جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

۱۳ چیزی برای دندان درد خوب است

چه چیزی برای دندان درد خوب است
تاریخ بروزرسانی : ۰۷ آبان

دندان درد یکی از دردناک ترین دردهایی است که یک فرد می‌تواند تجربه کند. این درد به صورت ضربان دار در عمق دندان شروع می شود و از طریق فک به داخل گوش هم می‌رسد.. جویدن، صحبت کردن، حتی نفس کشیدن هم به نظر سخت‌تر می‌شود. با ادامه یافتن دندان درد در طول شب، خواب هم غیرممکن می‌شود. بنابراین باید بدانید که چه چیزی برای دندان درد خوب است و از راهکارهای آن استفاده کنید تا در زمان مناسب به دندانپزشک مراجعه کنید. البته می‌توانید در هر لحظه با دندانپزشک آنلاین مشورت کرده و در صورت نیاز داروی خود را دریافت کنید.


تصویر خدمات اقساطی
ثبت درخواست

چیزهایی که برای دندان درد خوب است

اگر می‌خواهید بدانید چه چیزی برای دندان درد خوب است باید بدانید که راه های مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث تسکین و رفع درد شود. با ادامه مطلب همراه باشید.

برگ گواوا

برگ گواوا حاوی ترکیباتی مانند فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک است که دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی می‌باشد. جویدن یا غرغره کردن محلولی که از برگ‌های گواوا تهیه شده است باعث کاهش التهاب و از بین بردن باکتری‌های دهانی که ممکن است باعث درد شده باشند می‌شود.

مسکن های بدون نسخه

داروهایی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن به طور موقت درد دندان را تسکین داده و التهاب را کاهش می‌دهند.

روغن میخک

استفاده از مقدار کمی روغن میخک به طور مستقیم روی دندان آسیب دیده، اثرات بی حس کننده و تسکین دهنده‌ای را ایجاد می‌کند.

روعن میخک

قطره دنتول

قطره دنتول نوعی محلول ضد درد موضعی است که برای تسکین موقت درد ناشی از دندان درد استفاده می شود. مستقیماً روی دندان یا ناحیه لثه آسیب دیده بریزید و منتظر کاهش درد دندان باشید. مواد فعال موجود در قطره دنتول، مانند بنزوکائین یا روغن میخک، با بی حس کردن اعصاب در ناحیه مد نظر، عمل می‌کند که باعث کاهش درد می‌شود.

شستشو با آب نمک

شستشوی آرام دهان با آب نمک گرم می‌تواند به کاهش تورم و از بین بردن باکتری ها کمک کند و باعث تسکین موقتی شود.

روغن آویشن

روغن آویشن حاوی خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است و با هر گونه عفونتی که باعث دندان درد می شود مبارزه می‌کند. روغن آویشن را می توانید به صورت موضعی در ناحیه مدنظر استفاده کنید، یا می‌توانید از آن به عنوان ماده ای در دهان شویه ها یا آب استفاده کرد.

کمپرس سرد

قرار دادن کمپرس سرد یا کمپرس یخ روی گونه نزدیک دندان دردناک، ناحیه را بی حس کرده و تورم را کاهش می‌دهد.

سیر

چه چیزی برای دندان درد خوب است؟ سیر!. جویدن یک حبه سیر به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد درد طبیعی موجب تسکین درد دندان می‌شود.

چه چیزی برای دندان درد خوب است؟

چای کیسه ای نعناع فلفلی

قرار دادن یک کیسه چای نعناع فلفلی گرم و مرطوب روی دندان آسیب دیده به کاهش درد و کاهش التهاب کمک می‌کند.

شستشوی پراکسید هیدروژن

رقیق کردن پراکسید هیدروژن با آب و چرخاندن آن در دهان موجب کشتن باکتری‌ها و کاهش درد ناشی از عفونت می‌شود.

نخ دندان

اگر دندان درد خفیف است، نخ دندان کشیدن به آرامی در اطراف دندان آسیب دیده می‌تواند ذرات غذای لای دندان را خارج کند که احتمالا کاهش درد را به همراه خواهد داشت.

ژل بی‌حس کننده دهان

ژل‌های بدون نسخه حاوی بنزوکائین یا لیدوکائین به طور موقت ناحیه را بی حس کرده و درد را از بین می‌برند.

دهانشویه آویشن

دهانشویه آویشن یک داروی طبیعی است که برای تسکین دندان درد استفاده می شود. آویشن گیاهی است که به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد التهابی آن می تواند به کاهش درد و تورم مرتبط با دندان درد مفید باشد. برای تهیه دهانشویه، برگ های آویشن یا اسانس آویشن را با آب مخلوط کرده و در هان بریزید. دهانشویه آویشن با بی حس کردن ناحیه، کاهش التهاب و مبارزه با باکتری های دهان، تسکین موقتی را ایجاد خواهد کرد.

آویشن برای دندان درد خوب است

البته این درمان‌ها تسکین موقتی هستند و برای تشخیص علت دندان درد و درمان کامل، باید با یک متخصص دندانپزشک مشورت کنید. اگر نیاز به جراحی و یا کاشت دندان دارید می‌توانید از بخش دندانپزشکی اقساطی استفاده کنید و به صورت قسطی دندان‌های خود را درست کرده و مبلغ آن را در طی یک سال پرداخت کنید.

درباره جراحی دندان عقل بیشتر بدانید.

درمان سریع دندان درد در شب

استفاده از ژل بی حس کننده دندان با کاهش حساسیت و درد دندان شده و احازه می‌دهد راحت بخوابید تا زمانی که بتوانید برای درمان علت اصلی درد به دندانپزشک مراجعه کنید، علاوه بر ژل بی حس کننده دندان، می‌توانید همزمان از ایبوپروفن نیز استفاده کنید که باعث کاهش التهاب و کاهش ناراحتی می‌شود

درمان دندان درد زن باردار

در ادامه این بحث که چه چیزی برای دندان درد خوب است می‌رسیم به درمان درد دندان در زنان باردار. درمان دندان درد در دوران بارداری به دلیل مسائل ایمنی مربوط به مادر و جنین در حال رشد نیازمند توجه ویژه است. در ادامه چند درمان موثر بر اساس منابع پزشکی برای کاهش درد دندان در زنان باردار ذکر شده است:

  • تهیه محلول آب گرم و نمک (محلول نمکی) و شستشوی دهان چندین بار در روز.
  • قرار دادن یک کیسه یخ یا یک کیسه سبزیجات یخ زده در حوله پیچیده شده در ناحیه آسیب دیده به مدت 15 دقیقه
  • از روغن میخک استفاده کنید: مالیدن مقدار کمی روغن میخک به طور مستقیم روی دندان
  • زمانی که ژل آلوئه ورا مستقیماً روی دندان آسیب دیده مالیده شود یا به شکل دهانشویه استفاده شود، باعث کاهش درد و التهاب در لثه و حفره دندان می‌شود.

ژل آلوئه ورا

بهترین راه برای درد جای دندان کشیده شده

اگر اخیراً دندان کشیده اید، چندین روش موثر وجود دارد که به کاهش درد در دندان شما کمک می‌کند.

  • مسکن های بدون نسخه مانند ایبوپروفن (ادویل، موترین) یا استامینوفن می‌توانند به کاهش درد و التهاب کمک کنند.
  • چند تکه یخ را در یک پارچه بپیچید و آن را روی صورت خود قرار دهید.
  • مخلوط کردن حدود نصف قاشق چایخوری نمک در یک لیوان آب گرم، محلول نمکی ملایمی ایجاد می کند که برای کاهش درد، التهاب و بهبود سریعتر دندان مناسب است.
  • مصرف غذاهای سرد یا ولرم و غیر تند باعث جلوگیری از تحریک مجدد محل استخراج دندان می‌شود.

درمان دندان درد

  • سیگار کشیدن و نوشیدن با نی، لخته‌های خون را از بین برده و در روند بهبودی اختلال ایجاد می‌کنند و منجر به وضعیتی به نام “حفره خشک” می‌شوند که به شدت دردناک است.

بیشتر بدانید: مراقبت از دندان کودکان

درمان خانگی دندان درد شدید

اگر دندان درد شدیدی دارید، بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید تا علت اصلی آن مشخص شود و درمان مناسب انجام شود. در این بین، چندین داروی بدون نسخه (OTC) یا همراه با نسخه وجود دارد که معمولاً برای کاهش علائم دندان درد استفاده می شود.

داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و دیکلوفناک اغلب برای تسکین درد دندان استفاده می شوند. استامینوفن نیز دارویی است که در کاهش درد دندان موثر است. ژل های بی حسی حاوی بنزوکائین یا لیدوکائین باعث تسکین موقت دندان درد می‌شوند. اگر دندان درد با علائم عفونت لثه، مانند تورم یا چرک همراه باشد، آنتی بیوتیک ها باید استفاده شوند که فقط عفونترا درمان می‌کنند و به طور مستقیم درد را تسکین نمی‌دهند.

در انتها باید یادآوری کنیم که درمان‌های خانگی هرگز به صورت دائمی دندان درد را درمان نمی‌کنند و باید از طریق مراجعه به دندانپزشک و یا پزشک آنلاین با تخصص مشورت کنید تا مراحل درمان تا انتها طی شده و مجددا درد نگیرد.

سوالات متداول

از سال 95 کار تولید محتوا را شروع کردم و علاوه بر اینکه حدود 5 سال است که در بخش پزشکی فعالیت دارم، علاقمند به تولید محتوا در این زمینه هم هستم.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات