جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play

چگونه نسبت به انتقاد ها حساس نباشیم

حساس-بودن-به-انتقاد
تاریخ بروزرسانی : ۱۰ بهمن

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر
OFF15

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

حساسیت نسبت به انتقاد دردناک است، و اغلب زمانی اتفاق می افتد که اعتماد به نفس شما کم است . صرفنظر از این که انتقادات توجیه پذیراست یا نه ، نظر منفی نسبت به خود عزت نفس تان را پایین نگه می دارد یا آن را تشدید می کند. شما ممکن است قادر به جلوگیری از انتقادات دیگران از خودتان نباشید، اما می توانید انتخاب کنید که چگونه به این انتقادات پاسخ دهید . در حقیقت، ضروری است که به این موضوع حساسیت نداشته باشید تا بتوانید واقعیت را از وهم و دروغ جدا کنید و بدون در نظرگرفتن آنچه که هر کس می تواند در مورد شما بگوید، می تواند به ارزش خودتان اعتماد داشته باشد.


تصویر خدمات اقساطی

چهار راه برای جلوگیری ازحساسیت بیش از حد به انتقاد

به آنچه که گفته می شود، به دقت توجه کنید
اگر نسبت به انتقاد حساسیت دارید، مهم است که واقعا به آنچه که مردم درباره شما می گویند گوش کنید. سپس می توانید ارزیابی کنید که آیا نظرات آنها واقعیت دارد یا نه. شاید نظرات آنها به هیچ وجه انتقادی نباشد، اما شما آنها را به صورت انتقاد تفسیر می کنید. همچنین ممکن است این باشد که انتقاد آنها از شما بر اساس تزلزل شخصیت خود آنها است. علاوه بر این، اظهارات آنها در مورد شما تا حدودی می تواند بر اساس چگونگی انجام امور آنطور که واقعا” هستند باشد و شامل اغراق یا چیزی غیر واقعی باشد. بنابراین به نکات دقیق وظریف دقت کنید. زمانی را به تفکردرباره نظرات مردم در مورد خودتان اختصاص دهید ، به جای واکنش خشم آلود به سمت خودتان .
از حق خودت دفاع کن
اگر احساس می کنید که انتقاد ازشما ناعادلانه است، نترسید از اینکه چیزی بگوید. هنگامی که شما اعتماد به نفس تان پایین است، آسان است که عادت داشته باشید که کورکورانه نظرات منفی در موردخودتان را قبول کنید. اما هیچکس – بطور مطلق هیچکس – نباید به طور پیش فرض این حق راداشته باشد شما را در اختیار بگیرد ، این شامل نزدیکترین دوستان و اعضای خانواده شما می شود. مطمئنا شما نمی خواهید حالت دفاعی داشته باشید و بلافاصله هر انتقادی را درباره شما ، در تلاش برای محافظت از اعتماد به نفس و غرورتان را انکار می کنید .راه ایجاد عزت نفس سالم ، تثبیت حقیقتی در مورد خودتان و داشتن اعتماد به نفس برای بیان این حقیقت است.
در-مقابل-انتقاد-پیشگام-باشید
در مورد انتقاد پیشگام باشید
گاهی اوقات حساسیت بیش از حد به انتقاد باعث می شود که توانایی شما برای تغییر آسیب ببیند . توجه به برخی انتقادات دیگران در مورد شما اغلب می توانید یک آلارم برای بیدارکردن تان باشد. ممکن است برخی از حقایق مهم در آنچه که آنها می گویند وجود داشته باشد که شما نیاز دارید آنرا بپذیرید. خودتان را در مورد آن ملامت نکنید. شما برخی نقاط کور، برخی ایرادات ، و برخی نقاط ضعف دارید . هیچ کس کامل نیست. شما شخص عجیب و غریبی نیستید که مقدر است که شکست بخورید به این خاطر که گاهی اوقات گمراه می شوید یا می توانستید کارها را بهتر انجام دهید.بسیاری از انتقادات سازنده هستند، بنابراین از آن ها اینطور استفاده کنید. نظرات دیگران را بشنوید و به منظور بهبود خود اقداماتی را انجام دهید.
اجازه بدهید مورد انتقاد قرار گیرید
هر گاه اعتماد به نفس من کم می شود، من می بینم که در الگویی مضحک و ناسالم که مردم درباره من چه می گویند گرفتار شده ام . من احساس خشم و ناراحتی را نسبت به خودم و هر کس که از من انتقاد می کند، پایان می دهم. تمرکز بر مسائلی که باعث ناراحتی شما شده اند تنها باعث ناراحتی بیشتر می شود. این باعث می شود شما در مورد خودتان احساس بدی داشته باشید. واقعیت این است هیچ نکته مثبتی در بازبینی دوباره انتقادات وجود ندارد، حتی اگر ذهن تان شما را فریب می دهد که این را مورد توجه قرار دهید. شما نمی توانید چیزی را که فردی در مورد شما گفته تغییر دهید. شما نمیتوانید به عقب برگردید و آن استدلال منطقی را که در سرتان ایجاد کرده اید ارائه دهید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که اجازه دهید انتقادات ادامه پیدا کنند . این مربوط به گذشته است شما باید بتوانید به سرعت از نقد ها عبور کنید. با انجام این کار، شما می توانید خطاهای خود را با بخشش مدیریت کنید .

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «حال» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «حال» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.

 

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

جستجو

جدیدترین مقالات