جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

رژيم غذايی و سلامت روان

تاریخ بروزرسانی : ۲۸ تیر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

تصویر خدمات اقساطی

رژیم غذایی و سلامت روان

تحقیقات نشان می دهد که آنچه که می خوریم ممکن است نه تنها سلامت جسمی ما، بلکه سلامت روحی و روانی ما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

خوردن غذاهای خوب (به عنوان مثال یک رژیم متعادل حاوی سبزیجات و مواد مغذی) ممکن است با احساسات خوب همراه باشد. یک مطالعه در سال 2014 نشان دهنده میزان بالای سلامت روان در افرادی است که میوه و سبزیجات بیشتری می خوردند .

یک مطالعه اخیرا نشان داده که یک رژیم غذایی مدیترانه ای(رژیم غذایی با سبزیجات، میوه ها، حبوبات، آجیل، لوبیا، غلات، ماهی، و چربی های اشباع شده مانند روغن زیتون) حاوی روغن ماهی باعث کاهش افسردگی در میان شرکت کنندگان شد ، که شش ماه پس از آن نیز پایدار بود .اهمیت مصرف خوراکی های خوب در سنین نوجوانی در مطالعات متعددی، بررسی شده است که نشان می دهد رژیم غذایی نامناسب (با سطوح بالای چربی اشباع، کربوهیدراتهای تصفیه شده و محصولات خوراکی فرآوری شده) با عدم سلامت روان در کودکان و نوجوانان مرتبط است.با این حال، طیف وسیعی از عوامل وجود دارد که می تواند به توسعه مشکلات بهداشت روانی منجر شود و این که چگونه این عوامل در تعامل یکدیگر بر روی سلامت روان تاثیر می گذارد می تواند پیچیده باشد. ثابت شده است که عوامل مرتبط با عدم سلامت فیزیکی ، فقر و یا جوامع محروم با عدم سلامت روان همراه است.همچنین نشان داده شده که بین این عوامل رابطه پیچیده ای با تغذیه نامناسب وجود دارد.تجربه یک اختلال سلامت روان نیز ممکن است با عدم سلامت جسمی همراه باشد. تحقیات نشان داده افرادی که دارای مشکلات روانشناختی شدید هستند به طور متوسط ​​10 تا 25 سال قبل از عموم مردم می میرند. تعدادی از عوامل ممکن است به این مرگ ومیر زودرس، از جمله رژیم غذایی و عوامل تغذیه ای، در میان عوامل دیگر اضافه شود .
رژیم-غذایی
تغذیه نامناسب می تواند منجر به مشکلات سلامتی جسمی مانند چاقی شود، گرچه تعدادی متغیر در ارتباط با سلامت روان وجود دارد از جمله شدت چاقی، وضعیت اجتماعی و اقتصادی، سطح تحصیلات، جنسیت، سن و قومیت . ارتباط بین چاقی و مشکلات سلامت روان پیچیده است.مطالعاتی در سال 2010 به طور سیستماتیک ارتباط دو طرفه بین افسردگی و چاقی را کشف کردند، یافته های این مطالعه نشان می دهد افرادی که چاق بودند، 55٪ بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی در طول زمان بودند و نیز افراد مبتلا به افسردگی 58٪ بیشتر مستعد ابتلا به چاقی بودند .در حالی که یک رژیم غذایی سالم می تواند به بهبود شرایط روحی و جسمی تان کمک کند، باید همراه با سایر روش های توصیه شده توسط پزشک خود آنرا به کار ببرید .

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «مشورت» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «مشورت» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

مریم میرزایی

5 سال پیش

تاثیرات خوردن مواد غذایی به رفتار و وضعیت مزاجی ادمهارو میشه به راحتی متوجه شد خستگی ناراحتی شادابی و حتی زود عصبانی شدن بسیار مشهوده
پاسخ دهید
0

مدیریت

4 سال پیش

بله دوست عزیز، تغذیه و خواب از جمله عوامل بسیار موثر بر سلامت روانی و جسمانی افراد است. از توجه شما متشکریم.
پاسخ دهید
0

جستجو

جدیدترین مقالات