کجا بفهمیم پولیپ بینی داریم؟

تزریق ژل بینی

معایب فیلر بینی

1. پرکننده های بینی دائمی نیستند. این اثرات معمولا بین 6 ماه تا 2 سال طول می کشد، بسته به نوع پرکننده مورد استفاده و عوامل فردی. برای حفظ نتایج مورد نظر، نیاز به درمان‌های لمسی منظم است.
2. در حالی که پرکننده‌های بینی می‌توانند برخی از نگرانی‌های زیبایی شناختی مانند برآمدگی‌های جزئی، عدم تقارن یا افتادگی نوک‌ها را برطرف کنند، ممکن است برای تغییرات ساختاری عمده یا اصلاح مسائل عملکردی مانند مشکلات تنفسی مناسب نباشند.
3. اگرچه، خطرات و عوارض بالقوه ای در ارتباط با پرکننده بینی وجود دارد. این موارد می تواند شامل عفونت، واکنش های آلرژیک، کبودی، تورم، عدم تقارن، یا عوارض عروقی در صورت تزریق ناخواسته پرکننده به رگ خونی باشد.
4. موفقیت فیلرهای بینی تا حد زیادی به مهارت و تجربه پزشک انجام دهنده این روش بستگی دارد. انتخاب یک تزریق کننده واجد شرایط و با تجربه برای به حداقل رساندن خطر عوارض و دستیابی به نتایج رضایت بخش بسیار مهم است.
5. در حالی که پرکننده‌های بینی معمولاً مقرون به صرفه‌تر از جراحی زیبایی بینی هستند، با این حال هزینه‌ای نیز دارند. قیمت بسته به نوع و مقدار فیلر مورد استفاده و همچنین تخصص پزشک می تواند متفاوت باشد.

هزینه عمل بینی استخوانی چقدر است؟

فیلر بینی برای چه بینی هایی مناسب است؟

فیلر بینی معمولاً برای رفع عیوب جزئی یا برای ایجاد تغییرات ظریف در ظاهر بینی استفاده می شود. برخی از ویژگی‌هایی که می توان با تزریق ژل بینی آنها را اصلاح کرد عبارتند از:

  • قوز پشتی: پرکننده های بینی می‌توانند به استتار یا کاهش ظاهر قوز پشتی که برآمدگی روی پل بینی است کمک کنند.
  • پل بینی: از فیلر بینی می توان برای صاف کردن پل بینی استفاده کرد
  • نوک بینی: اگر نوک بینی آویزان باشد، می توان فیلرها را برای لیفت و افزایش شکل آن تزریق کرد.
  • عدم تقارن بینی: ژل بینی می تواند به اصلاح عدم تقارن های جزئی در بینی کمک کند و آن را متقارن تر نشان دهند.
  • بی نظمی کانتور بینی: اگر فرورفتگی یا بی نظمی در سطح بینی وجود داشته باشد، می توان از پرکننده ها برای صاف کردن و ایجاد کانتور یکنواخت تر استفاده کرد.

سوالات متداول

تصویر نویسنده
میلاد توکلی

میلاد توکلی

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات