جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

راه‌های برخورد با همسر شکاک کدامند؟

همسر-شكاك
تاریخ بروزرسانی : ۳۰ خرداد

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

عشق و اعتماد به‌هم وابسته هستند. هر کدام نباشد، یک جای زندگی می‌لنگد. شک و بی‌اعتمادی رابطه را لرزان و عشق را کم‌رنگ می‌کند. همسر شکاک می‌خواهد از موقعیتش مطمئن شود. او می‌ترسد شما را از دست بدهد. اما شک آدم‌ها را به هم نزدیک نمی‌کند. خوب است راه‌های برخورد با همسر شکاک را بدانید و برای بهتر شدن رابطه‌ تلاش کنید.

او مدام سوال می‌پرسد
گاهی شکاک بودن به‌شکل حسادت خودش را نشان می‌دهد. او می‌خواهد بداند با چه کسی حرف زدید و چه حرف‌هایی ردوبدل شده. او می‌خواهد با دانستن جزییات بیشتر، خیال خودش را راحت کند و با خواسته‌ها و شرایطی که تعیین می‌کند، اوضاع را در کنترل داشته باشد.
همسر شکاک توقع دارد همه چیز را درباره‌ی شما بداند، همه‌ی دوستان‌تان را بشناسد و از موضوع گفت‌وگوهای شما باخبر باشد. جواب شما خیالش را آسوده می‌کند، البته برای مدت کوتاهی. و بعد از وقفه، دوباره سیل پرسش‌ها شروع می‌شود.
اطمینان بدهید
حالا نوبت شماست که با قانون او پیش بروید. همه چیز را درمیان بگذارید و به او اطمینان خاطر بدهید. البته چنین روالی در درازمدت خسته‌کننده‌ است. زیرا همسر شکاک هر قدر سوال بپرسد و بیشتر بداند، فقط برای چند روز آرام می‌گیرد.
گوش کنید
به نگرانی‌های طرف مقابل و احساسی که نسبت به شما دارد، خوب گوش کنید. گاهی وقت‌ها اگر همسرتان از عشق شما مطمئن شود، بخش زیادی از مشکلات را پشت سر می‌گذارید.
حرف بزنید
هرقدر گوش دادن به هم مهم است، حرف زدن هم بسیار موثر به‌نظر می‌سد. به او بگویید وقتی به همه چیز شک دارد و مدام سوال می‌پرسد، چه احساسی دارید. درباره‌ی علت شک همسرتان بپرسید و موضوع را از دید خودتان توضیح بدهید. شکاک بودن همیشه به‌معنی بی‌اعتمادی نیست. گاهی شک‌ها با حرف زدن و توضیح دادن، از بین می‌روند.
حرف-بزنید
شما هم بخشی از مشکل هستید
ممکن است از روی ناآگاهی رفتاری داشته باشیم که اطمینان و امنیت همسر را از بین ببریم. افرادی که از گذشته و رابطه‌های قبلی زیاد حرف می‌زنند،‌ مدام بدقولی می‌کنند و توجهی به همسرشان ندارند، اعتماد را خدشه‌دار می‌کنند. اگر چنین نشانه‌هایی در شما وجود دارد، آگاهانه رفتارتان را کنترل کنید.
مرزها را مشخص کنید
خوب است که تا حدی به پرسش‌های همسرتان درمورد دوستان و همکاران پاسخ دهید، اما قرار نیست هر روز با انبوه سوال بمباران شوید. این پرسش‌ها باید حد و مرزی هم داشته باشند. اگر به تک‌تک سوال‌های روزانه‌‌ی
همسرتان جواب بدهید، این رفتار را تقویت کرده‌اید و آمادگی‌تان را برای پاسخ به سوال‌های بی‌پایان نشان داده‌اید.
اطمینانش را جلب کنید
درست است که هر کسی به کمی فضای شخصی نیاز دارد، اما قرار نیست همه چیز را از همسرتان پنهان کنید. شاید دلیل شکاک بودن همسرتان این باشد که از هیچ‌کدام از برنامه‌ها و کارهای شما خبر ندارد.
ریشه‌ها را پیدا کنید
راه دیگر برخورد با همسر شکاک این است که ببینید این بی‌اطمینانی از کجا می‌آید و مشکل را از ریشه حل کنید. بعضی از خانم‌ها به همه‌ی مردان بدبین هستند. بعضی مردان تصور می‌کنند همه‌ی خانم‌ها دروغ می‌گویند. درمورد این‌گونه فکرها گفت‌وگو کنید و به طرف مقابل توضیح دهید چنین چیزی واقعیت ندارد.
محبت کنید
گاهی شک کردن دراثر بی‌توجهی‌های روزمره پیش می‌آید. هر چه در دل دارید، ارزشمند است؛ اما مشکلی را حل نمی‌کند. باید احساس و دوست‌داشتن‌تان را بروز دهید و به‌زبان بیاورید. همسری که در رابطه‌اش احساس آرامش و عشق داشته باشد، به همه چیز شک نمی‌کند.

 

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

تصویر خدمات اقساطی

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

hesam blukat

5 سال پیش

جلب کردن اعتماد یه ادم بی اعتماد و شکاک واقعا خیلی سخته و حتی به نظرم حتما باید اون فرد مشورت کردن با یک مشاور رو شروع کنه
پاسخ دهید
0

ستاره خانوم

5 سال پیش

اگر واقعا اثر داشته باشه که فوق العادست
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات