جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

بیماری سرخجه چیست / هم چیز درباره سرخک آلمانی

بیماری سرخجه
تاریخ بروزرسانی : ۱۰ آبان

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

سرخجه که با نام سرخک آلمانی نیز شناخته می شود، یک عفونت ویروسی مسری است که از طریق تماس با فرد آلوده منتقل می شود. سرخک یک بیماری خفیف است، اما می تواند عوارض جدی در زنان باردار و نوزادان متولد نشده آنها داشته باشد. این ویروس از طریق سرفه، عطسه، یا تماس با بزاق یا مخاط بینی یا گلوی فرد آلوده منتقل می شود. سرخجه بیشتر در کودکان شایع است، اما می تواند بزرگسالان را نیز درگیر کند.

 


تصویر خدمات اقساطی
ثبت درخواست

علت بیماری سرخجه

سرخجه توسط ویروسی به نام ویروس سرخجه ایجاد می شود. این ویروس از طریق تماس با فرد آلوده منتقل می‌شود و می‌تواند از طریق سرفه، عطسه یا تماس با بزاق یا مخاط بینی یا گلوی فرد آلوده منتقل شود. این ویروس همچنین می تواند از طریق تماس با خون، ادرار یا مدفوع فرد آلوده منتقل شود.

علائم بیماری سرخجه (سرخک آلمانی)

شایع ترین علامت سرخجه، بثوراتی است که در صورت، گردن و تنه بدن ظاهر می شود. بثورات معمولا از صورت شروع می شود و به بقیه بدن گسترش می یابد. علائم دیگر ممکن است شامل تب، گلودرد، تورم غدد لنفاوی، سردرد و درد مفاصل باشد. علائم معمولا دو تا سه روز طول می‌کشد.

نحوه تشخیص بیماری سرخجه

پزشک می تواند سرخجه را با انجام معاینه فیزیکی و گرفتن نمونه خون تشخیص دهد. گاهی آزمایش آنتی بادی برای اینکه آیا به اندازه کافی آنتی بادی برای مقابله با سرخچه در بدن وجود دارد نیز انجام می‌شود. برای انجام آزمایش می‌توانید از بخش آزمایش در منزل نیز استفاده کنید و این کار را در خانه خودتان انجام دهید.

برای تشخیص آسان بیماری از دکتر آنلاین رایگان کمک بگیر

درمان بیماری سرخجه

سرخجه معمولاً یک بیماری خفیف است و نیازی به درمان ندارد. با این حال، اگر یک زن باردار به ویروس آلوده شده است، باید فوراً با دکتر پوست آنلاین مشاوره کنید. درمان برای زنان باردار ممکن است شامل داروهای ضد ویروسی، مانند آسیکلوویر، برای کاهش خطر عوارض باشد.

داروی درمان سرخجه

هیچ داروی خاصی برای درمان سرخجه استفاده نمی شود. با این حال، اگر یک زن باردار به ویروس آلوده شده است، باید فوراً به پزشک مراجعه کند. درمان برای زنان باردار ممکن است شامل داروهای ضد ویروسی، مانند آسیکلوویر، برای کاهش خطر عوارض باشد.

درمان های خانگی برای سرخک آلمانی

هیچ درمان خانگی برای سرخجه وجود ندارد. با این حال، برخی از درمان های خانگی وجود دارد که می تواند به کاهش علائم بیماری کمک کند. اینها شامل استراحت زیاد، نوشیدن مایعات زیاد و مصرف مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن است.

سرخک آلمانی

راه پیشگیری از بیماری سرخجه

بهترین راه برای پیشگیری از سرخجه زدن واکسن های کودکان است که واکسن سرخجه یکی از این واکسن ها است. این واکسن هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان در دسترس است. مهم است که قبل از سفر به کشورهایی که سرخجه در آنها شایع است واکسینه شوید. همچنین رعایت بهداشت خوب مانند شستن مرتب دست ها برای کاهش خطر عفونت بسیار مهم است.

درباره واکسن سرخک دربزرگسالان بیشتر بدانید.

نحوه مدیریت در زمان مبتلا شدن به سرخک آلمانی

اگر به سرخجه مبتلا هستید، بهترین راه برای مدیریت بیماری، استراحت کافی و نوشیدن مایعات فراوان است. مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن می‌توانند به کاهش تب و درد کمک کنند. اگر باردار هستید و به سرخجه مبتلا هستید، مهم است که فوراً به پزشک مراجعه کنید.

شما میتوانید از بخش پزشک آنلاین سایت حال با پزشکان و مشاوران آنلاین در هر ساعت از شبانه روز ارتباط برقرار کنید.

پزشک مناسب برای درمان سرخک آلمانی

اگر به سرخجه مبتلا هستید، مهم است که به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند بیماری را تشخیص داده و درمان کند. اگر باردار هستید و به سرخجه مبتلا هستید، بسیار مهم است که فوراً با متخصص پوست مشورت کنید. این کار را از بخش مشاوره آنلاین پزشکی انجام دهید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات